Geen antwoord van directeur Ziggo
Onzin. Aangetekende brieven worden (uiteraard) gewoon behandeld.
Dat lijkt mij niet ik heb hem 3weken geleden ook verstuurd, maqar ze lijken wel dood daar bij Ziggo. Zie ook bijgaande brief met kopie naar TrosRadar.
Ziggo
Afdeling klantadministratie
Postbus 43048
3540 AA Utrecht
Zwolle, 1 februari 2009
Geachte heer/mevrouw,
Graag wil ik het volgende onder uw aandacht brengen.
Na jaren klant te zijn geweest bij @home, zonder enige problemen, stapelen de problemen met Ziggo zich alleen maar op. Inmiddels heb ik geen internet en vaste telefoonverbinding meer, dus schrijf ik deze brief, die ik met de post moet versturen en dan ook maar aangetekend, zodat ik van uw kant deze keer kan rekenen op een reactie.
Het is begonnen in september. Ik heb toen mijn losse abonnementen omgezet in een ‘’alles in 1 plus pakket’’, aanzienlijk goedkoper, extra tv-kanalen en een dubbele internetsnelheid. Daarna kreeg ik een schrijven van u waarin mij werd verteld dat alle abonnementen waren opgezegd. Na een telefoontje met zeer lange wachttijd werd mij verzekerd dat ik niet zou worden afgesloten. Het weekend daarop hadden we echter nog maar 2 tv-kanalen. Dus maar weer gebeld en een uur later werd mij verzekerd dat het nog dezelfde dag zou worden hersteld. Dit is gelukkig ook gebeurd.
De internetsnelheid echter, bleef de helft, 5 mbit in plaats van 10. Om dit goed te krijgen heb ik zeker 10 uur aan de telefoon gezeten, zo niet langer.
Eindelijk, in januari werd mij verteld dat het waarschijnlijk aan mijn oude modem zou liggen. Er werd een afspraak gemaakt en op 16 januari zou een monteur van Ziggo komen met een nieuw modem, waardoor het probleem zou zijn verholpen.
De monteur, de heer Frank Miedema, kwam en installeerde een nieuw modum. Hij gaf door aan mijn vrouw dat zij ’s middags gebeld zou worden door Ziggo en dat dan alles in orde zou zijn, Wat ik minder prettig vond is dat hij achteraf mijn ethernetkabel van enkele meters lang had meegenomen. Die zou ik graag weer terug willen hebben.
Echter, nadat de monteur was vertrokken bleek dat de telefoon het niet meer deed. Mijn vrouw is toen op de fiets gesprongen en heeft vanaf haar moeder Ziggo gebeld, Na anderhalf uur bellen en verschillende medewerkers te hebben gesproken werd haar verzekerd dat er een mailtje naar de technische dienst was gestuurd en dat alles dezelfde dag zou werken, zowel internet als de telefoon.
U raadt het al, de volgende dag had ik nog geen internet en telefoon. Omdat ik zelf met griep op bed lag is mijn vrouw wederom naar haar moeder gegaan om Ziggo te bellen. Uiteindelijk kreeg ze iemand van de technische dienst aan de lijn die haar vertelde dat hij niet kon begrijpen dat zijn collega’s allerlei sprookjes vertelden. Een modem activeren op afstand was niet mogelijk. We moesten wachten op een brief met activeringscode en wachtwoord. Dat kon wel een week duren.
Na een week zonder internet en telefoon is mijn zoon op 23 januari jl. Ziggo voor mij gaan bellen. Hij moest voor de zoveelste keer alle codes die onderop het modem staan doorgeven. Hem werd verzekerd dat alles binnen een half uur zou werken.
Helaas, niet dus. Mijn zoon heeft wederom gebeld en toen werd hem, uiteraard weer door iemand anders, meegedeeld dat het bij mij geplaatste modem niet zou bestaan en derhalve nooit door de monteur geplaatst had mogen worden. Deze medewerker adviseerde mijn zoon ons abonnement bij Ziggo op te zeggen omdat het nooit meer goed zou komen.
Hij heeft het abonnement toen opgezegd. Jammer, ik had echt nog de hoop dat het ooit goed zou komen.
Vreemd is dat uw medewerker aangaf dat het abonnement direct kon worden opgezegd, terwijl ik op internet in mijnZiggo lees dat dit pas per 1 april a.s. het geval is. Hoe zit het nu werkelijk?
Mijn zoon heeft een kennis die bij Ziggo werkt. Zij verzocht ons niet direct elders een ander abonnement te nemen, want zij zou er alles aan doen om te proberen dat het toch nog goed zou komen. Zij vond het niet kunnen, dat we zo lang aan het lijntje waren gehouden en uiteindelijk geen telefoon en internet meer hadden.
Een week later kregen we bericht dat ook zij tot haar spijt niets kon doen.
Inmiddels heb ik een andere provider gezocht, hetgeen betekent dat ik4 tot 6 weken zonder internet en vaste telefoon zit. Inmiddels heb ik internet via mijn mobiele telefoon aan gevraagd en moet ik alles met mijn mobiele telefoon doen, met uiteraard de daaruit voorkomende kosten. Tevens wordt mijn emailadres gewijzigd en mijn telefoonummer. Dit gaat wederom tijd en geld kosten.
Middels uw schrijven van 23 januari jl. informeert u ons omtrent het opzeggen van uw internet en telefoon. In dit schrijven sommeert u mij het modem in bijgevoegde envelop retour te sturen. De envelop is echter niet bijgevoegd.
Mijn verzoek aan u is dan ook of u de heer Frank Miedema, die mijn ethernetkabel heeft meegenomen, een afspraak met mij te laten maken, zodat hij het modem kan meenemen en mij mijn kabel kan teruggeven.
Toen mijn internetverbinding nog werkte heb ik mijn klachten verschillende keren naar u gemaild, helaas zonder succes.
Ditmaal ga ik ervan uit dat u wel zult reageren, ook t.a.v. de door mij gemaakte kosten en het ongemak.
Met vriendelijke groet,
CC.: Tros Radar
John Poel