• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn HD decoder een maand oud is defect. wat moet ik nu doen?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter bikkel1816
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bikkel1816

Mijn HD decoder die ik gekocht had bij het alles in 1 extra pakket geeft na ruim 1 maand geen HDMI signaal meer door.
De kabel heb ik uiteraard gecontroleerd op een laptop deed deze het wel.
Ik heb ook een andere kabeltje geprobeerd met hetzelfde resultaat.

De scartaansluiting werkt wel dus de decoder geeft geen foutmeldingen o.d.
Maar goed ik wil dus gewoon HDMI hebben.
Ik heb al contact opgenomen via de website met behulp van het klachtenformulier maar geen reactie tot nu toe.

Zijn er nog suggesties wat ik verder kan doen?

Groeten Bikkel1816
 
Mijn HD decoder die ik gekocht had bij het alles in 1 extra pakket geeft na ruim 1 maand geen HDMI signaal meer door.
De kabel heb ik uiteraard gecontroleerd op een laptop deed deze het wel.
Ik heb ook een andere kabeltje geprobeerd met hetzelfde resultaat.

De scartaansluiting werkt wel dus de decoder geeft geen foutmeldingen o.d.
Maar goed ik wil dus gewoon HDMI hebben.
Ik heb al contact opgenomen via de website met behulp van het klachtenformulier maar geen reactie tot nu toe.

Zijn er nog suggesties wat ik verder kan doen?

Groeten Bikkel1816
Heb je de decoder ook een reset gegeven (uit en weer aan)?
 
pech

Breng die Samsung terug en neem de HUMAX ..echt stukken beter hoor:frons:
 
De decoder is dus niet defect, want er is beeld via scart aansluiting!!
Mogelijk is de hdmi kabel niet goed meer, dat kan, ook al na een maand, probeer een andere hdmi kabel, maar controleer eerst of de instelling van de decoder nog juist is (handleiding decoder), wanneer er een andere hdmi kabel gekocht wordt zou ik vragen of deze eventueel terug gebracht kan worden wanneer dit niet de oplossing voor het probleem is, laat dit op de aankoop bon zetten!(geld retour optie).
Nog geen oplossing van probleem, ga naar een dealer die deze decoder verkoopt en laat het daar aansluiten met een hdmi aansluiting, werkt het daar wel dan is de aansluiting in de tv defect.
Volgorde is vrije keus uiteraard.
succes!

P.S.
optie fabrieks instellingen of terug zetten naar standaard instellingen is idd ook een optie, daarna zal wel opnieuw de netwerkinstallatie moeten worden gedaan.
 
Als je niets veranderd hebt aan de instellingen of aan de HDMI kabel en HD geeft ineens geen beeld meer via HDMI, lijkt me het voor de hand liggen dat de ontvanger stuk is.
**Ook omdat je kennelijk wel het SD signaal via deze kabel goed ontvangt.**
Klantenservice bellen of een mailtje sturen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan