• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn vertrouwde virus scanner de deur uit doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Berichten
9
Al jaren lang houdt mijn AVIRA scanner mijn systeem schoon. Lekker snel en licht. Dit tot volle tevredenheid. Heeft het zin om de basis internet beveiliging van Ziggo er voor in de plaats te installeren?
 
Als je wil dat je alle haren uit je hoofd trekt, doen!:oyeah:
Maar daarna wel zonnecreme erop smeren, anders verbrand je hoofd nu buiten
s47.gif
 
Als je huidige antivirus pakket goed voldoet, waarom zou je die dan wegdoen ?

De ziggo internet beveiliging is van Fsecure en komt uit de diverse tests altijd prima naar voren. Maar de gratis versie is maar voor 1 pc, als je daar genoeg aan hebt is het een prima product.

Ik heb zelf de ziggo internet beveiliging ook in gebruik en ben er wel tevreden over, vertraagt mijn pc niet merkbaar. Slecht is het zeker niet, ondanks de suggestieve berichten die je hier soms ziet.
 
Je kunt altijd een tijdje proberen... Ik was er niet weg van.
Als je een goede scanner wilt zoals NOD32 dan betaal je over een 3 jaar licentie relatief weinig geld als je die meteen voor 3 pc's neemt. € 79,02 totaal. Dan heb je een betere performance en beveiliging. Natuurlijk zijn er diverse andere merken. maar de gratis virusscanners hebben volgens mij een vorm van schijnveiligheid.....
Ik heb geen ervaringen met Eset smart security...
 
...maar de gratis virusscanners hebben volgens mij een vorm van schijnveiligheid.....

Dat geld dan ook voor de betalende scanners. Mijn virus scanner is b.v. identiek als de betalende versie. Met enig verschil dat mijn definities 2 week achter lopen. Maar denk je echt dat de nieuwe definities uit komen op het moment dat de virus geïntroduceerd wordt? Dus ook met de betalende versies zit een vertraging in. Dus ook daar geen 100% veiligheid.

De meeste infecties zijn de schuld van gebruikers door het niet updaten van de kritieke software en waren niet gebeurd met de nieuwste versies van b.v. Java, flashplayer, etc.
 
Vind virusscanners een lastig onderwerp. Heb er echt al een aantal betaald geprobeerd: ZoneAlarm Internet Security, Norton, McAfee.
En allemaal hebben ze mijn systeem uiteindelijk toch redelijk om de zeep geholpen en traag gemaakt.

Anderzijds lees ik dat het verschil tussen de slechtste en beste virusscanners in de testen nu ook weer niet heel groot is en zelfs de beste max 78% detecteerd (en dus in die zin inderdaad schijnveiligheid is, je kunt zeer zeker niet met een gerust hard je gezond verstand laten varen).

Ik heb dus net mijn McAfee niet weer verlengt en neig er nu toch erg naar om gewoon het bij de gratis Microsoft Security Essentials te houden.
Als ik zo rondlees geeft die in ieder geval de minste issues met systeembelasting en systeem om de zeep helpen. Met een beveiliging die nu ook niet weer heel veel slechter is.
 
Dank voor de reacties. Ik blijf gewoon maar bij AVIRA en de firewall van Win7. Die paar euros per jaar houden mijn PC en laptop best schoon van ongedierte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan