• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Minste problemen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter WhiteLotus
  • Startdatum Startdatum
W

WhiteLotus

Misschien lijkt het maar zo maar ik krijg de indruk dat qua storing de ci+ de minste problemen oplevert.

Deze indruk krijg ik door het aantal berichten met problemen hier vergeleken met het Digitale Tv gebeuren elders op het forum. Natuurlijk spelen 2 dingen een belangrijke rol: de jongheid van het produkt en het aantal mensen die het kunnen (en vooral willen) gebruiken.

Vanwaar dit bericht? Ik heb nu al de 3e Pace HD in bruikleen en ik ben niet zo tevreden erover. Nu overweeg ik de overstap naar de ci+. Is dat wijsheid?

Voor geïnteresseerden ik heb een Philips 37PFL7606/12 TV.

Wat ik sowieso ga doen is mijn coax kabel naar de Pace vervangen door een kabel keur kabel van, waarschijnlijk, Hirschmann. Ik lees vaak dat een hele hoop afhangt van de bekabeling. De rest van de bekabeling is goedgekeurd door de monteur, hij had oa de wandcontactdoos vervangen en de bekabeling in de meterkast aangepast.

Bedankt voor het geduld van het lezen van dit gebeuzel :).
 
Welke storingen doen er voor bij je?

De Pace 7111 is de betere mediabox, en zoals je al aangeeft ga je eerst de huidig coax vervangen door eentje van beter kwaliteit.

De CI+ heeft voor en nadelen t.o.v. van een mediabox.

Het wil niet zeggen dat als je voor een CI+ module kiest dat de problemen zijn opgelost (op hardware defect na).

Volgens mij zijn/waren er met de CI+ module wel enkele problemen met een bepaalde serie Philips toestellen (firmware).

Suc6 met eerst het vervangen/vernieuwen van je coax binnenhuis installatie en je keuze.

73's
 
Ik heb intussen een goedgekeurde kabel aangesloten en ci+ genomen. Alleen nu wat gerommel met autorisatie. Eerst een 0900 nummer gebeld dat mijn klantnummer niet herkende en daarna 3x gebeld met de helpdesk. Het kaartnummer was niet goed overgekomen, 1 cijfer klopte niet. Nu heb ik het volgende gehoord: blijf kijken naar de oude mediabox totdat dat niet meer kan en dan start je de ci+ installatie.

Dit hele gedoe kan maximaal 72 uur duren maar het kan sneller gaan. Ik heb ze ook gevraagd om mij een sms te sturen als het zover is.

In het verleden had ik mij hier groen en geel aan geërgerd maar ik stoor mij hier niet meer aan. Het enige wat ik nog moet leren is geduld. Maar dit biedt kans om het te leren.
 
Terug
Bovenaan