G
gruno
Als eerste, gegroet! Dit is mijn eerste post en zal duidelijk lang worden. Ik raad aan dit verhaal te lezen als je niks te doen heb, of pauze heeft.
Graag vraag ik iedereen aandacht voor het volgende wat ik te melden heb:
Ongeveer 5 weken geleden
Hmm, geen internet. Ik zal even de router resetten voor de zoveelste keer, dit helpt altijd. Hey dat is gek, nog steeds geen internet. Ik wacht wel een aantal uur.
(Een aantal uur later)
Weer internet, das mooi. eerst komende dagen geen problemen meer. Een aantal dagen later weer het zelfde. Laat ik maar naar de helpdesk bellen. De helpdesk had mij verteld dat waarschijnlijk de modem even gereset moet worden. Dit had ik gedaan. En inderdaad, nu weer wel internet. Volgende dag weer hetzelfde. Alles gereset, maar geen succes. Modem blijft op online knipperen. Weer bellen naar de helpdesk. Helpdesk; Ja meneer, waarschijnlijk is uw modem defect, wij sturen een monteur over 3 dagen. 2 dagen later weer internet. Ik de afspraak afzeggen voordat de monteur voorijkosten gaat vragen. De volgende dag weer hetzelfde. Alles gereset (de standaard procedure) geen succes. Weer bellen naar de helpdesk. Nu toch maar weer een monteur bestellen. Ik mijn verhaal doen over het bestellen van een monteur 3 dagen geleden. De helpdesk ging akkoord met mijn aanbod van het tóch bestellen en niet afzeggen indien ik weer storing heb. Inderdaad, die dag had ik weer internet. Ik heb dus niks afgezegd. De monteur zou 5 dagen later komen. Die 5 dagen had ik nog een aantal keren uren lang geen internet.
De dag van de monteur
's Middags gekomen. Ik was aan het werk, dus iemand heeft de deur geopend die uiteraard geen verstand heeft van internet. De monteur heeft alles getest, zoals de modem, kabels, signaal etc. De monteur heeft een nieuw kastje geplaatst in de meterkast. Deze zou betere signaal hebben. De internet deed het nu volgens de monteur. Ik kom thuis, geen internet. Ik weer bellen naar de helpdesk. De helpdesk had het volgende te melden: Ik begrijp het niet meneer, ik zal de monteur vragen wanneer hij z.s.m. kan langskomen. (Aantal, minuten later) Meneer, ik krijg de monteur niet te pakken, kan ik u binnen 24 uur terug bellen? Ik; Ja, graag. Nou, je raad het al. Ik ben dus niet terug gebeld. Nadat ik uiteraard de volgende dag weer geen internet heb (dit was een dagelijkse routine) heb ik maar weer eens gebeld. De helpdesk: Sorry meneer, ik heb toch echt terug gebeld. De mevrouw van de helpdesk heeft voor mij opgelezen naar welk nummer is gebeld. Nee, dat nummer klopt niet! Ik denken van: komop, jullie hebben alle gegevens, en wij hebben 2x het nummer wat ik heb doorgegeven herhaald, en dat nummer klopte. Ik had weer internet, dus ik verwachte dat UPC het ondertussen wel had opgelost. Dus niet, nog steeds elke dag hetzelfde verhaal. Ik was het eenmaal gewend en ging maar bij mijn buurman internetten (die ADSL heeft) Na een aantal weken (en ondertussen steeds weer gebeld met de helpdesk) werdt het toch aardig irritant. Ik maar weer bellen en vragen wat er nou toch aan de hand is. Helpdesk; Ja meneer, er is storing in uw gebied op het moment. Ik van; oke, misschien zijn ze erachter gekomen en gaan ze het na de storing oplossen. De volgende dag weer internet. Die avond na dat ik uit mijn werk kwam; Tuurlijk, weer geen internet. Ik maar weer een aantal dagen wachten en maar weer het "elke dag een aantal uur geen internet" accepteren.
6 dagen geleden vanaf heden
Weer geen internet. Nu ben ik het zat! Ik ga Chello opzeggen. Ik heb ondertussen Planet Internet aangevraagd. De helpdesk van Planet Internet: "Meneer, u wilt ADSL comfort aanvragen?" Ik; Ja dat klopt. Helpdesk; Oke. Ik heb nog een goede aanbieding voor digitale televisie. U kunt dit een maand uittesten. Dit zal geheel gratis zijn en u krijgt nog 50 euro retour. Ik; Wow, dat is pas een actie. Met een raar gevoel; "dit is te mooi om waar te zijn" ja dat wil ik wel bestellen, maar zijn er geen extra kosten of verplichtingen meneer? Helpdesk; Nee, dat klopt. "Besteld"
5 dagen geleden
Een brief binnen gekregen van KPN. Daarin stond het volgende: "De levering van dig. tv. is gepland op 04-08-2006" Op het 2e blad: Ingangsdatum abonnement: 31 juli 2006. Huh? Hoe kan dat nou. Het was toch een maand gratis? Aansluitkosten: 29,95 - Abonnement per maand: 7,95.
Dit klopt uiteraard allemaal niet. Ik kwam nog een actie folder tegen met het volgende: Dig. tv. kijken? Ontvang € 40,- retour. Oke, dit klopt dus ook niet, het was toch € 50,- ?
Ik heb alles uitgelegd aan de Helpdesk van KPN, en ik had het dus allemaal geanuleerd.
3 dagen geleden vanaf heden
Weer geen interet. Dan maar weer bellen. "Ja meneer, er is storing in uw gebied en dit komt door een storing in het kastje in uw wijk". Ik van; "Ja dat is wel heel toevallig allemaal, even de buren bellen maar". Inderdaar, de buren hadden ook geen internet (Chello verbinding) Ik dacht, hopelijk lossen ze alles op. De volgende dag hadden mijn buren weer internet. Ik niet. Mijn modem knippert nog steeds op "Send". Ik maar weer bellen de volgende dag. Helpdesk; "Klopt, er is storing en een monteur is bezig vanaf 15:45. Ik dacht, misschien is het nu een ander kastje wat toevallig niet bij mijn buren valt. Dan maar afwachten.
Heden (13:30)
Hey, een brief van KPN. Dit zal wel informatie bevatten wanneer mijn internet komt. In de brief stond het volgende:
Abo kosten per maand: 27,95. Dit klopt niet, ik had een prijs van 54,95 per maand. Kosten modem: 159,95. Dit klopt niet, de modem is gratis. (allemaal te lezen op: www.planet.nl)
Ik bellen naar de Helpdesk van KPN. "Meneer, u krijgt de helft retour en derest wordt maandelijks verrekend. En die 27,95 klopt niet, dat is gewoon 54,95"
Ik; Waarom klopt dit allemaal niet? Ik mag toch 3 maanden uittesten? (dit staat op de site) Helpdesk; "Ja, maar als u het afzeg krijgt u de 159,95 niet terug". Ik; Nu breekt mijn klomp, wat voor voorwaarden zit ik nog meer aan? Moet ik dalijk ook die gratis spamfilter enz. ook gaan betalen? Helpdesk; "Ja, mits u dit niet wil en dit optijd opzeg". Ik; Oke ik weet genoeg, ik bel later terug want ik moet nadenken of ik dit wel wil.
Chello: Hey, ik heb weer internet!. Het is nu onderhand 14:41 en ik schrijf dit nu met grote twijfels over wat ik nu moet doen. Toch maar Planet nemen en die kosten maar accepteren? Of toch maar bij UPC blijven en hopen dat mijn internet online blijft?
- Ik weet het niet meer -
Bedankt voor jullie aandacht.
Met vriendelijke groet,
Dirk
Graag vraag ik iedereen aandacht voor het volgende wat ik te melden heb:
Ongeveer 5 weken geleden
Hmm, geen internet. Ik zal even de router resetten voor de zoveelste keer, dit helpt altijd. Hey dat is gek, nog steeds geen internet. Ik wacht wel een aantal uur.
(Een aantal uur later)
Weer internet, das mooi. eerst komende dagen geen problemen meer. Een aantal dagen later weer het zelfde. Laat ik maar naar de helpdesk bellen. De helpdesk had mij verteld dat waarschijnlijk de modem even gereset moet worden. Dit had ik gedaan. En inderdaad, nu weer wel internet. Volgende dag weer hetzelfde. Alles gereset, maar geen succes. Modem blijft op online knipperen. Weer bellen naar de helpdesk. Helpdesk; Ja meneer, waarschijnlijk is uw modem defect, wij sturen een monteur over 3 dagen. 2 dagen later weer internet. Ik de afspraak afzeggen voordat de monteur voorijkosten gaat vragen. De volgende dag weer hetzelfde. Alles gereset (de standaard procedure) geen succes. Weer bellen naar de helpdesk. Nu toch maar weer een monteur bestellen. Ik mijn verhaal doen over het bestellen van een monteur 3 dagen geleden. De helpdesk ging akkoord met mijn aanbod van het tóch bestellen en niet afzeggen indien ik weer storing heb. Inderdaad, die dag had ik weer internet. Ik heb dus niks afgezegd. De monteur zou 5 dagen later komen. Die 5 dagen had ik nog een aantal keren uren lang geen internet.
De dag van de monteur
's Middags gekomen. Ik was aan het werk, dus iemand heeft de deur geopend die uiteraard geen verstand heeft van internet. De monteur heeft alles getest, zoals de modem, kabels, signaal etc. De monteur heeft een nieuw kastje geplaatst in de meterkast. Deze zou betere signaal hebben. De internet deed het nu volgens de monteur. Ik kom thuis, geen internet. Ik weer bellen naar de helpdesk. De helpdesk had het volgende te melden: Ik begrijp het niet meneer, ik zal de monteur vragen wanneer hij z.s.m. kan langskomen. (Aantal, minuten later) Meneer, ik krijg de monteur niet te pakken, kan ik u binnen 24 uur terug bellen? Ik; Ja, graag. Nou, je raad het al. Ik ben dus niet terug gebeld. Nadat ik uiteraard de volgende dag weer geen internet heb (dit was een dagelijkse routine) heb ik maar weer eens gebeld. De helpdesk: Sorry meneer, ik heb toch echt terug gebeld. De mevrouw van de helpdesk heeft voor mij opgelezen naar welk nummer is gebeld. Nee, dat nummer klopt niet! Ik denken van: komop, jullie hebben alle gegevens, en wij hebben 2x het nummer wat ik heb doorgegeven herhaald, en dat nummer klopte. Ik had weer internet, dus ik verwachte dat UPC het ondertussen wel had opgelost. Dus niet, nog steeds elke dag hetzelfde verhaal. Ik was het eenmaal gewend en ging maar bij mijn buurman internetten (die ADSL heeft) Na een aantal weken (en ondertussen steeds weer gebeld met de helpdesk) werdt het toch aardig irritant. Ik maar weer bellen en vragen wat er nou toch aan de hand is. Helpdesk; Ja meneer, er is storing in uw gebied op het moment. Ik van; oke, misschien zijn ze erachter gekomen en gaan ze het na de storing oplossen. De volgende dag weer internet. Die avond na dat ik uit mijn werk kwam; Tuurlijk, weer geen internet. Ik maar weer een aantal dagen wachten en maar weer het "elke dag een aantal uur geen internet" accepteren.
6 dagen geleden vanaf heden
Weer geen internet. Nu ben ik het zat! Ik ga Chello opzeggen. Ik heb ondertussen Planet Internet aangevraagd. De helpdesk van Planet Internet: "Meneer, u wilt ADSL comfort aanvragen?" Ik; Ja dat klopt. Helpdesk; Oke. Ik heb nog een goede aanbieding voor digitale televisie. U kunt dit een maand uittesten. Dit zal geheel gratis zijn en u krijgt nog 50 euro retour. Ik; Wow, dat is pas een actie. Met een raar gevoel; "dit is te mooi om waar te zijn" ja dat wil ik wel bestellen, maar zijn er geen extra kosten of verplichtingen meneer? Helpdesk; Nee, dat klopt. "Besteld"
5 dagen geleden
Een brief binnen gekregen van KPN. Daarin stond het volgende: "De levering van dig. tv. is gepland op 04-08-2006" Op het 2e blad: Ingangsdatum abonnement: 31 juli 2006. Huh? Hoe kan dat nou. Het was toch een maand gratis? Aansluitkosten: 29,95 - Abonnement per maand: 7,95.
Dit klopt uiteraard allemaal niet. Ik kwam nog een actie folder tegen met het volgende: Dig. tv. kijken? Ontvang € 40,- retour. Oke, dit klopt dus ook niet, het was toch € 50,- ?
Ik heb alles uitgelegd aan de Helpdesk van KPN, en ik had het dus allemaal geanuleerd.
3 dagen geleden vanaf heden
Weer geen interet. Dan maar weer bellen. "Ja meneer, er is storing in uw gebied en dit komt door een storing in het kastje in uw wijk". Ik van; "Ja dat is wel heel toevallig allemaal, even de buren bellen maar". Inderdaar, de buren hadden ook geen internet (Chello verbinding) Ik dacht, hopelijk lossen ze alles op. De volgende dag hadden mijn buren weer internet. Ik niet. Mijn modem knippert nog steeds op "Send". Ik maar weer bellen de volgende dag. Helpdesk; "Klopt, er is storing en een monteur is bezig vanaf 15:45. Ik dacht, misschien is het nu een ander kastje wat toevallig niet bij mijn buren valt. Dan maar afwachten.
Heden (13:30)
Hey, een brief van KPN. Dit zal wel informatie bevatten wanneer mijn internet komt. In de brief stond het volgende:
Abo kosten per maand: 27,95. Dit klopt niet, ik had een prijs van 54,95 per maand. Kosten modem: 159,95. Dit klopt niet, de modem is gratis. (allemaal te lezen op: www.planet.nl)
Ik bellen naar de Helpdesk van KPN. "Meneer, u krijgt de helft retour en derest wordt maandelijks verrekend. En die 27,95 klopt niet, dat is gewoon 54,95"
Ik; Waarom klopt dit allemaal niet? Ik mag toch 3 maanden uittesten? (dit staat op de site) Helpdesk; "Ja, maar als u het afzeg krijgt u de 159,95 niet terug". Ik; Nu breekt mijn klomp, wat voor voorwaarden zit ik nog meer aan? Moet ik dalijk ook die gratis spamfilter enz. ook gaan betalen? Helpdesk; "Ja, mits u dit niet wil en dit optijd opzeg". Ik; Oke ik weet genoeg, ik bel later terug want ik moet nadenken of ik dit wel wil.
Chello: Hey, ik heb weer internet!. Het is nu onderhand 14:41 en ik schrijf dit nu met grote twijfels over wat ik nu moet doen. Toch maar Planet nemen en die kosten maar accepteren? Of toch maar bij UPC blijven en hopen dat mijn internet online blijft?
- Ik weet het niet meer -
Bedankt voor jullie aandacht.
Met vriendelijke groet,
Dirk