• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

mijn rechten bij Chello light + Freetime

R

rob67

Vandaag komt het Chello light + Freetime pakket aan. Volgens de voorwaarden
zit ik bij tekenen van het pakket aan 12 mnd vast aan Chello light +
Freetime.

Maar wat als de boel niet wil werken en na veel bellen naar de helpdesk ik
er weer vanaf zou willen. Heb best begrip dat er een kleinigheid mis kan
gaan maar dagen geen Internet of bellen hoort daar niet bij.

Ook wanneer de P2P/Torrents worden geknepen (zit in PC 7102) dan
heb ik weinig zin in voorzetten van het abonnement.

Wat zijn dan mijn rechten als klant ?
- kan ik er zomaar weer vanaf ?

iemand ?
 
Wat zijn dan mijn rechten als klant ?
In de voorwaarden staan er weinig.
In Nederland is de consument goed beschermt door de wet.
kan ik er zomaar weer vanaf ?
Try & Buy bestaat niet meer, dus nee. Een jaarcontract is een jaarcontract. Als iedereen zomaar tussendoor kon beëindigen omdat iets niet bevalt, dan heeft een contract geen nut.

UPC/chello is verplicht te leveren waar je volgens je contract recht op hebt. Doen ze dit niet dan kun je ze in gebreke stellen en vragen om een tussentijdse beëindiging van het contract. Dit is dus geregeld via de wet.
Omdat UPC/chello zich met de algemene voorwaarden goed heeft ingedekt, kun je hier niet snel gebruik van maken.
BV bij zware en/of langdurige problemen kan het wel, bij een paar dagen slecht of geen internet/telefoon kan het niet.

Recht hebben is een, recht krijgen is een tweede.
Meen je recht te hebben en UPC/chello werkt niet mee, dan moet het recht afgedwongen worden mbv een rechter.
Dit werkt overal zo. Ook bij ander kabelmaatschappijen, adsl providers, gsm providers etc.
Dit klinkt erg dramatisch, maar meestal is het eea gewoon met de maatschappij waarmee je een contract hebt te regelen.
 
Johnny54 zei:
BV bij zware en/of langdurige problemen kan het wel, bij een paar dagen slecht of geen internet/telefoon kan het niet.
Bij slecht of geen internet/telefoon/catv/d4a krijg je al na 24u dubbel abonnementsgeld in vermindering gebracht op je volgende factuur. Die 24u beginnen wel pas te lopen vanaf het moment dat je naar de helpdesk belt met het probleem EN de oorzaak moet bij UPC liggen.
 
Terug
Bovenaan