• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn mening over de mediabox

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Centurion
  • Startdatum Startdatum
Wat onze collegae paulcobben betreft!
Ik ben zeker geen medewerker bij UPC en heb helemaal geen profijt van wat ik hier opschrijf. Het levert mij absoluut niets op. Om eerlijk te zijn als je alle prijzen van ISP's vergelijk kom je met 20Mbps voor ADSL en VoIP samen niet onder 80 euro. Denk jij dat je bij een andere provider b.v. voor alleen standaard TV pakket en extra zenders pakket (tezamen 70 zenders) voor 20 euro krijgt en nog Chello Extreme i.c.m. VoIP telefonie van 60 euro p/m, dus alles bij elkaar is 80 euro p/m. Als je dezelfde bij andere provider kan eruit halen, dan vergis je je. 

Alleen ter informatie, hoe grotere blokken van TCP pakketen er zijn des te minder haperingen heb je tijdens downloaden. Dus, niet 5 of 10 tegelijk downloaden als je vanaf bron server dezelfde snelheid voor iedere verbinding en download kan behalen. Door 2 tegelijker te downloaden ga je zelf over de maximale bandbreedte. Dan kun je alle delen sneller binnenhalen, dan 5 of 10 downloads tegelijk te downloaden. Juist dan zakt de snelheid van alle downloads en kom je zelfs niet tot 8000Kbps. Volgens laatste test van paar seconden geleden kan ik 10.7 Mbit/s behalen met verbinding van 8000kbps bij Chello. (Dit is niet via Chello gemeten). Dus denk aan dat je b.v. 100MB in minder dan 1 minuut binnenhaalt. Of iets van 700MB in volle 5,5 minuten binnenhaalt. Is dat niet kicken??? Denk dan nogmaals aan je upload van 2048K bij Chello. Hoe dan ook maximale snelheid via kabel is altijd sneller dan welke xDSL verbinding dan ook. Maar dit is een topic voor andere deel van deze forum.

ATTENTION: Extra info over MediaBox voor alle leden:
Als ik denk aan beeldkwaliteit van MediaBox, 80 zenders en film na film plus aangesloten op je DVDrecorder, dat is pas genieten. Tja, om toe te geven bij mij hebben ze vorige jaar door UPC alle contactdozen voor kabel en TV vervagen. Alles is splinter nieuw, maar mijn huis is ook nieuw. Zowel in de meterkast en in de woonkamer heeft UPC alles vervangen zonder enige kosten. Ik heb geen haperingen van beeld of geluid terwijl ik van de zender wissel en dan bevriest beeld voor een secondedeel totdat het beeld van andere zender is opgeroepen. Niets bijzonder voor een apparaat die door ons wordt 6 maanden gratis getest. Misschien als je problemen met beeld krijgt moet je ter eerste beginnen te denken over kwaliteit van aansluitingen en kabels voor TV signaal in je meterkast en dan vervolgens in je woonkamer. Als alles van prima kwaliteit is en zo weinig apparaten aangesloten zijn, zijn er dan storing elementen of apparaten die van invloed zijn op de kwaliteit van je beeld. Bij mij komt de signaal in MediaBox bijna tot maximum. Daarom heren niet overdrijven, dat ik van mening heb veranderd. Ik heb prima spullen en als pioneer in de aanvraag voor internet via de kabel heb ik ervaren en om andere aansluitingen bij UPC verzocht en deze zijn bij mij afgeleverd en/of gemonteerd. Dus omdat mijn kabel ook op internet modem aangesloten is en dat ik goede internetverbinding heb alsook dat in de MediaBox signaal bijna tot maximum is, betekent zeker niet dat ik een geluksvogel ben of maar het ligt aan de kwaliteit van spullen.
Beeld is bij mij verbluffend en zeker beter dan van sommige gekochte films op originele DVD.
Misschien zou wel UPC mij nu kunnen betalen of vermorden, want aan de ene kant schrijf ik in voordeel van UPC en aan de andere kant kunnen jullie allemaal bij UPC andere aansluitingen voor in de meterkast en woonkamer opeisen om gratis te laten installeren.

O0
 
Ik ben heel tevreden over de mediabox. Heel af en toe storing, maar kom op, dat hoort er nu nog bij. Ik heb bij UPC gewerkt en veel klanten kwamen met klachten over storingen. Ik vertelde de klant altijd dat die storingen de komende tijd nog wel blijven komen. Die boxen worden met 100000 per week de deur uit gestuurd en pas als elke klant er één heeft kan er echt gewerkt worden aan oplossingen die voor iedereen nuttig zjin. 9 van de 10 mensen zei tegen mij "kijk, daar kan ik wat mee, ik wacht het nog wel af, het is toch 6 maanden gratis, en ik hoef nu ook niet elke dag te bellen naar UPC wat me veel geld kost omdat elke helpdesk medewerker zegt update dit update dat of probeer dit probeer dat" en dat lost de problemen niet helemaal op.
Het zijn geen hardware problemen maar software problemen. Die mediabox is een super apparaat omdat het kwa software uitgebreid kan worden met opties waar we nu nog niet eens aan denken. Het heeft gewoon tijd nodig.
 
Terug
Bovenaan