• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn internet valt kort weg

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Marvin96
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Marvin96

Hallo iedereen,

Ik heb ongeveer sinds de komst van WifiSpots internet problemen.

Het probleem is als volgt:
Op een willekeurig tijdstip (ochtend, middag, avond, nacht) valt mijn internet weg voor ongeveer een minuut. Daarna en daarvoor heb ik een snelheid van 63mb/s wat dus erg netjes is. Ik heb alles in één plus pakket.

Dit verschijnsel gebeurd meerdere malen per dag, en zoals ik zei op willekeurige momenten. Er zit vaak 1 à 2 uur tussen elke uitval. Het is enorm irritant tijdens gamen :evil:

Mijn recente gekochte pc (700+ euro) is bedraad (LAN) met mijn Ubee EVW3200 of Ambit EVW320B verbonden.

Als mijn internet weg valt geeft windows aan dat ik wel verbonden ben met het Ambit EVW320B kastje, maar niet met internet. Ook zegt windows foutoplosser dat de DNS-server niet reageert.

Wat heb ik al geprobeerd?
- De modem langdurig aan / uit schakelen
- Factory default reset
- Verschillende kanalen (5Ghz, 2,4 GHz, 20 mhz, 40 mhz, kanaal 1 t/m 136 enz)
- Wifispots uitgezet
- De DNS server aangepast (ik heb nu 192.168.178.1 als primaire DNS en 8.8.8.8 als secondaire DNS (google)

Geen van dit allen heeft geholpen. Ik denk dat het aan mijn kastje ligt ... Iemand andere mogelijke oplossingen?

Marvin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je pc is bedraad aangesloten zeg je.
Wat denk je dan met het veranderen van wifi kanalen te bereiken.

Waarom heb je als primaire dns je router en niet een echte dnsserver?
 
Ja mijn pc is bedraad. Ik had eerst mijn DNS-server op automatische staan, ik dacht ik probeer iets anders. Maar tevergeefs het werkt niet :(
 
Ik ken het probleem, zit in precies dezelfde situatie. Heb hier onlangs ook een topic voor geopend. Inderdaad vreselijk irritant bij het gamen.

Net als jij heb ik ook het kanaal veranderd maar bij mij lijkt het wel te werken (wat echt vreemd is gezien ik ook bedraad verbonden ben).

Bij ons gebruiken we een router als access point, dit is zo geïnstalleerd door een Ziggo-plus monteur. Ik denk dat dit de boosdoener is geweest op een bepaalde manier, tenzij iemand anders een verklaring voor het probleem heeft?

Succes!
- PK1300
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan