• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn IPnummer is 169.254.x.x en ik kan niet meer op Internet.

P

pblock

Mijn IPnummer is 169.254.x.x en ik kan niet meer op Internet.

Bij het opstarten van je computer zal deze contact zoeken met de DHCP server van @Home. Deze DHCP server geeft je computer een IPnummer en andere benodigde gegevens, zodat je Internetverbinding automatisch goed wordt ingesteld.

Als de DHCP server niet bereikt kan worden, zal Windows zelf een IPnummer uit de reeks 169.254.0.1 t/m 169.254.255.254 kiezen (met subnetmasker 255.255.0.0), die door Microsoft voor dit doel gereserveerd is. Dit wordt APIPA genoemd: Automatic Private IP Addressing. Omdat dit niet een door XXXXX verstrekt IPnummer is, kun je daarmee niet het internet op.

Mogelijke oorzaken voor het niet kunnen bereiken van de DHCP server:

Probleem met de DHCP server. Wacht af tot XXXXX dit heeft opgelost.
Probleem met het kabelmodem. Controleer of de lampjes op het modem normaal branden en zo niet, neem contact op met de helpdesk.
Kabels niet goed aangesloten.
Computernaam (bijv. cp123456-a) niet ingesteld op de computer.
Firewall die contact met de DHCP server verhindert (zie onder).
Normaal zou de APIPA service regelmatig opnieuw contact proberen te zoeken met een DHCP server en vervolgens het juiste IPnummer instellen, maar als inmiddels ook een firewall op je computer is opgestart, kan die het contact met de DHCP server blokkeren. In dat geval helpt het om de computer eens opnieuw op te starten of de firewall uit te zetten.



Valt met NAT te corrigeren??

Overgenomen van @home = XXXXX geld dan ook voor anere ISP
 
Terug
Bovenaan