• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Meer dan jaar onoplosbaar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

nigelator

Sinds twee jaar wonen we in een nieuw huis en sinds die tijd af en aan problemen. De samenvatting van de problemen zijn:

Ping statistics for 213.239.154.20:
Packets: Sent = 485, Received = 477, Lost = 8 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 288ms, Average = 50ms

Elke avond doet ons internet dit. En dat is niet zo fijn als je probeert iets realtime te doen, zoals Skype of online gaming.

Inmiddels ben ik afgeserveerd door de helpdesk en 'mag' ik 'service+' bellen. Een duit uit eigen zak, immers, het kost 0,65 cent per minuut en geeft geen garantie op een oplossing.

Wat heeft men gedaan:

- Alles doorgenomen, monteur heeft installatie 2 jaar terug gedaan.
- Nog 's doorgenomen, niets aan de hand (klopt, overdag alles prima).
- Monteur langs gestuurd toen 's avonds een keer probleem werd gezien. Monteur overdag niets gevonden.
- Nieuw modem gestuurd, niets geholpen.

Enfin, we zijn al weer een tijdje verder en kan 's avonds best browsen of wat downloaden, maar realtime dingen niet. Helpdesk medewerker zegt net gewoon dat het binnen de 'marges' zit, maar ik ben inmiddels ten einde raad. Kan niet gamen met wat vrienden op m'n vrije avond en er wordt gedaan alsof het zo hoort. Best duur dan, zo'n alles in 1 extra pakket.

Owjah, in de tussentijd heb ik:
- thuis alles gbit ethernet verbonden
- switches/routers vervangen
- alles individueel uitgesloten / vervangen

Iemand nog een idee'tje wat ik hiermee aan moet? Waar kan ik uberhaupt vinden waar onze internet verbinding volgens Ziggo aan moet voldoen?
 
Vanavond bezig geweest via twitter support en uiteindelijk heeft Ziggo medewerker het modem uitgelezen zonder dat er iets van mij aan hing. Conclusie: Verbinding niet goed. Verhaal nu goed in mijn dossier gezet, morgen komt monteur, gewapend met hele verhaal, langs. Kijken of er toch nog een oplossing in het verschiet ligt!
 
Laat me even gokken : de monteur vervangt het modem en vertrekt weer. En 's-avonds constateer je dat de problemen er nog steeds zijn.
Maar ja, dat is worse case hoor :cool:
 
Monteur geweest, modem was al een keer vervangen en dezelfde monteur al eens langs geweest. Ziet er pico bello uit, hij vermoedt iets in de backend. Doorgezet naar netwerkbeheer, ik word op de hoogte gehouden.
Moet zeggen, er wordt momenteel serieus maar gekeken en dat geeft vertrouwen. Het is niet leuk dat het zo lang duurt en er al veel zonder resultaat gedaan is, maar men lijkt vastbesloten mij als klant te behouden. Wordt vervolgd!
 
Scheelt dat dezelfde monteur was. In ieder geval enigzins bemoedigend dat hij het doorgezet heeft naar netwerkbeheer :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan