R
rijnton
Wonend in Berkel en Rodenrijs (bij Rotterdam), heb ik sinds ruim een jaar Chello Classic en tot voor kort ging dat redelijk tot goed, op een paar storingen na dan. De laatste twee weken gaat het echter regelmatig zeer traag. Heel toevallig is dat vanaf 27-4, toen er kennelijk een storing was in mijn omgeving. Vaak duurt het nu een minuut tot meer voordat ik een webpagina (bv de startpagina van Chello) binnen heb.
Ik heb na enkele dagen de helpdesk gebeld, op een moment dat het weer erg traag ging, en die hebben tijdens het gesprek wat metingen verricht en zagen inderdaad dat de verbinding slecht was. Er zou een storingsmonteur langs komen, Die is ook inderdaad geweest maar kon toen niets vinden. Het enige wat hij kon adviseren was om een tijdje bij te houden wanneer de verbinding slecht was en dan nog eens te bellen. Ik vroeg mij echter af of dat nou wel zin had. Uiteindelijk heb ik een paar dagen later nog eens naar de helpdesk gebeld en die gaven me toen het advies om de instellingen van de netwerkkaart (Realtek 8139 op het moederbord)) te wijzigen en wel onder Configuratie>Geavanceerd>Verbindingssnelheid/Duplex modus van Auto-modus naar 10 Half-modus. Nu moet ik zeggen dat het sindsdien iets beter gaat, d.w.z. het aantal keren dat de verbinding zeer traag is is iets minder geworden, maar het is nog steeds niet optimaal m.i.
Weet iemand hier wat er aan de hand kant zijn en wat ik er eventueel nog aan zou kunnen doen ?
En is dat advies van de helpdesk m.b.t. de netwerkkaartinstellingen inderdaad zinvol ?
Voor zover van belang: Ik heb Windows XP, en heb een Draytek Vigor 2200E router, waarop 2 computers zijn aangesloten. Allebei de computers hebben hetzelfde probleem en rechtstreeks aansluiten van een pc op het kabelmodem lost niets op,(Heb ik trouwens ook gedaan vóórdat ik de helpdesk belde). Ik heb ook al een paar keer het modem gereset. Verder draai ik regelmatig Spybot en Adaware, zodat het geen kwestie van spyware o.i.d. is.
Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat dank. Ik ben trouwens niet erg technisch onderlegd, dus stel het op prijs als antwoorden niet al te technisch zijn.
Ton
Ik heb na enkele dagen de helpdesk gebeld, op een moment dat het weer erg traag ging, en die hebben tijdens het gesprek wat metingen verricht en zagen inderdaad dat de verbinding slecht was. Er zou een storingsmonteur langs komen, Die is ook inderdaad geweest maar kon toen niets vinden. Het enige wat hij kon adviseren was om een tijdje bij te houden wanneer de verbinding slecht was en dan nog eens te bellen. Ik vroeg mij echter af of dat nou wel zin had. Uiteindelijk heb ik een paar dagen later nog eens naar de helpdesk gebeld en die gaven me toen het advies om de instellingen van de netwerkkaart (Realtek 8139 op het moederbord)) te wijzigen en wel onder Configuratie>Geavanceerd>Verbindingssnelheid/Duplex modus van Auto-modus naar 10 Half-modus. Nu moet ik zeggen dat het sindsdien iets beter gaat, d.w.z. het aantal keren dat de verbinding zeer traag is is iets minder geworden, maar het is nog steeds niet optimaal m.i.
Weet iemand hier wat er aan de hand kant zijn en wat ik er eventueel nog aan zou kunnen doen ?
En is dat advies van de helpdesk m.b.t. de netwerkkaartinstellingen inderdaad zinvol ?
Voor zover van belang: Ik heb Windows XP, en heb een Draytek Vigor 2200E router, waarop 2 computers zijn aangesloten. Allebei de computers hebben hetzelfde probleem en rechtstreeks aansluiten van een pc op het kabelmodem lost niets op,(Heb ik trouwens ook gedaan vóórdat ik de helpdesk belde). Ik heb ook al een paar keer het modem gereset. Verder draai ik regelmatig Spybot en Adaware, zodat het geen kwestie van spyware o.i.d. is.
Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat dank. Ik ben trouwens niet erg technisch onderlegd, dus stel het op prijs als antwoorden niet al te technisch zijn.
Ton