• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Memofunctie bij nieuwe DVR

Berichten
1.384
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Vandaag de nieuwe DVR ontvangen. Wat mij is opgevallen is dat het niet mogelijk is in de epg een programma te selecteren zodat zodat de mediabox automatisch naar een ander kanaal/programma overspringt dat je hebt ingesteld. Of zie ik iets over het hoofd? Is dit andere gebruikers ook opgevallen?
 
Klopt, dit is mij ook opgevallen.

Nu heb je die memofunctie iets minder hard nodig. Want je kan gewoon het programma opnemen.
Alleen wanneer je al een ander programma opneemt, dan zou het wel handig zijn !


Ps. Is er al een topic met "functies die we missen bij de DVR" ?
 
Als ik het goed begrepen heb heeft de nieuwe DVR wel degelijk een memofunctie!
Hij onthoudt niet alleen de begintijd, hij onthoudt de hele uitzending! Briljant! :D

(Voor mij is die DVR een luxe uitvoering van de mediabox, niets meer maar ook zeker niets minder)
 
bokkie zei:
Als ik het goed begrepen heb heeft de nieuwe DVR wel degelijk een memofunctie!
Hij onthoudt niet alleen de begintijd, hij onthoudt de hele uitzending! Briljant! :D

(Voor mij is die DVR een luxe uitvoering van de mediabox, niets meer maar ook zeker niets minder)

Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat je met de "oude" mediabox via de epg een programma kan selecteren en dan op OK drukken. Er komt dan een icoontje in de vorm van een klein blauw klokje bij te staan. En één minuut voor aanvang van het geselecteerde programma komt er een reminder op je scherm. Deze functie mis ik op de nieuwe DVR.
 
mokum64 zei:
Dat is niet wat ik bedoel. Ik bedoel dat je met de "oude" mediabox via de epg een programma kan selecteren en dan op OK drukken. Er komt dan een icoontje in de vorm van een klein blauw klokje bij te staan. En één minuut voor aanvang van het geselecteerde programma komt er een reminder op je scherm. Deze functie mis ik op de nieuwe DVR.

Ik was je aan het dollen, sorry. Maar ik begrijp dat de DVR hetzelfde gaat werken als de mediabox alleen dat je, in plaats van de memo, een opname in de agenda zet. Je moet dan een andere knop gaan verzinnen voor de memo wat weer tot misverstanden kan leiden. Als ze er uberhaupt over nagedacht hebben, zal dat wel de reden zijn.

Maar als ik het goed begrijp kun je de opname al afkijken terwijl het programma nog loopt. Je mist dus nog steeds niks... ;-)

Overigens vind ik die memo-functie niet zo handig. Hij zou een snooze van 1 of 2 minuten moeten hebben. Wel handig is inderdaad het automatisch omschakelen en dat is wat jij echt mist. Wil je er nog een VHS/DVDr achter hangen zodat je 2 programma's tegelijk kan opnemen?
 
Als persoon die snel uitzendingen vergeet was ik een groot fan van deze functie en ik mis deze dan ook erg.
Ja je kan opennemen en direct nakijken, maar als je bijvoorbeeld een film aan het opnemen bent en ondertussen meerdere actualiteiten programma's wilt zien is dit een groot gemis....
 
Zal er hopelijk bij de volgende update weer inzitten. Het is eigenlijk het enige wat ik mis aan dit geweldige apparaat.
 
Terug
Bovenaan