• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Minder TV kijken door/sinds Horizon

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Efvie
  • Startdatum Startdatum
Berichten
218
Ik merk bij mezelf dat ik minder TV kijk sinds ik de Horizon box heb. Denk hierbij aan minder vaak aanzetten van TV voor wanneer niet een bepaald programma wordt uitgezonden.
AReden daarvoor is in mijn geval de menustructuur en de verschillende problemen met de box die ik ervaar (kijk in dit forum en je hebt een aardig ID).

Ik zou eigenlijk wel een enquête willen doen om te zien of ik hierin alleen sta of dat anderen hetzelfde ervaren. Is het mogelijk een korte enquete te doen met maar 3 antwoorden, kijk meer, kijk minder, geen verschil?

We zouden natuurlijk UPC kunnen vragen, maar vrees dat ze dit soort data niet naar buiten zullen brengen.
 
Denk dat je dan beter je Horizon box kan inleveren en terug kan gaan naar de klassieke, IMO betere, box want het kan niet de bedoeling zijn dat je kijkplezier wordt vergald door een box die minder 'lekker' presteert; je betaalt er immers toch wel een fors bedrag per maand voor!

Met de H1 update keek ik ook veel minder dan nu met de H2 update. De snelheid van de box is dermate toegenomen dat ik net wat gemotiveerder ben om hem aan te zetten en te zappen, dat doe je gewoon niet als je al weet dat je met een sloom apparaat moet werken.. het is net als werken op een computer, je hardware kan wel fantastische snelheden aan kunnen maar als de brakkige software achterblijft en deze zeer sloom maakt baal je ook elke keer als je erachter zit.
 
Helemaal mee eens, het voelt als gedoe om met horizon te werken. Uitzending gemist en andere on demand diensten gebruik ik helemaal niet meer op horizon, want irriterend / niet te vinden. Met de oude box gebruikte ik het wel.
 
Ik wacht nog even op de nieuwe software van de "oude" box, zodat ik de favorieten kan rangschikken, maar dan is het echt exit Horizon. Leuk concept maar totaal gestrand in de uitvoering.
 
Ik ben het niet eens met efvie, ondanks een trage of vast lopende box vind ik dat het beeld kwaliteit dermate is verbeterd dat ik de Horizon eerder sneller gebruik omdat ik kan genieten van goede beeldkwaliteit.

Ik moet wel zeggen dat ik wel meer ben gaan kijken met H2 dan met H1 omdat ik nu weinig tot geen vastlopers heb.
 
Ik moet bekennen dat ik de horizon ook maar weinig aan heb staan, de oude box liep niet vast en ik vind de beeld kwaliteit van de horizon minder dan de Cisco, de oude box was nog niet ingeleverd en ik heb deze weer laten activeren (duurt wel 5 dagen), ik hou de horizon er nog even bij, er werd mij in de UPC winkel verteld dat er binnen kort een software update aankomt, als het dan niet verbeterd heeft het weinig zin hier mee door te gaan, kan ook nog via de schotel hd kijken en dat werkt gewoon goed en is echt mooi scherp.
 
Miern zei:
Ik ben het niet eens met efvie, ondanks een trage of vast lopende box vind ik dat het beeld kwaliteit dermate is verbeterd dat ik de Horizon eerder sneller gebruik omdat ik kan genieten van goede beeldkwaliteit.
De beeldkwaliteit van horizon is helemaal niet beter, eerder slechter is mijn ervaring...
 
na twee weken gaf bij mij de Horizonbox de geest. Gelukkig maar....Ben teruggegaan naar de vertrouwde Cisco DvR en dito menustructuur.

Scheelt in ieder geval een hoop echtelijke woordwisselingen ;)

Normaal ben ik niet blij als binnen korte tijd iets kapot gaat, maar nu was het een geschenk uit de hemel.
Ook hier werd aanzienlijk minder gekeken tijdens de HB periode.
 
De TV staat niet minder vaak aan, maar wordt wel minder actief gebruikt. Ik zap bijvoorbeeld niet meer en zelfs de TV gids is te omslachtig (ik weet niet wat iedere programma inhoudt en wil dus direct de informatie zien - niet pas na het klikken op OK). Daarom staat vaak gewoon alleen Discovery aan als achtergrond (in het weekend). Radio staat ook niet meer aan. De extra functies zijn sowieso te omslachtig en worden hier nooit gebruikt. Helaas, maar ik word er niet vrolijk van. En dan alle vastlopers etc.

En ik heb dat ding in huis gehaald, dus ik krijg bij iedere vastloper dat te horen van de wederhelft ;)
 
Ook ik had inderdaad minder 'zin' om de tv met horizon aan te zetten.
Zag gewoon een beetje op tegen de irritaties, het slome gedoe, en de eerste 2 minuten reageerde het ding sowieso al amper ergens op.
En tijdens het kijken zat ik onbewust toch een beetje te wachten op de eerste vastloper van die avond (die dan ook gegarandeerd kwam vroeg of laat)
En door het gemis van die ontzettend handige mini EPG zoals bij de Cisco ging het gebruiksgemak/genot er ook niet op vooruit. Behalve dit waren er nog diverse irritaties.
Dus tja, het werd elke dag een beetje een strijd en de tv ging ook vaak later aan dan voorheen. (wat op zich natuurlijk niet verkeerd hoeft te zijn) ;)
Maar goed, heb de horizon vorige maand weer ingeleverd en heb de Cisco weer terug.
Helemaal blij weer.
Het énige wat ik af en toe wel mis is de mogelijkheid van meerdere programma's tegelijk opnemen.
Maar dat is ook écht het enige voordeel van de horizon t.o.v. de Cisco naar mijn mening
 
Terug
Bovenaan