• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mijn Cisco HD DVR werkt anders dan ik dacht

Berichten
91
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik heb een Cisco HD DVR 8685. Tot nu toe heb ik hier alleen losse programma's mee opgenomen.
Ik moest een paar weken weg en heb daarom voor het eerst een serieopname van een paar programma's ingesteld.
Toen ik terugkwam bleek dat er alleen programma's van de eerste week opgenomen waren.

Ik heb het als test nogmaals geprobeerd met een dagelijks programma (GTST) met hetzelfde resultaat.
Dat betekent dus dat alleen de programma's die op het moment van programmeren in de programmagids staan opgenomen worden.
Na een week staat bij GTST als volgende datum "nog niet bekend" in de lijst van geplande opnames. Op het moment van programmeren worden alle op dat moment bekende afleveringen, inclusief afleveringnummer, vermeld en deze worden ook allemaal opgenomen. Daarna stopt het.
Pas als je de geplande serieopname verwijdert en opnieuw programmeert krijg je een lijst met "verse" opnames en kun je weer een week vooruit.

Ik heb het forum erop nagezocht maar kwam dit euvel niet tegen in de topics van het laatste jaar.

Daarom vraag ik mij af:
Is dit een exemplarische fout van deze Cisco box, doe ik iets verkeerd, of is dit toch een tekortkoming van alle Cisco boxen (of firmware) en zoek ik niet goed genoeg op dit forum?
 
even handmatig instellen (dus niet vanuit de gids), en het werkt prima

b.v. voor het journaal: dagelijks nederland 1 (NPO1) op kanaal 71 van 19.55 tot 20.35 uur
 
Beste Edwin.W,

Bedankt voor uw antwoord, maar mijn vraag was niet of er een workaround is.
Uw oplossing had ik zelf ook al verzonnen, maar die gaat alleen op voor programma's die altijd op ongeveer dezelfde tijd beginnen en eindigen.
Het gaat juist om programma's met een wisselend uitzendschema en wisselende begin- en eindtijden, zoals b.v. het PowNieuws
Dáár is de serie-opname via de programmagids immers voor?

Zelfs mijn chinese-kloon-Dreambox kan dit zonder een enkel probleem. Maar deze heeft slechts één tuner en kan daarom maar één programma tegelijk opnemen. Vanwege mogelijke overlapping van programma's had ik deze keer de UPC-Cisco geprogrammeerd.

Mijn vraag blijft dus of dit een exemplarische fout is, of dat alle boxen deze fout vertonen.
 
het ligt niet aan de box

het ligt aan (programmeren vanuit de) de electronische gids van UPC, die is onbetrouwbaar

zelfde probleem doet zich ook bij andere typen boxen voor

zoek op het forum maar eens op "serie opnemen" dan vindt je diverse problemen
 
Als ik op de "Guide"- knop druk, dan zie ik in 99.9% van de tijd een goed bijgewerkt overzicht van programma's.
Als de (software van de) UPC-boxen hieruit geen lijst met op te nemen programma's weet te destilleren, dan ligt het toch juist WEL aan de (software in de) boxen?
Ik heb hem al eerder genoemd, maar mijn "Chinese-kloon-Dreambox" weet uit hetzelfde kabelsignaal wél goede serieopnames te maken (van de ongecodeerde zenders)..... ;-)

Tot voor kort had ik een Horizon, maar deze was hier op geen enkele manier stabiel te krijgen. Ik heb deze na anderhalf jaar kunnen omruilen voor de Cisco DVR (met excuses van UPC. Ik kreeg zelfs als compensatie voor mijn ellenlange geduld een gratis Film1 abonnement).
Je mag verwachten dat een ontvanger die al vele jaren op de markt is qua software volwassen is. Maar nu blijkt zelfs een basisfunctie van de Cisco DVR, opnemen vanuit de gids, niet goed te werken. Mag ik dat heel mild "slordig" van UPC noemen?

Ik hoop daarom dat als UPC zijn naam verandert in Ziggo er ook een vrije keuze van ontvangers mogelijk wordt.
Ik ben best tevreden over de zenders die UPC levert, maar niet over de hardware. Er zijn veel betere ontvangers te koop dan die verplichte boxen die nu geleverd worden. (Mijn Chinese-kloon-Dreambox-met helaas-maar-één-tuner staat wél toegang tot de harddisk toe, dus een backup van een programma maken is totaal geen probleem). Ik zou daarom heel graag een hele goede (Linux)ontvanger met meerdere tuners willen kopen, maar alleen als ik deze legaal kan gebruiken (en niet via een of andere illegale card-sharing constructie).
Tot die tijd modder ik maar een beetje aan met wat ik nu heb.
 
Terug
Bovenaan