Sinds twee jaar wonen we in een nieuw huis en sinds die tijd af en aan problemen. De samenvatting van de problemen zijn:
Ping statistics for 213.239.154.20:
Packets: Sent = 485, Received = 477, Lost = 8 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 288ms, Average = 50ms
Elke avond doet ons internet dit. En dat is niet zo fijn als je probeert iets realtime te doen, zoals Skype of online gaming.
Inmiddels ben ik afgeserveerd door de helpdesk en 'mag' ik 'service+' bellen. Een duit uit eigen zak, immers, het kost 0,65 cent per minuut en geeft geen garantie op een oplossing.
Wat heeft men gedaan:
- Alles doorgenomen, monteur heeft installatie 2 jaar terug gedaan.
- Nog 's doorgenomen, niets aan de hand (klopt, overdag alles prima).
- Monteur langs gestuurd toen 's avonds een keer probleem werd gezien. Monteur overdag niets gevonden.
- Nieuw modem gestuurd, niets geholpen.
Enfin, we zijn al weer een tijdje verder en kan 's avonds best browsen of wat downloaden, maar realtime dingen niet. Helpdesk medewerker zegt net gewoon dat het binnen de 'marges' zit, maar ik ben inmiddels ten einde raad. Kan niet gamen met wat vrienden op m'n vrije avond en er wordt gedaan alsof het zo hoort. Best duur dan, zo'n alles in 1 extra pakket.
Owjah, in de tussentijd heb ik:
- thuis alles gbit ethernet verbonden
- switches/routers vervangen
- alles individueel uitgesloten / vervangen
Iemand nog een idee'tje wat ik hiermee aan moet? Waar kan ik uberhaupt vinden waar onze internet verbinding volgens Ziggo aan moet voldoen?
Ping statistics for 213.239.154.20:
Packets: Sent = 485, Received = 477, Lost = 8 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 288ms, Average = 50ms
Elke avond doet ons internet dit. En dat is niet zo fijn als je probeert iets realtime te doen, zoals Skype of online gaming.
Inmiddels ben ik afgeserveerd door de helpdesk en 'mag' ik 'service+' bellen. Een duit uit eigen zak, immers, het kost 0,65 cent per minuut en geeft geen garantie op een oplossing.
Wat heeft men gedaan:
- Alles doorgenomen, monteur heeft installatie 2 jaar terug gedaan.
- Nog 's doorgenomen, niets aan de hand (klopt, overdag alles prima).
- Monteur langs gestuurd toen 's avonds een keer probleem werd gezien. Monteur overdag niets gevonden.
- Nieuw modem gestuurd, niets geholpen.
Enfin, we zijn al weer een tijdje verder en kan 's avonds best browsen of wat downloaden, maar realtime dingen niet. Helpdesk medewerker zegt net gewoon dat het binnen de 'marges' zit, maar ik ben inmiddels ten einde raad. Kan niet gamen met wat vrienden op m'n vrije avond en er wordt gedaan alsof het zo hoort. Best duur dan, zo'n alles in 1 extra pakket.
Owjah, in de tussentijd heb ik:
- thuis alles gbit ethernet verbonden
- switches/routers vervangen
- alles individueel uitgesloten / vervangen
Iemand nog een idee'tje wat ik hiermee aan moet? Waar kan ik uberhaupt vinden waar onze internet verbinding volgens Ziggo aan moet voldoen?