• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

minimale signaalsterkte na monteur?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter davalk
  • Startdatum Startdatum
D

davalk

Hallo ik heb zelf de box aangesloten en op zich werkt t goed, máár, zodra ik twonky mobiel bv heb gebruikt hapert de boel en moet toch echt de stroom er ff af. Nou vraag ik me af of mn signaal wel in orde is, monteur komt sowieso nog 15 oktober langs maar volgens mij is r met signaal niks mis. Staat bij mij op kwaliteit 100 procent en sterkte halverwege goed, met versterker overigens. Hoe staan de sterktes bij mensen bij wie de monteur is langsgeweest en iets aan de signalen heeft gedaan?
 
Bij mij staat kwaliteit 100 en het andere tussen matig en een 1/4 deel op goed. Volgens de monteur kan ik beter een versterker ertussen plaatsen.
 
Heb nog s goed gekeken en sterkte staat bij mij 60% in goed dus over de helft nog.... Zou toch goed moeten zijn denk ik....
 
Ik ben blij met dit onderwerp want de kwaliteit hier schommelt in het uitmuntend gedeelte. Het schommelt tussen iets minder dan halverwege tot volledig uitmuntend.

De sterkte is op 75% van het goed gedeelte, overigens dankzij een oude antenneverterker Tratec FDU 44. Nu we het toch hebben over versterkers: is het de kosten waard om deze oude Tratec te vervangen door een kabelkeur versterker?

Het aantal problemen valt ,ondanks deze waarden (mn kwaliteit), het aantal incidentjes reuze mee. Nu en dan een tel een zwart scherm zonder geluid. Het is niet hinderlijk voor mij, althans nog niet. Deze zwarte incidenten gebeuren eens per 3 uur.

Het is wel de vraag voor mij of het zin heeft om een monteur langs te laten komen hiervoor. Wat adviseren jullie?
 
Dat schommelen heb ik ook ja alleen dan tussen volledig uitmuntend en 3/4 ofzo....
 
Ik heb ook soms 1 tel zwart beeld en begin t toch wel irritant te vinden nu, vandaar dat ik de monteur afspraak heb laten staan, kan nooit kwaad om t signaal wat binnenkomt s door te laten meten....
 
De Tratec FDU 44 is een goede versterker en kabelkeur.
 
Bij mij staat de sterkte op 1/3 van het goed balkje.
Signaalkwaliteit-balk staat helemaal vol.

Ik had 50db en na het plaatsen van versterker, nieuwe stekkertjes en verwijderen van onnodige splitter tikt Hij bijna de 70db aan...

(Kabellengte vanaf meterkast waar versterker staat tot aan de Horizon is ongeveer 15 meter...)
 
Bij mij was voor monteurs bezoek net onder goed. Na bezoek is het net over goed.

Signaal kwaliteit heeft altijd op 100% gestaan.
Monteur raadde ook bij mij een versterker aan.

Zenders haperen overigens niet meer.
 
Johnny54 zei:
De Tratec FDU 44 is een goede versterker en kabelkeur.
Dat wist ik niet, dat de 44 kabelkeur is. Dank je wel.

Ik zal de monteur inschakelen als het echt een probleem wordt. Ook vraag ik mij af in hoeverre de problemen die op dit forum vermeld worden samenhangen met het signaal. Volgens is het behoorlijk belangrijk.
 
Terug
Bovenaan