• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn eerste ervaring [Tot nu toe slecht]

Berichten
110
*Indien dit niet in het goede forum staat graag verplaatsen.*

Vandaag was het eindelijk zover mijn pakket kwam bij de post en ik kan eindelijk gebruik maken van Fiber Power ( 25MB)
Lang op gewacht met oog op einddatum van mijn huidige abonnement.
Ik open de doos en wat zie ik tot mijn verbazing,een thomson wifi modem???
Nu is het zo dat mijn aansluiting binnenkomt in de meterkast en ik dus specifiek heb gevraagd om een modem en externe router ( a 59 € Netgear ).
Aan deze thomson die overigens wel draadloos is heb ik niks aangezien ik ten eerste deze niet besteld heb en ten tweede ik maar 1 kabel heb vanaf mijn meterkast naar mijn werkplekken. ( 2 en soms 3 pc's )
Mijn huidige aansluiting is ADSL van Telfort met een multimodem ( 1 draad vanaf startpunt )

Ik dacht tijdens bestellen ik heb een laptop en misschien is het wel leuk om draadloos te kunnen werken in de tuin of zo.
Gelijk net gebeld wat er mis is gegaan,krijg ik de HD aan de lijn die mij doodleuk verteld dat het modem niet geruild word. :o.
En ik kan ook nog eens 59 euro gaan dokken om dit modem te activeren :o
HDMW bleef heel netjes ook al voelde hij mijn bloed koken aan de andere kant en ik heb hem verteld dat UPC maar een oplossing moet gaan vinden en mij dan maar terug moet bellen.
Tevens melde ik dat het opgenomen stukje voor de 7 dagen koop op afstand geluisterd kan worden aangezien ik vermeld heb wat ik heb besteld.
Ik heb een tijd lang geen UPC meer gehad hier ivm slechte prestaties en ik dacht met een schone lij te beginnen maar bij de eerste minuut gebruik is het jammergenoeg mis.


Ik hoop dat er snel een reactie komt.
*en terwijl ik dit schrijf krijg ik hem*
Er kan niks gedaan wordenen ik moet maar opzeggen en vervolgens een nieuw pakket aanvragen zodat het dan geregeld is.
Niks oplossing stik maar gewoon.
Een schande is het en niet anders
 
Er kan niks gedaan wordenen ik moet maar opzeggen en vervolgens een nieuw pakket aanvragen zodat het dan geregeld is.
Heel vervelend, maar dit is inderdaad de beste oplossing.

Er is een behoorlijk misverstand opgetreden tijdens de bestelling.
Voor die € 59 extra krijg je geen losse router erbij, maar een Thomson modem/router. Dit staat, hoewel niet echt duidelijk, ook op de website.
Die Netgear 824 word niet meer geleverd en was, als ik het mij goed herrinner € 85.
UPC kan er wel een losse gigabit router (Netgear 3500) leveren a € 110.

Als je nog geïnterresserd bent in internet van UPC, nu deze bestelling annuleren en de zaak terugsturen.
Later opnieuw internet aanvragen, gewoon zonder draadloos en die Netgear 3500 erbij bestellen, of in een winkel zelf een router kopen.
 
Johnny,

Dank voor je antwoord.
Ik wacht nog steeds op antwoord van de HD ( die mij terug belt wat wel een +1 waard is)
Vervolgens ga ik morgen met het hele pakket naar de UPC winkel en geef het aan hun en haal gelijk een nieuw pakket.
Toch blijf ik zeggen dat ondanks dit ik in mijn gelijk sta aangezien ik op band heb gemeld wat ik heb besteld.
En dat is dus ook een losse modem en een router ( die mijn 25MB ondersteund )
Ik blijf het een rare zaak vinden.
Ik kan toch niet dat draadloze ding in de meterkast hangen??? Moet ik dan voor mijn andere PC's nieuwe kabels gaan trekken door de muren omdat UPC dwars is?

Sorry voor mijn galspugen maar ik ben gewoon echt pissed
 
HanSieT zei:
Johnny,

Dank voor je antwoord.
Ik wacht nog steeds op antwoord van de HD ( die mij terug belt wat wel een +1 waard is)
Vervolgens ga ik morgen met het hele pakket naar de UPC winkel en geef het aan hun en haal gelijk een nieuw pakket.
Toch blijf ik zeggen dat ondanks dit ik in mijn gelijk sta aangezien ik op band heb gemeld wat ik heb besteld.
En dat is dus ook een losse modem en een router ( die mijn 25MB ondersteund )
Ik blijf het een rare zaak vinden.
Ik kan toch niet dat draadloze ding in de meterkast hangen??? Moet ik dan voor mijn andere PC's nieuwe kabels gaan trekken door de muren omdat UPC dwars is?

Sorry voor mijn galspugen maar ik ben gewoon echt pissed

Hu ik snap je even niet, je hebt 1 pc? en daar wil je bedraad internet op? die kabel heb je denk ik al liggen, kan je die utp kabel niet naar je meterkast loodsen? dan ben je ook klaar, of je het nu met modem/router in1 doet of losse modem en of Router maakt volgens mij niets uit.
 
Devil-Strike.net zei:
Hu ik snap je even niet, je hebt 1 pc? en daar wil je bedraad internet op? die kabel heb je denk ik al liggen, kan je die utp kabel niet naar je meterkast loodsen? dan ben je ook klaar, of je het nu met modem/router in1 doet of losse modem en of Router maakt volgens mij niets uit.

Ik zal proberen het goed uit te leggen.
Ik heb nu een Zyxel multikabelmodem ADSL en ik heb besteld bij UPC een modem en een losse router ( zoals op de site staat de 824 Netgear ) dit ivm mijn werkplekken ( 3 pc's en een laptop ) de laptop kan draadloos maar de rest is bedraad.
Mijn aansluitpunt zit in de meterkast en er loop 1 UTP vanuit die locatie ( daarom dus de router )
Aangezien ik ook wel eens mensen met pc's help die ik ook graag bedraad wil gebruiken heb ik dus die router nodig.
Bij het nu verkregen Thomson modem/router zit alles ineen waardoor ik deze in de meterkast moet plaatsen en daardoor dus 3/4 UTP kabels naar mijn werkplekken moet trekken.

Dit doet trouwens niet afhande dat ik gewoon niet heb gekregen wat ik heb besteld.
HDMW gaf aan dat ik morgen naar de shop in leeuwarden moet en het daar kan inleveren en opzeggen om vervolgens met een nieuw pakket de deur uit te lopen.
Ik vind dit in en in triest want aan het einde van het liedje is het de fout van UPC.
 
Router beneden en een eenvoudige switch boven is een (nood) oplossing.

Maar je wilt gewoon ontvangen wat je besteld hebt, niet wat je nu gekregen hebt.
 
Johnny54 zei:
Er is een behoorlijk misverstand opgetreden tijdens de bestelling.
Voor die € 59 extra krijg je geen losse router erbij, maar een Thomson modem/router. Dit staat, hoewel niet echt duidelijk, ook op de website.
Die Netgear 824 word niet meer geleverd en was, als ik het mij goed herrinner € 85.
UPC kan er wel een losse gigabit router (Netgear 3500) leveren a € 110.

Johnny,

Volgens mij was het andersom het geval en is de N-router niet meer te leveren ipv de G-router.

Als je nieuwe diensten bestelt en dus nog geen Internet en telefonie hebt (zoals HanSieT) krijg je bij bestelling van "Draadloos Internet" automatisch een draadloos modem ipv een router. Bij nader inzien had je dan ook beter kunnen wachten tot de levering van je modem, om daarna een router te bestellen via UPC of een andere zaak in de buurt.

Inderdaad vervelend, laat nog even van je weten hoe het in de UPC shop is verlopen! Is alles nu opgelost?
 
Johnny54 zei:
Heel vervelend, maar dit is inderdaad de beste oplossing.

Er is een behoorlijk misverstand opgetreden tijdens de bestelling.
Voor die € 59 extra krijg je geen losse router erbij, maar een Thomson modem/router. Dit staat, hoewel niet echt duidelijk, ook op de website.
Die Netgear 824 word niet meer geleverd en was, als ik het mij goed herrinner € 85.
UPC kan er wel een losse gigabit router (Netgear 3500) leveren a € 110.

Als je nog geïnterresserd bent in internet van UPC, nu deze bestelling annuleren en de zaak terugsturen.
Later opnieuw internet aanvragen, gewoon zonder draadloos en die Netgear 3500 erbij bestellen, of in een winkel zelf een router kopen.
Netgear 3500 wordt ook niet meer geleverd heb ik heer ergens op het forum gelezen.
 
FreekieDee zei:
Johnny,

Volgens mij was het andersom het geval en is de N-router niet meer te leveren ipv de G-router.

Als je nieuwe diensten bestelt en dus nog geen Internet en telefonie hebt (zoals HanSieT) krijg je bij bestelling van "Draadloos Internet" automatisch een draadloos modem ipv een router. Bij nader inzien had je dan ook beter kunnen wachten tot de levering van je modem, om daarna een router te bestellen via UPC of een andere zaak in de buurt.

Inderdaad vervelend, laat nog even van je weten hoe het in de UPC shop is verlopen! Is alles nu opgelost?

Hallo,

inderdaad is de 3500N niet meer leverbaar.
Ik ben zaterdag ochtend gelijk naar de UPC shop Leeuwarden gegaan waar ik geholpen werd door een vriendelijke medewerker die na kijken in het scherm op mijn adres de memo al zag van de HDMW en na het plegen van een telefoontje naar India :o :o mij een nieuw modem mee kon geven en ik kon de router ( Netgear 824N ) gelijk betalen en meenemen.
Ze hadden mij ook gezegd dat het modem bij thuiskomst al geactiveerd zou zijn en dit was inderdaad het geval maar mocht dit niet zo zijn dan kon ik met een verkregen kaart 30 minuten gratis gebruik maken van de helpdesk.
Al met al is het nu redelijk snel opgelost en was mijn eerste reactie misschien wat "overdone" maar ik ben nog steeds van mening dat als ik een modem met apart router bestel en ik dit niet binnen krijg deze toch wel omgeruild kan worden.
Alleen daar schijnt het knelpunt te zitten volgens de HDMW die op geen enkele manier een omruiling kon regelen.

Ik kan nu gelukkig genieten van mijn 25MB/s.

Bij deze dus
-1 voor het niet omruilen.
-1 voor het moeilijke gedoe er omheen
+1 HDMW die mij terugbelde ( tot 2 keer toe +- 30/50 minuten)
+2 UPC shop Leeuwarden die toch even belde met India :o :o ;) ;)


//Hans
 
Terug
Bovenaan