Mijn verhaal

G

gruno

Als eerste, gegroet! Dit is mijn eerste post en zal duidelijk lang worden. Ik raad aan dit verhaal te lezen als je niks te doen heb, of pauze heeft.

Graag vraag ik iedereen aandacht voor het volgende wat ik te melden heb:

Ongeveer 5 weken geleden

Hmm, geen internet. Ik zal even de router resetten voor de zoveelste keer, dit helpt altijd. Hey dat is gek, nog steeds geen internet. Ik wacht wel een aantal uur.
(Een aantal uur later)
Weer internet, das mooi. eerst komende dagen geen problemen meer. Een aantal dagen later weer het zelfde. Laat ik maar naar de helpdesk bellen. De helpdesk had mij verteld dat waarschijnlijk de modem even gereset moet worden. Dit had ik gedaan. En inderdaad, nu weer wel internet. Volgende dag weer hetzelfde. Alles gereset, maar geen succes. Modem blijft op online knipperen. Weer bellen naar de helpdesk. Helpdesk; Ja meneer, waarschijnlijk is uw modem defect, wij sturen een monteur over 3 dagen. 2 dagen later weer internet. Ik de afspraak afzeggen voordat de monteur voorijkosten gaat vragen. De volgende dag weer hetzelfde. Alles gereset (de standaard procedure) geen succes. Weer bellen naar de helpdesk. Nu toch maar weer een monteur bestellen. Ik mijn verhaal doen over het bestellen van een monteur 3 dagen geleden. De helpdesk ging akkoord met mijn aanbod van het tóch bestellen en niet afzeggen indien ik weer storing heb. Inderdaad, die dag had ik weer internet. Ik heb dus niks afgezegd. De monteur zou 5 dagen later komen. Die 5 dagen had ik nog een aantal keren uren lang geen internet.

De dag van de monteur

's Middags gekomen. Ik was aan het werk, dus iemand heeft de deur geopend die uiteraard geen verstand heeft van internet. De monteur heeft alles getest, zoals de modem, kabels, signaal etc. De monteur heeft een nieuw kastje geplaatst in de meterkast. Deze zou betere signaal hebben. De internet deed het nu volgens de monteur. Ik kom thuis, geen internet. Ik weer bellen naar de helpdesk. De helpdesk had het volgende te melden: Ik begrijp het niet meneer, ik zal de monteur vragen wanneer hij z.s.m. kan langskomen. (Aantal, minuten later) Meneer, ik krijg de monteur niet te pakken, kan ik u binnen 24 uur terug bellen? Ik; Ja, graag. Nou, je raad het al. Ik ben dus niet terug gebeld. Nadat ik uiteraard de volgende dag weer geen internet heb (dit was een dagelijkse routine) heb ik maar weer eens gebeld. De helpdesk: Sorry meneer, ik heb toch echt terug gebeld. De mevrouw van de helpdesk heeft voor mij opgelezen naar welk nummer is gebeld. Nee, dat nummer klopt niet! Ik denken van: komop, jullie hebben alle gegevens, en wij hebben 2x het nummer wat ik heb doorgegeven herhaald, en dat nummer klopte. Ik had weer internet, dus ik verwachte dat UPC het ondertussen wel had opgelost. Dus niet, nog steeds elke dag hetzelfde verhaal. Ik was het eenmaal gewend en ging maar bij mijn buurman internetten (die ADSL heeft) Na een aantal weken (en ondertussen steeds weer gebeld met de helpdesk) werdt het toch aardig irritant. Ik maar weer bellen en vragen wat er nou toch aan de hand is. Helpdesk; Ja meneer, er is storing in uw gebied op het moment. Ik van; oke, misschien zijn ze erachter gekomen en gaan ze het na de storing oplossen. De volgende dag weer internet. Die avond na dat ik uit mijn werk kwam; Tuurlijk, weer geen internet. Ik maar weer een aantal dagen wachten en maar weer het "elke dag een aantal uur geen internet" accepteren.

6 dagen geleden vanaf heden

Weer geen internet. Nu ben ik het zat! Ik ga Chello opzeggen. Ik heb ondertussen Planet Internet aangevraagd. De helpdesk van Planet Internet: "Meneer, u wilt ADSL comfort aanvragen?" Ik; Ja dat klopt. Helpdesk; Oke. Ik heb nog een goede aanbieding voor digitale televisie. U kunt dit een maand uittesten. Dit zal geheel gratis zijn en u krijgt nog 50 euro retour. Ik; Wow, dat is pas een actie. Met een raar gevoel; "dit is te mooi om waar te zijn" ja dat wil ik wel bestellen, maar zijn er geen extra kosten of verplichtingen meneer? Helpdesk; Nee, dat klopt. "Besteld"

5 dagen geleden

Een brief binnen gekregen van KPN. Daarin stond het volgende: "De levering van dig. tv. is gepland op 04-08-2006" Op het 2e blad: Ingangsdatum abonnement: 31 juli 2006. Huh? Hoe kan dat nou. Het was toch een maand gratis? Aansluitkosten: 29,95 - Abonnement per maand: 7,95.
Dit klopt uiteraard allemaal niet. Ik kwam nog een actie folder tegen met het volgende: Dig. tv. kijken? Ontvang € 40,- retour. Oke, dit klopt dus ook niet, het was toch € 50,- ?
Ik heb alles uitgelegd aan de Helpdesk van KPN, en ik had het dus allemaal geanuleerd.

3 dagen geleden vanaf heden

Weer geen interet. Dan maar weer bellen. "Ja meneer, er is storing in uw gebied en dit komt door een storing in het kastje in uw wijk". Ik van; "Ja dat is wel heel toevallig allemaal, even de buren bellen maar". Inderdaar, de buren hadden ook geen internet (Chello verbinding) Ik dacht, hopelijk lossen ze alles op. De volgende dag hadden mijn buren weer internet. Ik niet. Mijn modem knippert nog steeds op "Send". Ik maar weer bellen de volgende dag. Helpdesk; "Klopt, er is storing en een monteur is bezig vanaf 15:45. Ik dacht, misschien is het nu een ander kastje wat toevallig niet bij mijn buren valt. Dan maar afwachten.


Heden (13:30)

Hey, een brief van KPN. Dit zal wel informatie bevatten wanneer mijn internet komt. In de brief stond het volgende:
Abo kosten per maand: 27,95. Dit klopt niet, ik had een prijs van 54,95 per maand. Kosten modem: 159,95. Dit klopt niet, de modem is gratis. (allemaal te lezen op: www.planet.nl)
Ik bellen naar de Helpdesk van KPN. "Meneer, u krijgt de helft retour en derest wordt maandelijks verrekend. En die 27,95 klopt niet, dat is gewoon 54,95"
Ik; Waarom klopt dit allemaal niet? Ik mag toch 3 maanden uittesten? (dit staat op de site) Helpdesk; "Ja, maar als u het afzeg krijgt u de 159,95 niet terug". Ik; Nu breekt mijn klomp, wat voor voorwaarden zit ik nog meer aan? Moet ik dalijk ook die gratis spamfilter enz. ook gaan betalen? Helpdesk; "Ja, mits u dit niet wil en dit optijd opzeg". Ik; Oke ik weet genoeg, ik bel later terug want ik moet nadenken of ik dit wel wil.

Chello: Hey, ik heb weer internet!. Het is nu onderhand 14:41 en ik schrijf dit nu met grote twijfels over wat ik nu moet doen. Toch maar Planet nemen en die kosten maar accepteren? Of toch maar bij UPC blijven en hopen dat mijn internet online blijft?

- Ik weet het niet meer -



Bedankt voor jullie aandacht.

Met vriendelijke groet,

Dirk
 
Maar je hebt bijv. van chello geen nieuw modem gekregen ofzo? Wel vaagt dat je signaal steeds wegvalt... Moeilijk hoor... Je moet gewoon een keer een grens trekken. En voor iets anders gaan als je het echt gewoon zat bent. Maar die grens is voor iedereen anders.
 
Loverman zei:
Maar je hebt bijv. van chello geen nieuw modem gekregen ofzo? Wel vaagt dat je signaal steeds wegvalt... Moeilijk hoor... Je moet gewoon een keer een grens trekken. En voor iets anders gaan als je het echt gewoon zat bent. Maar die grens is voor iedereen anders.

Nee. Ik heb "nog" geen nieuwe modem mogen ontvagen. Toen de monteur er was heeft hij een kastje vervangen in de meterkast en dat was volgens hem voldoende. Alles is ook getest.
 
De moraal van het verhaal is dat je aanbiedingen en/of paketten zeer goed mee moet oppassen.
Hetzelfde gaat op voor digitale tv aktie van upc die 6 maanden geldig is,zeg je niet op tijd op,dan zit je er aan vast voor een jaar.

Wat betreft je klachten,dit zou idd door je modem kunnen komen,zo doen ze het prima,om dan weer een reboot nodig te hebben.Dit is door een monteur moeilijk te constateren,en meestal word het modem dan ook standaard al omgeruild bij dergelijke klachten.

Je zou ook eens een weekje zonder router kunnen proberen,zien of het dan nog steeds gebeurd.Kan je die als oorzaak uitsluiten.
 
Flow zei:
De moraal van het verhaal is dat je aanbiedingen en/of paketten zeer goed mee moet oppassen.
Hetzelfde gaat op voor digitale tv aktie van upc die 6 maanden geldig is,zeg je niet op tijd op,dan zit je er aan vast voor een jaar.

Wat betreft je klachten,dit zou idd door je modem kunnen komen,zo doen ze het prima,om dan weer een reboot nodig te hebben.Dit is door een monteur moeilijk te constateren,en meestal word het modem dan ook standaard al omgeruild bij dergelijke klachten.

Je zou ook eens een weekje zonder router kunnen proberen,zien of het dan nog steeds gebeurd.Kan je die als oorzaak uitsluiten.

Ik waardeer je reactie. Ik wil graag zonder router proberen, maar ik heb geen tijd om dit een weekje te proberen. Ik moet voor 48 uur reageren of ik Planet Internet wel wil. Dus ik bekijk hoelang mijn internet het nu uithoud.
 
Waarom zo moeilijk, zeg planet af, want zoals gezegt is er een storing in jou buurt, wacht die reparatie af, en test het dan voor 2wkn, is het daarna nog bagger, neem je adsl.
 
Chello Anarchist zei:
Waarom zo moeilijk, zeg planet af, want zoals gezegt is er een storing in jou buurt, wacht die reparatie af, en test het dan voor 2wkn, is het daarna nog bagger, neem je adsl.

Heb je mijn post wel gelezen? Ik heb dit al meer dan 5 weken. Terwijl mijn over buren (UPC) totaal geen probleem heeft.
 
Waarom Planet?

Het grote voordeel van ADSL is dat er meerdere aanbieders zijn en ook meerdere netwerken.
Als je een beetje geluk hebt kun je zelfs kiezen uit 3 verschillende ADSL netwerken en op elk netwerk weer uit een hoop verschillende providers.

Planet is niet de goedkoopste en is een volledige dochter van KPN, ik zou het eens proberen bij een andere aanbieder wat geen volledige dochter maatschappij is van KPN deze hebben ook vaak leuke prijzen en aanbiedingen.

Tevens kun je ook tegen UPC een ultimatum stellen, je zegt dat je bv voor dinsdag een volledige werkende verbinding wilt, zoniet dat je het conract per direct opzegd wegens het niet nakomen van hun verplichtingen. Ze leveren immers niet waarvoor jij betaald: Internet.
Is het probleem opgelost zou ik ook een aangetekende brief sturen naar UPC waarin je een compensatie eist van de ellende en downtime, dit lijkt me meer als terecht in dit geval.

Succes........
 
Dirk,

Ik heb een gelijk soort probleem gehad, vaak uitval van internet, en soms ook uren achter elkaar geen enkel een prima verbinding.
(zie mijn relaas)https://ziggoforum.nl/topics/14596/

Ik heb niet een standaard monteur gekregen, wat voor monteur het wel was, is mij even niet bekend.
Het probleem lag bij mij dat de t.v. voorrang had, terwijl dit internet moet wezen. ???
Op mijn vraag aan de monteur waarom ik er dan jaren lang geen last van had, was zijn antwoord, je kan ook jarenlang ongestraft te hard rijden, totdat je een keer geflitst word...

Affijn, de monteur heeft de juiste prioriteit ingeschakeld en mijn probleem is verholpen.

Wat betreft de compensatieregeling, vraag aan de helpdeks hoe het zit met alle gemaakte kosten en geen verbinding.
Ik ben toen doorgeschakeld naar Leeuwarden....

Succes !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als eerst wil ik jullie allemaal bedanken voor jullie reacties en hulp.
Ik heb gisteren Planet Internet opgezegd. Ik kan niet in zee gaan met een bedrijf die leuke actie voorwaarden op internet zet, maar die helemaal niet waar zijn. Tot nu toe heb ik nog steeds internet. Het is dan misschien toch opgelost.
Ik heb inderdaad een vergoeding gevraagd. Ik krijg 65 euro vergoed.

Nu maar afwachten of ik geen uitval meer krijgt.

Dirk.
 
Terug
Bovenaan