• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn UPC heeft nog nooit gewerkt.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Marcccc
  • Startdatum Startdatum
M

Marcccc

Hallo,

ik wilde dit in eerste instantie plaatsen op het forum van UPC, maar.... verrassend genoeg lukt het me niet om een nieuw onderwerp aan te maken op dat forum. Zelfs een goed werkend forum maken, lukt ze schijnbaar nog niet. Het zou grappig zijn, als het niet zo schrijnend was...

Anyway, alhoewel ik al jaren klant van UPC, is het me nog nooit gelukt om op de pagina van Mijn UPC te komen. Als ik dat probeer, dan krijg ik standaard de meldingen "U bent niet bevoegd om deze toepassing te openen" en "U hebt meerdere facturen accounts, neem dan contact op met Customer Care" (prachtig stukje Nederlands, die 2e zin).

Ik heb hier een aantal keer over gebeld met UPC, wat me een hoop geld gekost heeft. Ieder keer krijg ik te horen dat ze er mee bezig zijn. Let wel, dit is al minimaal een jaar zo, maar waarschijnlijk is het al altijd al zo geweest want ik ben nog nooit op de Mijn UPC pagina geweest. Zelf denk ik, ook vanwege één of twee eerdere incidenten (o.a. overzetten van abonnementen, wat allemaal tijdens het aanvragen goed lijkt te gaan maar waar ik ná het aanvragen nooit meer iets van hoor) dat er in de administratie van UPC minimaal 2 - waarvan 1 van mij dus - accounts door elkaar gemixt worden. Uiteraard zal UPC dit nooit toegeven. Een verdere uitleg dan "De technische dienst is er mee bezig" krijg ik niet.

De laatste keer dat ik er telefonisch contact over heb gehad is al weer enkele maanden geleden. Toen hebben we afgesproken dat ik de factuur van die maand nog als papieren versie zou krijgen, maar die van een maand later niet meer "want dan is het probleem zeker wel opgelost". Uiteraard geen haar op mijn hoofd die dat toen geloofde.

Ik weet dat Mijn UPC een paar maanden geleden vernieuwd is en dat er toen wat problemen met inloggen waren. Geloof me, daar heeft dit niks mee te maken. Net zoals een slecht tv-signaal niks met "slechte bekabeling" te maken heeft en het niet kunnen posten op het "officiële" UPC forum niks te maken met mijn slechte computer. Het komt door de complete, ongecontroleerde chaos die je krijgt als een veel te groot bedrijf als UPC veel te veel macht heeft binnen een bepaald segment.

Zijn er mensen die dit verhaal herkennen? Wat raden jullie mijn aan om te doen? Iedere dag maar een mail sturen totdat één van die knakworsten daar z'n benen is van z'n bureau afslingert en daadwerkelijk doet waarvoor hij betaald wordt? Accepteren dat ik nooit op Mijn UPC kan? Of - misschien verreweg het beste idee - eindelijk maar is serieus gaan kijken naar alternatieven voor tv/internet in plaats van UPC? Zijn er providers die er niet op de één of andere manier zo'n zooitje van maken of is het allemaal hetzelfde?
 
Bedankt, Edwin. Ga ik zeker proberen. Moet wel zeggen dat ik niet veel vertrouwen heb in "Dan wordt het zeker opgelost.", maar ik ben absoluut bereid om positief verrast te worden!
 
Heb ik ook gehad met het account van mijn zoon.
Ik regel zijn zaken dus ik belde met de HD.
Na veel vijfen en zessen kegen ze het voor elkaar.
Ik kreeg, gelukkig, een kundig medewerker aan de lijn.
 
Enig idee wat er toen aangepast is, Robert? Misschien kan ik de HD helpen om mij te helpen.
 
Heel mooi verwoord! :)
Misschien overbodig, negeer in dat geval deze post. Maar je weet neem ik aan dat voor "Mijn UPC" zelf te kiezen afzonderlijke gebruikersnaam en wachtwoord nodig zijn? Eenmaal geïnstalleerd heb je weliswaar de mogelijkheid om de passwords voor e-mail en Mijn UPC samen te voegen tot één, maar dat is een ander verhaal. Ik adviseer je dit laatste niet te doen, nergens voor nodig en ik constateer op dit forum alleen maar problemen ermee. Lekker gescheiden houden dus.
 
Weet ik, helaas, niet exact.
Ik kreeg een vriendelijke dame aan de lijn.
Ze vroeg om id en wachtwoord, ja dat vond ik moeilijk, maar ze moest kunnen zien wat ik zag.
En inderdaad, ze kwam ook niet in de "mijn UPC" omgeving van mijn zoon.
Wat ze ook probeerde, het lukte haar niet.
Ze ging het doorzetten naar een andere afdeling.
Ik zei nog dat ze dat al tegen mijn zoon hadden gezegd zonder resultaat.
Ging echt gebeuren kreeg ik als garantie.
Na een paar uur kreeg ik een mailtje met bestaande id en een ander wachtwoord.
Proberen en het was voor elkaar, meteen wachtwoord veranderd en geen problemen meer.

Wachtwoord is inderdaad anders dan voor de, ongebruikte, mailbox.
 
Hoi J. de Boer. Ja, mijn gebruikersnaam en het wachtwoord zijn correct. Is zelfs al een keer telefonisch gereset door UPC. Als je een verkeerd wachtwoord o.i.d. intypt krijg je overigens ook een andere melding.

Robert, mij werd ook gevraagd om mijn wachtwoord. Vond ik ook een vreemde ervaring. Voelde voor mij alsof de bankmedewerker telefonisch om m'n pincode vraagt. Voor de rest hebben ze mij op dezelfde manier "geholpen" als hoe jij het verteld, met het verschil dat het probleem voor jouw zoon uiteindelijk wel is opgelost.

Ik heb webcare een bericht gestuurd, dus ik ben benieuwd. Als meer mensen dit herkennen, dan lees ik dat graag.
 
Misschien een gekke vraag Marc met veel c's. Kun je wel inloggen op horizon.tv? En dan vervolgens TV kijken?
Dat gaat namelijk met dezelfde inlogcombinatie. Het zal wel niet maar je zou het kunnen proberen.
 
Haha, nou wordt het nog interessanter. Ja, ik kan wel inloggen met dezelfde gegevens op horizon. Maar ik heb helemaal geen horizon box of abbonement o.i.d. Schijnbaar kun je al gebruik maken van horizon met alleen een "MijnUPC" account. Even offtopic, maar wat is dan de toegevoegde waarde van een horizon box? Voor als je meer dan 1 t.v. hebt ofzo (ik heb me nog nooit verdiept in horizon)?

Interessante suggestie, Tonne. Ik weet nog niet wat het allemaal betekent, maar bedankt in ieder geval :)
 
Terug
Bovenaan