• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

microsoft zelf een hijacker??

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pblock
  • Startdatum Startdatum
P

pblock

Dit stond in mijn firewall, Black-ice

Time, Event, Intruder, Count
26-Nov-07 14:32:11 PM, HTML_IE_Table_Spoof, wwwbaytest1.microsoft.com, 7

[Suspicious Activity] This signature detects HTML documents attempting to spoof a link destination in the browser's status bar.

IP : 207.46.19.190

DNS: wwwbaytest1.microsoft.com

Heb al vaker gemerkt dat microsoft op "ongeoorloofde"wijze mijn pc "overneemt" dmv allerlei links etc.
Browser hijacking genoemd

of het kwaad kan weet ik niet zeker, maar een waarschuwing kan geen kwaad

weet niet precies wat het doet maar heb de zooi geblocked, wel even gegoegeld, werd niet veel wijzer....


:(
 
Toevallig Vista, of IE7 in gebruik? (phone home the extreme version) :o

p.s. je kan ook een niet M$ operating systeem gebruiken. ;)
 
<Kickass-Territory> zei:
Toevallig Vista, of IE7 in gebruik? (phone home the extreme version) :o

p.s. je kan ook een niet M$ operating systeem gebruiken. ;)

ja weet ik......

nee, IE6....

Zat eraan tedenken om IE7 erop tezetten, maar je phone ... opmerking is voldoende....
 
Chello Anarchist zei:
Zat eraan tedenken om IE7 erop tezetten, maar je phone ... opmerking is voldoende....
Extreme phonehome in IE7 schijn je te kunnen omzeilen door de phishing check volledig uit te zetten, maar ik geef geen garantie daarop, omdat er genoeg andere functies ingebakken zitten die je privacy zwaar verstoren..(heb zelf ook Vista bak -tot garantietermijn verlopen is natuurlijk- en tjonge jonge wat een netwerkactiviteiten zo nu en dan als je geen netwerk app gebruikt).

P.s. als je de EULA eens leest, kan je je ook afvragen waarom je voor dat gesloten OS kiest. (is uber eng)
M$ EULA (waar je als windows user dus mee accoord bent gegaan, anders mag je het niet gebruiken) https://www.microsoft.com/about/legal/useterms/default.aspx selecteer een Vista variant en huiver, en onthoud dit geneuzel heb je dus totaal niet bij gpl (opensource) OS-sen als bv Gnu/Linux. meer info op https://www.fsf.org

enkele quotes van MS Vista Eula:
-U mag de software alleen gebruiken zoals expliciet wordt vermeld in deze overeenkomst.(wijk je van Eula af, problemen!)
-de technische beperkingen in de software te omzeilen.(het is dus een beperking OS)
-Op de software is de Amerikaanse exportwetgeving van toepassing. (dus ook je in Nederland staande computer valt onder Amerikaanse wetgeving)
-Voor zover is toegestaan op grond van uw locale recht, wijst Microsoft de impliciete garanties van verkoopbaarheid, geschiktheid voor een bepaald doel en het niet-inbreukmakend karakter van de software af.
-U mag maximaal 5 andere apparaten toegang geven tot de op het gelicentieerde apparaat geïnstalleerde software voor het gebruik van File Services, Print Services, Internet Information Services en Internet Connection Sharing en Telephony Services.
-U mag de op het gelicentieerde apparaat geïnstalleerde software niet gebruiken op een virtueel (of anderszins gesimuleerd) hardwaresysteem.
-U mag één kopie van de software opslaan op een opslagapparaat, zoals een netwerkserver. Deze kopie mag u echter alleen gebruiken om de software via een intern netwerk te gebruiken op uw gelicentieerde apparaat.

-en meer onnodig geneuzel, maar ik hou het hier effe bij om de posting niet te lang te maken.

Wat een gedoe waar je je aan moet houden zeg. Maar ja men kiest ertoch zelfvoor.
 
Terug
Bovenaan