Meerdere tv's

Berichten
36
Beste forumgenoten, ik heb de volgende vraag. Onlangs zijn we in onze nieuwbouwwoning getrokken. Daar heb ik 6 coaxkabels (Hirschmann witte KabelKeur coaxkabel in doos KOKA9 met 4G LTE protectie) getrokken naar verschillende ruimtes. De woonkamer heb ik voorzien van een Hirschmann wandcontactdoos EDC1000. De overige ruimten ga ik aansluiten met Keystone F (v) - Coax (m) modules.

In de meterkast komt mijn AOP binnen. Verder heb ik daar een Tratec FDU-44 zitten. Vanaf het AOP gaat er een kabel naar de Tratec ingang. Op line 1 heb ik het modem aangesloten. Op line 2 zit de kabel die naar de woonkamer gaat. Nu heb ik nog 2 outputs over (line 3 en 4). Daar wil ik nu nog 3 tv's op aansluiten en in de toekomst kunnen uitbreiden naar 5 tv's.

Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet doen.
 
Uitgaande dat het signaal dat je van Ziggo krijgt de normale sterkte heeft en je geen kabels langer als 10 a 15 meter hebt kun je onderstaande manieren gebruiken.

Op een uitgang de TV die met de langste kabel is aangesloten en op de laatste uitgang een tweewegsplitter zetten.

Door Ziggo aanbevolen is een splitter op de AOP, op uitgang 1 de modem en op uitgang twee de FDU-44. Je hebt dan 4 uitgangen voor je Tv's.

Wil het aantal Tv's uitbreiden combineer je de twee situaties. Dus AOP, splitter met modem en versterker en achter de versterker 2 tweeweg splitters en twee uitgangen voor totaal 6 Tv's

Wat meer uitleg:
Het binnenkomende signaal dient standaard sterk genoeg te zijn om op het AOP een splitter te plaatsen voor modem en TV.
De FDU-44 versterkt 4 dB en een splitter verzwakt 3,5 dB en dat compenseert elkaar dan netjes.
 
Johnny54, dank voor je duidelijke uitleg. Is de Hirschmann splitter VFC2104 een goede splitter hiervoor?
 
De VFC2104 is een Kabel Keur gecertificeerde 2-weg verdeler met F-Connector. Deze technisch zeer hoogwaardige tweevoudige verdeler verdeelt het signaal in twee gelijke signalen.
Met zijn brede bereik (5 MHZ tot 1000 MHZ) is deze verdeler voorbereid op toekomstige diensten.

Word ook in de door Ziggo aanbevolen web shop verkocht.
Gewoon een goede splitter.
 
Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen FDU 44 de FRA-722 van Tratec?
Ik weet niet of die vraag al is gesteld ik ben net nieuw op dit Forum!maar ik kon hem niet vinden!
 

 
Terug
Bovenaan