• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn tv werkt niet goed samen met de HDTV mediabox.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter petry
  • Startdatum Startdatum
P

petry

weet iemand hier de oorzaak van? en mischien een oplossing.
Het lijkt alleen te gebeuren wanneer de resolutie op AUTO staat.
Bij AUTO worden de signalen standaard in 60Hz weer gegeven en wanneer je de resolutie zelf insteld is dit 50Hz.
 
Het kan liggen aan de beeldprocessing in je tv. Niet iedere tv is even goed in het omgaan met divers HD-materiaal.
Zet de box gewoon vast op een andere stand dan op auto. Als ie dan zoals je zegt geen schokkend beeld meer geeft, dan is het toch goed?
 
dan is het wel goed ja, echter moet ik voor bepaalde zenders wel switchen tussen 720p en 1080i
 
Dit lijkt een beetje op het probleem wat de Pioneer Kuro's ook hebben met
de HDTV mediabox.
Hier treedt het schokken op "auto" echter alleen op bij de 720p kanalen (NL1-HD/NGC-HD).

Schokt de LG ook op de normale kanalen en op Discovery-HD/Voom-HD (=1080i)?
 
nee alleen op de 720p kanalen wat je zegt nl1HD en NGCHD

de andere kanalen en HD kanalen niet dus

dus er zit niks anders op om de box op 720p te zetten
 
het lijkt er nu meer op, dat er steeds meer last hebben van schokkend beeld op  auto NED1HD als ik het zo leest,
en zeker onder de LG kijkers en van pioneer en van anderen die niet opgeven wat voor een toestel ze bezitten.
als er meer mensen hier last van hebben( laat het weten aan upc) dan kan er mischien wat aan gedaan worden.

De pioneer slikt de 720P niet, dan word het 1080i, dus voor de pioneer bezitters is er niks anders op om auto te blijfen kijken, moet wel zeggen dat het wel mee valt,maar het stoord wel, verder ben ik zeer tevreden en zeker over de HD_DVR en het prachtige beeld.
 
HDfreak zei:
nee alleen op de 720p kanalen wat je zegt nl1HD en NGCHD

de andere kanalen en HD kanalen niet dus

dus er zit niks anders op om de box op 720p te zetten

Jouw LG vertoont dus exact hetzelfde verschijnsel als de Pioneers.

De Philips box stuurt overduidelijk een 720p signaal uit wat bepaalde merken tv's niet
zo op prijs stellen.
 
Ik heb een Philips LCD TV (720p). Bij mij schokt het beeld alleen bij History channel HD. En wel alleen als er grote horizontale of verticale bewegingen in beeld zijn. Het HD logo en de ondertiteling schokt niet mee, maar blijft op zijn plaats. Wat ik heb is dus niet het bekende niet-vloeiende beeld (dit zie je wel bij sommige kanalen) maar schokken waarbij een beeldpositie van zeg 1 seconde geleden ineens weer wordt ingenomen.
 
Apple740 zei:
Jouw LG vertoont dus exact hetzelfde verschijnsel als de Pioneers.

De Philips box stuurt overduidelijk een 720p signaal uit wat bepaalde merken tv's niet
zo op prijs stellen.

en dat terwijl LG van Philips is ;)
 
bb zei:
De pioneer slikt de 720P niet, dan word het 1080i, dus voor de pioneer bezitters is er niks anders op om auto te blijfen kijken, moet wel zeggen dat het wel mee valt,maar het stoord wel, verder ben ik zeer tevreden en zeker over de HD_DVR en het prachtige beeld.

Klopt, maar de box op 720p geeft gewoon goed beeld op mijn Kuro.
Wat maakt het uit dat de TV als 1080i weergeeft of upscaled?
Je gaat toch niet naar schokkerig beeld zitten kijken.
 
Terug
Bovenaan