• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn router blokkeert een bepaalde website, kan iemand hierbij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

Nena

Sinds een paar dagen kan ik niet meer op een bepaalde (mijn eigen) website komen. Inmiddels ben ik erachter dat het probleem in de router moet zitten.

De website is voor anderen wel bereikbaar
Geen enkele pc op dit netwerk kan de website bezoeken
Geen enkele browser op dit netwerk kan de website bezoeken
Via het netwerk van de buren kan de website wel worden bezocht
Via directe verbinding met het modem kan de website wel worden bezocht
Via een hotspot vanaf mijn telefoon kan de website wel worden bezocht

Inmiddels heb hulp op afstand gehad van een plaatselijk computerzaak en van Ziggo. Beiden kunnen geen probleem in de router-instellingen vinden en komen met het advies om alles te resetten. Dit heb ik natuurlijk (en inmiddels al tien keer) gedaan, maar het werkt niet. Inmiddels raak ik lichtelijk in paniek en weet ik echt niet meer wat ik nog moet of kan doen.

Heeft iemand misschien advies of een stappenplan?

Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes, Nena
 
begin eens wat meer informatie te geven, we zijn niet helderziend.
welk modem, welke router?

op je pc ( neem even aan dat het een windows machine is ) open je command prompt. geef daar het commando ipconfig /all en druk op de enter toets. knip en plak de output hier
geef ook het commando route print en druk op de enter toets. knip en plak de output hier.
geef het commando ping <website> ( naam van je website, bv www.xyz.nl ) en druk op de enter toets knip en plak de output hier.
geef het commando tracert <website> ( naam van je website, bv www.xyz.nl ) en druk op de enter toets knip en plak de output hier.
open notepad en ga naar c:\windows\system32\drivers\etc en open het bestand hosts. knip en plak de output hier.

we hebben beslist nog meer vragen, maar begin hier maar eens mee.
 
Websites in eigen beheer? Of bij een webhoster? Het kan zijn dat je IP adres (die van jou dus) geblokkeerd wordt op netwerkniveau... (drop ip)...

Dan kan jij er vanaf thuis niet bij, maar elders (ander ip adres) wel bij...en dat zit dan niet in je router, maar in de tabellen bij je webhoster...

Check ook bij : https://www.downforeveryoneorjustme.com/
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan