Mijn internetverbinding is de laatste 2 weken vaak héél traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rijnton

Forum Gebruiker
Berichten
39
Wonend in Berkel en Rodenrijs (bij Rotterdam), heb ik sinds ruim een jaar Chello Classic en tot voor kort ging dat redelijk tot goed, op een paar storingen na dan. De laatste twee weken gaat het echter regelmatig zeer traag. Heel toevallig is dat vanaf 27-4, toen er kennelijk een storing was in mijn omgeving. Vaak duurt het nu een minuut tot meer voordat ik een webpagina (bv de startpagina van Chello) binnen heb.
Ik heb na enkele dagen de helpdesk gebeld, op een moment dat het weer erg traag ging, en die hebben tijdens het gesprek wat metingen verricht en zagen inderdaad dat de verbinding slecht was. Er zou een storingsmonteur langs komen, Die is ook inderdaad geweest maar kon toen niets vinden. Het enige wat hij kon adviseren was om een tijdje bij te houden wanneer de verbinding slecht was en dan nog eens te bellen. Ik vroeg mij echter af of dat nou wel zin had. Uiteindelijk heb ik een paar dagen later nog eens naar de helpdesk gebeld en die gaven me toen het advies om de instellingen van de netwerkkaart (Realtek 8139 op het moederbord)) te wijzigen en wel onder Configuratie>Geavanceerd>Verbindingssnelheid/Duplex modus van Auto-modus naar 10 Half-modus. Nu moet ik zeggen dat het sindsdien iets beter gaat, d.w.z. het aantal keren dat de verbinding zeer traag is is iets minder geworden, maar het is nog steeds niet optimaal m.i.
Weet iemand hier wat er aan de hand kant zijn en wat ik er eventueel nog aan zou kunnen doen ?
En is dat advies van de helpdesk m.b.t. de netwerkkaartinstellingen inderdaad zinvol ?
Voor zover van belang: Ik heb Windows XP, en heb een Draytek Vigor 2200E router, waarop 2 computers zijn aangesloten. Allebei de computers hebben hetzelfde probleem en rechtstreeks aansluiten van een pc op het kabelmodem lost niets op,(Heb ik trouwens ook gedaan vóórdat ik de helpdesk belde). Ik heb ook al een paar keer het modem gereset. Verder draai ik regelmatig Spybot en Adaware, zodat het geen kwestie van spyware o.i.d. is.
Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen. Bij voorbaat dank. Ik ben trouwens niet erg technisch onderlegd, dus stel het op prijs als antwoorden niet al te technisch zijn.

Ton
 

DieHardNL

Forum Gebruiker
Berichten
539
Ja het advies was zinvol.
Het modem werkt op 10Mbps/half duplex. Als je je kaart op Auto zet dan begint je kaart of 100Mbps/full duplex en kijkt of ie verbinding kan krijgen, daarna gaat ie naar 100Mbps/half duplex, dan naar 54Mbps/full duplex enz (handshaking). Totdat ie contact krijgt met het modem. Dit gaat niet altijd goed met als gevolg dat je meer dan normaal pakketjes verliest (packet loss) hetgeen resulteert in een langzamere connectie.
Dus daarom je kaart gewoon op 10Mbps/half duplex zetten!

Performance wordt vaak bepaald door de performance van elke hub tussen je modem en de uiteindelijke server. Dit kan je meten met behulp van bijvoorbeeld een programma zoals PingPlotter. Een progje dat simpel te installeren is en een redelijk goed inzicht geeft waar je eventueel problemen hebt. Trage hubs, onevenredig veel packetloss, etc.
 
F

fastpeter

Dag,

ik heb het zelfde probleem (met chello PLUS --- ??) , nu we de verhoging hebben gehad is het elke dag traag en na een paardagen, de helpdesk gebeld, die zou me op die monitor lijn zetten.

Mijn verbinding en signaal was perfect, hij deed toen een reset op het modem (kon dit live zien.) omdat het modem opnieuw opstartet.

Toen in eens perfect, meteen weer volle bak.

Nu een paar dagen later weer SHIT, ik baal van chello, en had voor de upgrade altijd maanden lang 300 KB/s strak, zonder storring enz.

Als de verbindg werkt (3 dagen na de verhoging) haalde ik 500 KB/s Strak ?????

Elke keer die helpdesk bellen kost je ook een vermogen en natuurlijk de tijd., als ik nu weer bel kunnen ze het goed oplossen of anders maar meenemen.

dan terug naar chello clasic wat nu zo snel is als +

Ik hoor van meer mensen uit de regio brabant dat ze traag downloaden en inderdaad pagina`s die langzaam laden.
 
Topicstarter
Topicstarter
R

rijnton

Forum Gebruiker
Berichten
39
De speedtest van chello geeft, wanneer de verbinding traag is, als resultaat ook slecht. Op dit moment is alles overigens goed en de speedtest voor 1MB is redelijk en voor 5 MB goed.
 
S

Shoryuken

DiehardNL weet je dat zeker over dat die modem alleen 10 half duplex kan ?

Geld dit voor alle modems ? com21? Ik denk het niet want volgens jou zou het dan niet moeten werken al zet je je netwerkkaart op 100 FULL (dus niet auto) en dat werkt wel.
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Shoryuken zei:
DiehardNL weet je dat zeker over dat die modem alleen 10 half duplex kan ?

Geld dit voor alle modems ?  com21?     Ik denk het niet want volgens jou zou het dan niet moeten werken al zet je je netwerkkaart op 100 FULL   (dus niet auto)   en dat werkt wel.

Kabelmodems zijn _geen_ switches, en kunnen dus niet met full-duplex omgaan.
Je netwerk-kaart op FD zetten resulteerd in "alignment errors" en re-transmits en dus trage verbinding.

gr, Henno
 
Topicstarter
Topicstarter
R

rijnton

Forum Gebruiker
Berichten
39
Over die speedtest: dat had ik verkeerd begrepen. Heb inmiddels een paar keer zo'n test uitgevoerd met op dit moment als resultaat:
Download : 159.6 KByte/sec
Upload : 7.5 KByte/sec
Connection : 216.0 Conn/min
Ping test Nederland : 41.0 ms

Tien minuten eerder was de downloadsnelheid echter maar zo'n 60 KByte/sec. M.a.w. de resultaten en ook de snelheid in 't algemeen is heel wisselend.
 

Henno

Forum Gebruiker
Berichten
1.002
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
rijnton zei:
Over die speedtest: dat had ik verkeerd begrepen. Heb inmiddels een paar keer zo'n test uitgevoerd met op dit moment als resultaat:
Download : 159.6 KByte/sec
Upload : 7.5 KByte/sec
Connection : 216.0 Conn/min
Ping test Nederland : 41.0 ms

Tien minuten eerder was de downloadsnelheid echter maar zo'n 60 KByte/sec. M.a.w. de resultaten en ook de snelheid in 't algemeen is heel wisselend.

Je hebt een Com21 modem ?
Als dat zo is lijkt het meer een probleem met het modem, helaas voor chello kunnen ze daar niet veel status info uit lezen, ik zou bellen en vragen om een monteur langs te laten komen.

gr, Henno
 
Topicstarter
Topicstarter
R

rijnton

Forum Gebruiker
Berichten
39
Ik heb inderdaad een Com21 modem. Er is echter al een monteur langs geweest, maar die kon niets vinden.
Bedankt trouwens voor alle snelle reacties tot nu toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

V
Reacties
36
Weergaven
3K
Visser_
V
Bovenaan