• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Meer downtime dan uptime met upc.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter proditaki
  • Startdatum Startdatum
P

proditaki

Gegroet (vanaf mijn mobiele telefoon, gezien internet er weer uitligt),

De laatste weken is mijn internet en telefoon meer down dan up.

Valt bijna elke dag wel weg om vervolgens uren niet meer omline te komen.

Heb al es de gebeld terwijl ik 15 min in de wacht hing deed alles het spontaan weer. Dus de klantenservice student zei "Ja meneer we kunnen geen fout constateren, als we een monteur langssturen voor niks betaald u de voorrijkosten. U moet even de router er tussenuit halen......" Enfin standaard verhaal.

Ik word er een beetje flauw van. Als ik in de statspagina van me modem kijk zie ik 178 retries staan bij de dhcp retry counter.

Ik ga zo maar es een opzegbrief sturen met opzegging per direct. Dit in verband met in gebreke blijven in zake dienstverlening.

Gegroet!
 
Internet doet het net weer.even wat waardes.

Freq/Power:362.750 MHz-4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 37 dB
Modulation:QAM256
_________________________________________Upstream
Freq/Power:50.400 MHz51 dBmV
Channel Type:DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate:2560 kSym/sec

Modulation:QAM16
 
Het advies wat je van de helpdesk kreeg is op zich helemaal niet zo gek hoor.

Je geeft zelf aan dat het in ieder geval dagelijks gebeurt.

Dus door 1 dagje te draaien zonder de router er tussen ben je een hele stap verder: Dan kan je in ieder geval met zekerheid aangeven of het veroorzaakt wordt door de router, of toch inderdaad gewoon het modem de oorzaak is.

Ook is het interessant om de modemwaardes op het moment dat je downtime hebt te bekijken en te plaatsen.
 
Heb al vaker de router eraf gehad.
Plus het is zo dat de modem ZELF geen verbinding kan leggen.

De waarde was op moment van kijken voor het downstream -4dB maar het is ook regelmatig -6dB, wat volgens mij betekend dat het signaal gewoon SLECHT is.
Zal het wat met die MCP-03 splitter te maken kunnen hebben?
Ik heb zo'n doos op de muur met een radio en tv uitgang kan ik die eraf halen om de kabel rechtstreeks an te sluiten?
 
Dat zou ik inderdaad ook eens testen, kijken of het dan beter is (je signaal dus).

Indien dat inderdaad beter is, maar nog niet 100%, dan zou je kunnen overwegen om de "opsteeksplitter" te vervangen door een "opsteekversterker", daarmee zou je probleem dan definitief verleden tijd moeten zijn.
 
proditaki zei:
Ik heb zo'n doos op de muur met een radio en tv uitgang kan ik die eraf halen om de kabel rechtstreeks an te sluiten?
Als dat de plaats is waar UPC kabel op binnenkomt is dat het AOP en mag je die doos er niet afhalen.
Mocht de AOP niet goed zijn word die door UPC gratis vervangen.
 
Johnny54 zei:
Als dat de plaats is waar UPC kabel op binnenkomt is dat het AOP en mag je die doos er niet afhalen.
Mocht de AOP niet goed zijn word die door UPC gratis vervangen.

Correct, ik las de post van de TS op een verkeerde manier. Ik concludeerde dat hij een woonkameraansluiting had met een MCP03 er op en dat hij die er af wilde halen om te testen.

Maar het AOP moet je inderdaad aan UPC overlaten.
 
ok!

ik heb getest zonder MCP-03 en met alle ander zooi eraf, dan is het signaal iets beter maar nog steeds schommelend rond -1dBmV en slechter.

Hoe krijg ik de UPC mensen zover dat ze de AOP vervangen zonder eerst 100 vragen te stellen en te gaan zeuren?
 
proditaki zei:
nog steeds schommelend rond -1dBmV en slechter.

Nét niet ideaal. Je weet dat 0dBmV de ideale waarde is? Gebruik anders op twitter de #upc hashtag, dan krijg je vaak snel een response.
 
Terug
Bovenaan