• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

minder van hetzelfde...

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fry
  • Startdatum Startdatum

fry

Berichten
378
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Kijk, dat ruimt op ;-) Misschien wat meer ruimte voor betere zenders dan herhaaltv....

(bron: adformatie)

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) zet het mes in een aantal digitale themazenders door tegenvallende belangstelling. Het is nog niet bekend om welke zenders het gaat.

De publieke omroepen lanceerden vanaf 2006 een groot aantal themazenders rond muziek, consumentenzaken, humor en cultuur. De NPO zegt de ambities moeten worden bijgesteld. Er was sprake van de komst van nog meer zenders, maar de belangstelling valt tegen.
De distributiekosten zijn hoog (zo'n half tot één miljoen euro per kanaal) terwijl er in totaal 13 miljoen euro is gebudgetteerd. De diverse omroepen zijn in overleg of er themazenders kunnen worden samengevoegd.
Woordvoerders van Vara, KRO en VPRO bevestigen aan Emerce dat eventuele beslissingen over het verdwijnen van themazenders in gezamenlijk overleg worden genomen. Naar verluidt wordt VPRO's 3VOOR12 OnStage samengevoegd met het andere 3VOOR12-kanaal. Andere zenders zullen blijven bestaan, maar brengen de programmering terug, zoals VARA's Humor TV. De KRO wil het liefst vasthouden aan Opvoedendoejezo.
 
Het samenvoegen van bepaalde kanalen lijkt mij een goed idee. Het gaat hier om belastinggeld en wat ik voor mijn belastingcentjes terug zie valt mij, wat bepaalde PO themakanalen betreft, erg tegen. Zelfs de BBC met haar archief hanteert alleen maar 8 kanalen [gewone- & themakanalen]

BBC1
BBC2
BBC3
BBC4
CBBC
CBeebies
BBC News 24
BBC Parliament

En laten wij toch eerlijk zijn, de meeste van de PO themakanalen zijn uitsluitend herhalingen van programm's uit het jaar 0 aan het uitzenden. Weg met die overbodige zooi en zet een paar goede PO themakanalen van de PO in de etalage. De verschillende omroep bazen moeten gedwongen zijn samen te werken om geld besparen vind ik.
 
Opzich vind ik Humor TV wel een leuke zender dus ik zou het jammer vinden als deze zender zijn programmering terug zal brengen. Een zender als NOS Journaal 24 en Politiek 24 moet ook zeker blijven bestaan, evenals HilversumBest (kijk ik nooit, maar het is wel goed dat oud materiaal nog eens terug te zien is). En voorderest moeten ze inderdaad maar eens goed kijken. Vooral kanalen die alleen maar herhalingen uitzenden van programma's die ook via VOD of Internet zijn terug te zien (zoals ConsumentenTV) zouden denk ik wegkunnen. En inderdaad, 3 voor 12 samenvoegen lijkt me een goed idee.

Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
 
Sommige zenders vind ik zeker wel leuk om naar te kijken. Humor TV, 101, Hilversum Best.

Minder van het zelfde, ik heb het idee dat we 10 kanelen tekenfilms hebben dat zou van mij wel wat minder mogen.

NB: het is altijd makelijker om tv zenders te verwijderen dan er extra bij te doen.
 
Terug
Bovenaan