• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn modem komt niet meer online.

F

fistula80

Hallo allemaal,

Vanavond wilde het modem (5100E) niet online komen. Ik heb de helpdesk gebeld en volgens hen lag het aan mijn kabels. Te lang! (De kabel van het aansluitpunt tot mijn modem is inderdaad circa 3 meter). Echter ik heb nooit eerder problemen gehad m.u.v. 'normale' storingen.

Wil een expert enig licht werpen op de signaal waardes van mijn modem?

Downstream Value
Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level -7 dBmV

Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 51696000 Hz Ranged

Power Level 55 dBmV

Alvast bedankt ;)
 
Downstream Value
Frequency 514750000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 34 dB
=> mooie waarde
Power Level -7 dBmV
=> Aan de lage kant, maar mijn 5100 heeft gewerkt met -9 dBmV. Waarde moet liggen tussen -10 en +10. Zelfs waarden -12 en +12 gaan nog.

Upstream Value
Channel ID 3
Frequency 51696000 Hz Ranged

Power Level 55 dBmV
=> Normale waarde

Je kunt je coaxkabels een keer los halen en weer vast zetten om evt. corrosie en vuil te verwijderen en weer een goede verbinding te krijgen.
 
Bedankt voor je snelle reactie :)

Problemen zijn voorbij..zonder er zelf iets bijzonders aan te doen.
 
Fijn dat het is opgelost. :6
Eigenlijk had ik al verwacht dat er niets speciaals was. Gewoon een hick-up bij chello.
 
Heb het ook gehad... Na twee dagen kwam er een monteur. Die heeft een ander kastje geplaatst (retourgeschikt). Maar ook dit werkte niet. De klacht lag buiten, later bleek het in de wijkkast, tegenover ons huis te liggen. De volgende dag, eind van de middag, kwam er een monteur langs, die een bepaald blok moest vervangen. Meteen daarna sprong het modem weer online.

Een vergoeding krijg ik binnenkort! :)

UPC service is wat dat betreft echt TOP te noemen!!!
 
Terug
Bovenaan