• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn oude vader ziet het zwart voor ogen.

Berichten
2.306
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Mijn vader heeft sinds kort een Cisco HD DVR mediabox. Tot voor kort ging alles goed maar sinds een paar dagen gebeuren er vreemde dingen. Als de box een tijd is uit geweest en hij zet alles weer aan, krijgt hij zwart beeld. Er is wel geluid, je ziet ook alle info als je op de OK knop drukt en je ziet zelfs ondertiteling. Maar geen beeld. Als hij de box dan weer even uitzet en weer aan, gaat alles weer goed. Dan kan hij de box weer gewoon aan en uitzetten en heeft direct prima HD beeld. Echter, na een paar uren in de uitstand begint alles weer opnieuw en is er geen beeld maar voor de rest alles wel. Ik heb alles opnieuw ingesteld via fabrieksinstellingen maar dat bracht geen soelaas. Ik heb gezocht op het forum maar kon voor dit specifieke probleem geen oplossing vinden. Mocht ik een topic of post over het hoofd hebben gezien, bied ik daar vast mijn excuses voor aan. Oh ja, hij heeft Samsung TV.
 
Staat de mediabox al op versie 4.0 ?

Anders zou je eens kunnen proberen om de eco mode uit te zetten

Want je zegt dat voorheen alles werkte
 
Lijkt op een HDMI-probleem.

Probeer eens:
1)Zet eerst eens de box aan totdat die helemaal opgestart is en dan pas de tv
of
2) Eerst de tv en daarna de box.

Maak dit wat uit? Controleer ook eens de eco-mode. Dat wil ook wel eens een probleem opleveren (Gewoon uitzetten)
 
Kan je jouw box eens bij je vader testen, of omgekeerd, zijn box bij jou? (als ik in je profiel kijk vermoed ik dat jullie dezelfde boxen hebben.)
 
MartCom zei:
Kan je jouw box eens bij je vader testen, of omgekeerd, zijn box bij jou? (als ik in je profiel kijk vermoed ik dat jullie dezelfde boxen hebben.)
Dat klopt. Zal dat binnenkort eens proberen.
@ Melvintje en Sledgehammer, dat heb ik allemaal geprobeerd.
 
Kan geen HDMI-probleem zijn, immers hij ziet wel gewoon de info als hij op de OK knop drukt en zelfs ook ondertitels. Hij heeft dus gewoon beeld via de HDMI. Als terug naar fabrieksinstellingen niet werkt kan je nog eens proberen om de MediaBox een tijdje van de stroom af te halen (b.v. een nachtje).

Succes ermee en hoop voor je vader dat het snel opgelost is !
 
Dit had ik van het weekend ook 1 x !!!
Wel geluid,maar geen beeld,daarna alleen de info.
Ik heb de box opnieuw uit en aan gezet,toen was het weer goed.Niet veel later was er een vastloper.Schakelaar om gehaald,en nu is het weer in orde.
Zou dus aan de box kunnen liggen,als dit steeds gebeurd.
Overigens denk ik zelf ook als eerste aan de eco stand.Want toen ik dit had,kwam die ook uit eco.
 
Terug
Bovenaan