Het zit zo:
Van de week kreeg ik mijn installatie pakket binnen met het modem Motorola SBV6120 fiberpower 60.
Alles geïnstalleerd en gelijk werken op de laptop rechtstreeks op het modem.
Maar ik moest natuurlijk een router er tussen. Dat heb ik ook gedaan alleen had nog geen nieuwe dus even me oude ertussen fritzbox 7170.
Dat is een adsl modem die je ook kunt gebruiken als cablerouter (https://www.tijdhof.com/technotes/voip_fritz_als_router_instellen.pdf).
En ook dat werkten gelijk, op dit moment d8 ik wat is die upc toch verbeterd de laatste jaren.
Laatste keer dat ik internet van upc had was nog met een lancity modem, en dat was 1 grote nachtmerrie.
Nu begint de ellende:
Omgebruik te maken van fullspeed wan naar lan had ik natuurlijk een andere router nodig.
Zo gezegd zo gedaan gekozen voor een sitecom( kennis heeft er ook 1 en die werkt goed).
Deze aangesloten op de manier : modem uit het stroom 1 min wachten modem weer op het stroom wachten tot hij online komt en dan pas router op het stroom.
Raar er gebeurt niks geen verbinding mogenlijk.
Ik heb een tijdje gekloot en dacht misschien router stuk.
Router omgeruild en weer geprobeerd.
Helaas ook niet online te krijgen.
Toen maar besloten om een ander merk te halen de D-link dir -655.
Aangesloten en gelijk online, mm toch misschien brakke sitcoms gehad.
Ik heb gelijk even wat testen gedaan filmpje downloaden, wat uploads testen en ping testen allemaal oké.
50 minuten later ineens verbinding weg, en ook niet meer werkend te krijgen door middel van de methode router modem van het stroom 30 seconden wachten dan eerst modem aan wachten dat die online is en dan router aan.
Helaas dit werkten dus helemaal niet meer
Blijft vreemd eerst 50 minuten online en dan opeens niks meer.
Nu heb ik het macadres van de laptop waarmee ik als eerst online ben gekomen gekloond in de router, en gelijk online
Ik heb ook nog de fritxbox getest en ook gelijk online met die router.
Dus nu is het geval ik kan alleen met de mac adressen waar mee ik als eerst online ben geweest tijdens installatie van het doe het zelf pakket online komen.
Laptop mac adres werkt.
Fritzbox mac adres werkt.
Alles wat daar na kwam werkten niet, alleen de dir-655 dan voor 50 min.
Dus bellen met upc:
Alles gecheckt, alles goed.
Verhaal voor gelegd en elke apparaat zou gewoon moeten werken.
Vandaag weer gebeld, deze persoon vertelde dat hij eigenlijk dat hij mij niet mocht helpen met router instellingen maar het toch ging doen.
Ik vroeg kan het niet zijn die dat die mac adressen vast staan zodat er geen nieuwe geregistreerd kunnen worden.
Dat kon niet volgens hem, maar hij ging het ff vragen.
Een collega vertelde hem dat hij het modem wel ff kon flushewaarna de mac adressen weg waren.
Dat leek mij een goede oplossing.
Hij doet dat en zegt naar het flushen mm ze blijven staan raar, nogmaals proberen.
Nu zegt hij: aah er gebeurd wel wat mijn programma loopt vast.
Hij vond het gesprek t lang duren en wilde er een eind aan brouwen omdat hij eigenlijk toch niet mocht helpen van de baas.
Conclusie:
Ik kan nog steeds niet mijn nieuwe router registreren, ik kom er alleen mee online met een gekloond mac adres van mijn laptop.
Nu lijkt mij als upc met flushen de mac adressen niet weg krijgt, waarom zou ik het met modem uitstroom in het stroom wel krijgen.
Weet iemand raad
Lap tekst pff..
Van de week kreeg ik mijn installatie pakket binnen met het modem Motorola SBV6120 fiberpower 60.
Alles geïnstalleerd en gelijk werken op de laptop rechtstreeks op het modem.
Maar ik moest natuurlijk een router er tussen. Dat heb ik ook gedaan alleen had nog geen nieuwe dus even me oude ertussen fritzbox 7170.
Dat is een adsl modem die je ook kunt gebruiken als cablerouter (https://www.tijdhof.com/technotes/voip_fritz_als_router_instellen.pdf).
En ook dat werkten gelijk, op dit moment d8 ik wat is die upc toch verbeterd de laatste jaren.
Laatste keer dat ik internet van upc had was nog met een lancity modem, en dat was 1 grote nachtmerrie.
Nu begint de ellende:
Omgebruik te maken van fullspeed wan naar lan had ik natuurlijk een andere router nodig.
Zo gezegd zo gedaan gekozen voor een sitecom( kennis heeft er ook 1 en die werkt goed).
Deze aangesloten op de manier : modem uit het stroom 1 min wachten modem weer op het stroom wachten tot hij online komt en dan pas router op het stroom.
Raar er gebeurt niks geen verbinding mogenlijk.
Ik heb een tijdje gekloot en dacht misschien router stuk.
Router omgeruild en weer geprobeerd.
Helaas ook niet online te krijgen.
Toen maar besloten om een ander merk te halen de D-link dir -655.
Aangesloten en gelijk online, mm toch misschien brakke sitcoms gehad.
Ik heb gelijk even wat testen gedaan filmpje downloaden, wat uploads testen en ping testen allemaal oké.
50 minuten later ineens verbinding weg, en ook niet meer werkend te krijgen door middel van de methode router modem van het stroom 30 seconden wachten dan eerst modem aan wachten dat die online is en dan router aan.
Helaas dit werkten dus helemaal niet meer
Blijft vreemd eerst 50 minuten online en dan opeens niks meer.
Nu heb ik het macadres van de laptop waarmee ik als eerst online ben gekomen gekloond in de router, en gelijk online

Ik heb ook nog de fritxbox getest en ook gelijk online met die router.
Dus nu is het geval ik kan alleen met de mac adressen waar mee ik als eerst online ben geweest tijdens installatie van het doe het zelf pakket online komen.
Laptop mac adres werkt.
Fritzbox mac adres werkt.
Alles wat daar na kwam werkten niet, alleen de dir-655 dan voor 50 min.
Dus bellen met upc:
Alles gecheckt, alles goed.
Verhaal voor gelegd en elke apparaat zou gewoon moeten werken.
Vandaag weer gebeld, deze persoon vertelde dat hij eigenlijk dat hij mij niet mocht helpen met router instellingen maar het toch ging doen.
Ik vroeg kan het niet zijn die dat die mac adressen vast staan zodat er geen nieuwe geregistreerd kunnen worden.
Dat kon niet volgens hem, maar hij ging het ff vragen.
Een collega vertelde hem dat hij het modem wel ff kon flushewaarna de mac adressen weg waren.
Dat leek mij een goede oplossing.
Hij doet dat en zegt naar het flushen mm ze blijven staan raar, nogmaals proberen.
Nu zegt hij: aah er gebeurd wel wat mijn programma loopt vast.
Hij vond het gesprek t lang duren en wilde er een eind aan brouwen omdat hij eigenlijk toch niet mocht helpen van de baas.
Conclusie:
Ik kan nog steeds niet mijn nieuwe router registreren, ik kom er alleen mee online met een gekloond mac adres van mijn laptop.
Nu lijkt mij als upc met flushen de mac adressen niet weg krijgt, waarom zou ik het met modem uitstroom in het stroom wel krijgen.
Weet iemand raad

Lap tekst pff..
Niksssss