• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn vrouw wordt gek van die nwe UPC afstandsbediening....

  • Onderwerp starter Onderwerp starter BBGT
  • Startdatum Startdatum
B

BBGT

Met de nwe MediaBox (HD digital video recorder) DCR 8111/03) kwam ook een nwe afstandsbediener. Zo'n zwarte langwerpige. Mijn vrouw heeft al kramp in al haar vingers van dat steeds maar tevergeefs indrukken van de knoppen.
De MediaBox reageert, als ie reageert, met de snelheid van een slak die afremt in de bocht.
"Je moet 'm ook op de MediaBox richten!" "Dat doe ik toch!"
Alles groen op 999. Zijn wij nou zo stom?
 
Vindt het wel een goede AB, mijn oude TV beschikt mede daardoor nu ook over een AB! ;D
 
Mijn zwarte afstandsbediening deed het na een tijdje pas goed. Ik denk dat ik het ongeveer een maand heb gebruikt met een 35mm film voor de IR ontvanger. Ligt ook niet aan de afstandsbediening maar de ontvanger. De grijze afstandsbediening deed ook moeilijk op de nieuwe box. Ik gebruik ze door elkaar nu, heb ze allebei liggen op tafel, van die grijze heb ik al inmiddels 3 ofzo, upc komt ze nooit ophalen.
 
"Gebruik de ouwe....". Die hebben jullie dn zeker achtergehouden bij het terugsturen van de oude
MediaBox? Ik heb die grijze braaf wel mee teruggestuurd. Moet ik mijn vrouw weer gaan uitleggen dat
ik nu naar de UPC winkel ga om in de rommelbak een ouwe grijze AB te gaan halen?
Ik hoor ook van mogelijke IR-storing van mijn Panasonic Plasma naar de UPC AB?
Mijn vrouw heeft reuma en die kan dat voortdurend tevergeefs indrukken van de UPC AB niet goed verdragen.
En zelf vind ik het ook uiterst irritant.
 
Ik had nog een tweede box, vandaar dat ik 't weet :)

De IR storing van je panasonic plasma naar de UPC box, dat kan wel. Daar hebben al mensen zonnebrillen of met edding zwart gemaakte tape voor gebruikt, misschien is dit voor jou ook een oplossing.
 
Op welk apparaat en op welk punt van dat apparaat moet je dan die tape precies gevestigen?
'n Oogie van de MediBox? En waar zit dat? Of ergens op de Plasma tv?
 
De straling is afkomstig van het gehele oppervlakte van de TV in de meeste gevallen (je kunt dit testen door 'blind' te zappen, als de TV uit staat. Als dit goed werkt weet je dat je met dit probleem te maken hebt)

De tape moet je over het IR-oogje van de mediabox plaatsen. Waar deze precies zit kan ik je echter niet zo vertellen, moet waarschijnlijk even met een fel licht 'door' het doorzichtige plastic van de box schijnen om het te zoeken. Als ik later vandaag de mogelijkheid ff heb zal ik voor je kijken
 
HD box binnen en ook een AB die niet lekker werkt.
Vreemd maar de oude grijze AB doet het veel beter?
Ik moet ook een met de "zonnebril" aan de gang lijkt wel.

HD-DVR reageert behoorlijk langzamer op de AD dan de gewone DVR.
Als je een knopje indrukt dan duurt het echt even voordat er wat van te merken is.
Daarom ga je meteen nog een keer op het knopje drukken en lijkt het nergens meer naar.
Als de box op een HD kanaal staat lijkt het nog wel erger.

Het HD beeld is wel prachtig zeg, even 5 minuten gekeken en de gewone SD zenders zijn meteen niks meer... ;)
 
Terug
Bovenaan