• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn ervaring met CI+

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Johoo_NL
  • Startdatum Startdatum
J

Johoo_NL

Ik heb het kaartje gisteren mogen ontvangen. Geweldig!!

1 afstandsbediening, Teletekst wat supersnel werkt, zappen wat sneller gaat en eindelijk zenders op de goede plek kunnen zetten.

nadelen..tja, geen ondemand, geen opname functie en timeshifting. Maar ach...ik neem toch al niets meer op.

En met mijn Sony TV is het "programma gemist" nog gratis ook.
 
Johoo_NL zei:
Ik heb het kaartje gisteren mogen ontvangen. Geweldig!!

1 afstandsbediening, Teletekst wat supersnel werkt, zappen wat sneller gaat en eindelijk zenders op de goede plek kunnen zetten.

nadelen..tja, geen ondemand, geen opname functie en timeshifting. Maar ach...ik neem toch al niets meer op.

En met mijn Sony TV is het "programma gemist" nog gratis ook.

Bedenk wel dat je slechts een EPG hebt van 24 uur vooruit ipv 8 dagen vooruit maar is ook minder noodzakelijk als je niet opneemt (of nog analoog zoals ik met Pioneer HD recorder).

2 vragen over het gebruik van CI+:
Kun je misschien een screenshot plaatsen van de beeld/programma informartie balk EPG (als die er is bij Sony) net zoals UPC heeft:.
https://www.upc.nl/klantenservice/handleidingen-en-instructievideos/digitale-tv/?entryid=video_13&videoid=1446ED1D-B3F9-415A-8F61-E01B8C2143C4
En kun je dan ook zappen in die beeld EPG zonder van zender te wisselen en als je een zender wilt zien dat je dan op 'OK' of een dergelijke knop van Sony kunt klikken.

En jij hebt neem ik aan ook gewoon een optie om van audio te wisselen (Eurosport,Cartoon Network) en de ondertiteling bij zenders als 13th Street aan/uit te zetten.

Ik ben nog meer benieuwd naar hoe dat eruit ziet op een Samsung tv.

Ik zit sterk te twijfelen om de mediabox in te ruilen voor een CI+ kaart/slot ivm sortering zenders, geen rode knop popup meer, energiebesparing en snel zappen (blijkbaar toch wat ik zo lees).
 
funrider zei:
2 vragen over het gebruik van CI+:
Kun je misschien een screenshot plaatsen van de beeld/programma informartie balk EPG (als die er is bij Sony) net zoals UPC heeft:.
Of er EPG is en hoe die EPG getoond wordt aan de gebruiker hangt af van de TV. UPC verstuurt alleen de EPG data mee met het DVB signaal, het is aan het apparaat met DVB-C tuner om die EPG data met een eigen opmaak te presenteren aan de gebruiker. Hoe het eruit ziet (en werkt) zal dus verschillen per merk en/of type TV. De eerste serie Philips TV's die over een DVB-C tuner en CI+ slot beschikten hadden op een gegeven moment zelfs helemaal geen EPG ondersteuning meer omdat die TV's daar kennelijk niet goed mee om konden gaan.

En jij hebt neem ik aan ook gewoon een optie om van audio te wisselen (Eurosport,Cartoon Network) en de ondertiteling bij zenders als 13th Street aan/uit te zetten.
Ook dit soort functionaliteit is sterk afhankelijk van de DVB implementatie in de firmware van de diverse merken en/of types TV's. Vergelijk daarom bij voorkeur dergelijke functionaliteit met het merk en type TV dat je zelf wilt gaan gebruiken om niet voor verrassingen te komen staan.
 
Johoo_NL zei:
Ik heb het kaartje gisteren mogen ontvangen. Geweldig!!

1 afstandsbediening, Teletekst wat supersnel werkt, zappen wat sneller gaat en eindelijk zenders op de goede plek kunnen zetten.

nadelen..tja, geen ondemand, geen opname functie en timeshifting. Maar ach...ik neem toch al niets meer op.

En met mijn Sony TV is het "programma gemist" nog gratis ook.

Ik hoop mijn kaart ergens volgende week binnen te krijgen. Wat bedoel je met dat je op jouw Sony programma gemist kan kijken? Welk type tv heb je dan? Zelf heb ik 32ex500 en ik ben wel benieuwd of ik dat ook kan :)
 
funrider zei:
Bedenk wel dat je slechts een EPG hebt van 24 uur vooruit ipv 8 dagen vooruit maar is ook minder noodzakelijk als je niet opneemt (of nog analoog zoals ik met Pioneer HD recorder).

2 vragen over het gebruik van CI+:
Kun je misschien een screenshot plaatsen van de beeld/programma informartie balk EPG (als die er is bij Sony) net zoals UPC heeft:.
https://www.upc.nl/klantenservice/handleidingen-en-instructievideos/digitale-tv/?entryid=video_13&videoid=1446ED1D-B3F9-415A-8F61-E01B8C2143C4
En kun je dan ook zappen in die beeld EPG zonder van zender te wisselen en als je een zender wilt zien dat je dan op 'OK' of een dergelijke knop van Sony kunt klikken.

En jij hebt neem ik aan ook gewoon een optie om van audio te wisselen (Eurosport,Cartoon Network) en de ondertiteling bij zenders als 13th Street aan/uit te zetten.

Ik ben nog meer benieuwd naar hoe dat eruit ziet op een Samsung tv.

Ik zit sterk te twijfelen om de mediabox in te ruilen voor een CI+ kaart/slot ivm sortering zenders, geen rode knop popup meer, energiebesparing en snel zappen (blijkbaar toch wat ik zo lees).

24uur epg? kan +- 3dagen epg zien op mijn samsung(niet bij alle kanalen), alleen de text is net zo karrig als de originele epg van upc.

Voor de rest werkt iedergeval de audio/ondertitel selectie ook perfect zover ik het kan zien.

Red button kan ook werken op samsung tv, alleen zou upc over moeten stappen naar mhep5 ofzoiets.
 
Devil-Strike.net zei:
24uur epg? kan +- 3dagen epg zien op mijn samsung(niet bij alle kanalen), alleen de text is net zo karrig als de originele epg van upc.

Voor de rest werkt iedergeval de audio/ondertitel selectie ook perfect zover ik het kan zien.

Red button kan ook werken op samsung tv, alleen zou upc over moeten stappen naar mhep5 ofzoiets.

Bedankt voor je feedback Devil strike. Ik snap dat veel afhankelijk is van merk/type tv hoe het eruit ziet maar ben wel benieuwd wat de verschillende weergaves zijn. Ik kan op internet nauwelijks screenshots vinden of in handleiding merk.

Volgens de handleiding op de UPC is het 24 uur vandaar dat ik er vanuit ging dat dat ook wordt doorgegeven maar zal wel met beperking bepaald merken/type tv's zijn dat ze zich indekken en dat minimaal 24 uur is en kan dus ook meer zijn (afhankelijk van geheugen in tv wellicht?).

Ik heb op internet onderstaande Samsung tv gids (EPG) en mini EPG/programma informatie balk gevonden. Maar weet jij of je op jou ook met een 'OK' knop zappen op die beeld EPG zonder van zender te zappen? Ik wil graag die functionaliteit behouden maar wel gemak van sorteren zenders hebben.

Mini EPG op beeld - UPC mediabox:
Programmaaanhetopnemen.jpg


Mini EPG op beeld - Samsung tv - 'B' serie:
Samsung_miniEPG.jpg


Guide button EPG - Samsung tv - 'B' serie:
Samsung_EPG_large.jpg

Bron: https://www.avforums.com/reviews/Samsung-UE40B6000VW-LED-LCD-TV-Review.html

Kun jij op je Samsung tv ook een dergelijke functionaliteit zoals een rode knop uitschakelen? Mocht deze door UPC wellicht tzt wel ondersteund worden (niet dat ik daarop zit te wachten).
 
Interacive redbutton kan je aan/uitzetten op samsung tv, maar bij upc word deze interactive niet gebruikt alleen in england en italie.

Je kan ook zoals op het plaatje van avforums ziet met de mini epg scrollen door pijltje hoog/laag tegebruiken op de ab, ook naar andere zenders scrollen is iig beter dan de upc zooi.

Zal zo wel ff paar up2date screens posten van hoe het er uitziet op samsung, b serie is alweer oud zegmaar met c series is uiterlijk veranderd.
 
Is er al iemand die een CI+ module heeft met een TV met een (externe) harddisk? Ik ben wel benieuwd of je dan ook kan 'timeshiften'.
 
Ik heb nog niet gekeken hoever de EPG gaat. Zal dat komend weekend eens doen.

Hoe kan ik een screenshot maken, behalve met mijn fototoestel ervoor gaan zitten? :)

In de EPG kan ik wel naar beneden en boven scrollen, linksboven in beeld blijft dan de oorspronkelijke zender in klein beeld zichtbaar.

Ondertitels kun je makkelijk aan en uit zetten, en standaard gaat het toestel naar het beste geluidsspoor. je hoeft dus ook niet iedere keer handmatig naar Dolby te switchen bij HD zenders.

Ik heb een HX900 van Sony.


funrider zei:
Bedenk wel dat je slechts een EPG hebt van 24 uur vooruit ipv 8 dagen vooruit maar is ook minder noodzakelijk als je niet opneemt (of nog analoog zoals ik met Pioneer HD recorder).

2 vragen over het gebruik van CI+:
Kun je misschien een screenshot plaatsen van de beeld/programma informartie balk EPG (als die er is bij Sony) net zoals UPC heeft:.
https://www.upc.nl/klantenservice/handleidingen-en-instructievideos/digitale-tv/?entryid=video_13&videoid=1446ED1D-B3F9-415A-8F61-E01B8C2143C4
En kun je dan ook zappen in die beeld EPG zonder van zender te wisselen en als je een zender wilt zien dat je dan op 'OK' of een dergelijke knop van Sony kunt klikken.

En jij hebt neem ik aan ook gewoon een optie om van audio te wisselen (Eurosport,Cartoon Network) en de ondertiteling bij zenders als 13th Street aan/uit te zetten.

Ik ben nog meer benieuwd naar hoe dat eruit ziet op een Samsung tv.

Ik zit sterk te twijfelen om de mediabox in te ruilen voor een CI+ kaart/slot ivm sortering zenders, geen rode knop popup meer, energiebesparing en snel zappen (blijkbaar toch wat ik zo lees).
 
Hier de beloofde screenshots van de epg, zijn niet de beste foto's.
IMG0004A.jpg

IMG0005A.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan