A
amiboy
Ziggo: extra smartcards per huishouden mogelijk
16-01-2009 (09:40) - Klanten die vanaf februari kiezen voor digitale televisie bij Ziggo kunnen extra smartcards kiezen, om op meerdere televisies digitaal te kijken. Bestaande klanten krijgen die kans vanaf maart.
Voor digitale televisie is een digitale ontvanger nodig met smartcard. Omdat Ziggo maar één smartcard per huishouden verstrekt, zult u op andere toestellen analoog moeten kijken. Ziggo heeft in augustus 2008 beloofd dat het nog voor eind 2008 meerdere smartcards per huishouden wil gaan verstrekken. Belofte maakt schuld: Ziggo heeft de afgelopen weken de IT-systemen aangepast en de programmatuur aangepast om dit in te voeren.
Klanten moeten nog één tot twee maanden geduld hebben. Woordvoerder Gradus Vos: "Het ziet er naar uit dat klanten die vanaf februari een digitaal abonnement nemen meerdere smartcards per abonnement kunnen kiezen voor de prijs van één abonnement. Vanaf maart beginnen we met het omzetten van bestaande klanten die (van voor het Ziggo-tijdperk) al meer dan één kaart hebben. Bestaande klanten die nu één kaart hebben kunnen vanaf dat moment een extra smartcard kiezen."
Startpakket bevat nu nog een enkele smartcard
Losse modules: langdurige kwestie
Moderne televisies, onder meer van Sony en Loewe, beschikken vaak over een ingebouwde ontvanger voor kabeltelevisie (DVB-C). Er is dan nog wel een insteekkaart nodig, cam-module genoemd, zoals de AlphaCrypt CI-module die veel mensen met succes gebruiken. Maar Ziggo zegt ze officieel niet te ondersteunen.
Ziggo is (al heel lang) in overleg met leveranciers van cam-modules om duidelijkheid te geven over welke hardware op het kabelnetwerk zal werken. Vos over deze langdurige kwestie: "Wij zijn nog steeds in overleg maar verwachten dat er pas over ongeveer zes maanden CAM+ modules op de markt komen die wij ondersteunen." De AlphaCrypt CI-modules zullen vermoedelijk gewoon blijven werken. Vos: "100% zekerheid kunnen we niet geven, maar de kans is erg groot dat ze blijven werken als ze nu ook al werken. We zullen deze modules alleen niet ondersteunen via de helpdesk omdat we de juiste werking niet kunnen garanderen. Overigens werkt de AlphaCrypt-module niet altijd probleemloos. Het is mede afhankelijk van de gebruikte apparatuur en de kwaliteit van het huisnet."
Bron: https://www.telecomwereld.nl/n0003054.htm
16-01-2009 (09:40) - Klanten die vanaf februari kiezen voor digitale televisie bij Ziggo kunnen extra smartcards kiezen, om op meerdere televisies digitaal te kijken. Bestaande klanten krijgen die kans vanaf maart.
Voor digitale televisie is een digitale ontvanger nodig met smartcard. Omdat Ziggo maar één smartcard per huishouden verstrekt, zult u op andere toestellen analoog moeten kijken. Ziggo heeft in augustus 2008 beloofd dat het nog voor eind 2008 meerdere smartcards per huishouden wil gaan verstrekken. Belofte maakt schuld: Ziggo heeft de afgelopen weken de IT-systemen aangepast en de programmatuur aangepast om dit in te voeren.
Klanten moeten nog één tot twee maanden geduld hebben. Woordvoerder Gradus Vos: "Het ziet er naar uit dat klanten die vanaf februari een digitaal abonnement nemen meerdere smartcards per abonnement kunnen kiezen voor de prijs van één abonnement. Vanaf maart beginnen we met het omzetten van bestaande klanten die (van voor het Ziggo-tijdperk) al meer dan één kaart hebben. Bestaande klanten die nu één kaart hebben kunnen vanaf dat moment een extra smartcard kiezen."
Startpakket bevat nu nog een enkele smartcard
Losse modules: langdurige kwestie
Moderne televisies, onder meer van Sony en Loewe, beschikken vaak over een ingebouwde ontvanger voor kabeltelevisie (DVB-C). Er is dan nog wel een insteekkaart nodig, cam-module genoemd, zoals de AlphaCrypt CI-module die veel mensen met succes gebruiken. Maar Ziggo zegt ze officieel niet te ondersteunen.
Ziggo is (al heel lang) in overleg met leveranciers van cam-modules om duidelijkheid te geven over welke hardware op het kabelnetwerk zal werken. Vos over deze langdurige kwestie: "Wij zijn nog steeds in overleg maar verwachten dat er pas over ongeveer zes maanden CAM+ modules op de markt komen die wij ondersteunen." De AlphaCrypt CI-modules zullen vermoedelijk gewoon blijven werken. Vos: "100% zekerheid kunnen we niet geven, maar de kans is erg groot dat ze blijven werken als ze nu ook al werken. We zullen deze modules alleen niet ondersteunen via de helpdesk omdat we de juiste werking niet kunnen garanderen. Overigens werkt de AlphaCrypt-module niet altijd probleemloos. Het is mede afhankelijk van de gebruikte apparatuur en de kwaliteit van het huisnet."
Bron: https://www.telecomwereld.nl/n0003054.htm
En binnenkort het HDTV en Totaalpakket op alle ontvangers hier