• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn nummer wordt sinds een tijdje als anoniem weergegeven bij een ander

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Siepie
  • Startdatum Startdatum
S

Siepie

Sinds een tijdje wordt mijn nummer bij een ander als anoniem weergegeven, ik heb zelf niets verandert en snap er ook niets van. Een maand terug is wel mijn internet opgewaardeerd, kan het daar aan liggen? Ik heb ook al naar de helpdesk gebeld, moet ik mijn contract weer wijzigen terwijl ik zelf niets gewijzigd heb, niemand kan mijn nummer meer herkennen, heel vervelend want veel mensen nemen nu vaak niet meer op omdat ze anoniem in de display zien staan.
 
Toen ik vandaag belde voor een internet upgrade van 16 naar 60 hoorde ik ook dat hij de telefoon weer opnieuw moest instellen. Dus het verbaast me niets. Ik heb nu juist het omgekeerde aan de hand. Ineens heb ik wel nummerherkenning en een vermelding in het telefoonboek terwijl ik dit niet wilde.
 
Ik heb precies hetzelfde, sinds mij upgrade van het 3-in-1 pakket wordt mijn telefoonnummer niet meer meegezonden naar de ontvanger. erg irritant!

Ik had hetzelfde probleem bij mijn ouders, en die hebben nog steeds niet dat het meegezonden wordt. Na veel telefoontjes naar UPC begrijpen ze niet waar je het over hebt omdat ze het over een andere 'nummer herkenning' hebben

Zit er ook een beetje tegenop op voor de zoveelste keer te gaan uitleggen aan een no-no wat er nu mis is.

nummerherkennig is dat je nummer van de beller kan zien
nummerweergave is dat je nummer wordt weergegeven bij de ontvanger

En dit begrijpen ze dus niet...

Ik ga het volgende week nog eens proberen, het heeft er mee te maken dat je bij UPC op permanent anoniem bellen staat aangemeld, terwijl dit standaard niet zo moet zijn. Dit kunnen ze aan en uit zetten bij het callcenter, gewoon via de computer schijnt...

Als je belt, heb het dan meteen over 'anoniem bellen' uitzetten, en begin vooral niet over nummerherkenning of nummerweergave!
 
Ik heb dit ook en via UPC een formulier thuis gestuurd gekregen. Daar kun je in aangeven dat je nummer mee gezonden moet worden naar andere bellers. Kost je 1 postzegel :D
Nu is het het in orde bij mij.
 
Ik heb een nieuw abbonement en bij mij was ie standaard al niet zichtbaar.
 
Nou inderdaad ik heb weer even naar UPC gebeld en zoals Killroy al zei gewoon vertellen dat je niet meer als anoniem wilt weergegeven worden, en het kon even binnen 24 uur geregeld worden. Dus zo simpel kan het ook, niets wijzigen dus!
Nu afwachten dus, of het ook echt gebeurd, alvast bedankt voor jullie hulp!! :)
 
Sorry, wel wat een late reactie, maar twee uur later was het al gefixt! Groetjes, en bedankt allemaal!
 
Ja, dit is door pakketverandering. De UPC medewerker heeft dan per ongeluk 'geheim nummer' aangeklikt i.p.v. publiekbekend. Hierdoor komt dat.

De UPC medewerkers kunnen in de geschiedenis kijken van vorig abonnement en het direct aanpassen, zonder wijzigingsformulier.
 
Ik had alleen opgegeven dat ik niet in het telefoonboek wilde. Blijkbaar schakelen ze dan ook meteen nummerweergave uit. Helpdesk gebeld: "Dat is privacy gevoelig meneer, dat kan alleen schriftelijk worden aangevraagd".
Zo gezegd, zo gedaan. Netjes het formuliertje ingevuld en opgestuurd en ruim twee weken later ben ik nog steeds anoniem. Moet je maar niet van die ingewikkelde vragen stellen, zucht...
 
Terug
Bovenaan