• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

mediaboxen hangen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter cubao
  • Startdatum Startdatum
C

cubao

Goedendag,

Ik heb twee mediaboxen in huis staan, en die restarten of hangen random.
Dit is zeer vervelend en weet niet meer wat te doen, heb upc al eens gebeld en moest een feforceerde update doen en dan zou het allemaal goedkomen.
Dus niet, de laatste week moet ik de boxen vaker restarten, dus de stekker eruit even wachten en dan weer aansluiten.
Dan doen ze het weer maar soms na een paar minuten hangen ze weer.
Ik heb ook de boxen apart aangesloten op de upc wcd maar maakt ook helemaal niets uit.
De boxen die ik heb zijn beidde van thomson 1 gewone mediabox en 1 metharde schijf.
Ik maak ook gebruik van internet van upc en heb daar totaal geen problemen mee.
Op de wcd heb ik een mcp-03 woonkamersplitter er tussen en nog een tweewegsplitter, alles is aangesloten met f connectoren en maak gebruik van Hirschmann kabels.
De beidde boxen worden ook heel erg warm.

Ik hoop dat er iemand is die mij hier mee kan helpen.

Bob.
 
Hmmzzz dit is apart dat ze het bijde hebben ook als ze apart en/of enkel dus 1 aangesloten te gelijk.

Wat ik me nog kan bedenken is het terug naar fabrieksinstellingen zetten en de software opnieuw ophalen
op bijde boxen.
 
Alle twee de boxen heb ik gereset en geforceerde software update gedaan.

Bob.
 
Is er nu helemaal niemand die een idee heeft waar het aan kan liggen.
Ga van de week Upc bellen om een monteur hier te krijgen, en hopen dat die het probleem kan oplossen.
Ik zat zelf te denken aan de wcd die hier aan de muur zit, die zit er al zolang er kabel is hier op het adres.

Bob
 
Je geeft zelf al aan dat je zonder splitters direct op de wcd hebt aangesloten.

Dan blijft er weinig meer over: de wcd zelf of de beide mediaboxen. Alle voornoemde componenten zijn voor verantwoording van UPC.

Daar kunnen wij weinig aan veranderen, en je hebt zelfs nu nog 10 minuten om die afspraak te maken ;)
 
Je zegt dat de boxen erg warm worden : dit kan een mogelijke oorzaak van de reset zijn.

Staan de boxen helemaal vrij opgesteld of staan ze 'ingebouwd' of in een kastje?

En nog een vraag: Zet je de boxen 's avonds in standby? Als je dit doet dan worden ze na 10 minuten automatisch opnieuw gestart. Mocht er een of andere instabiliteit in de software van de box zitten die bij jou opspeelt dan zou dit misschien kunnen helpen.

Zo maar 2 ideetjes. Succes er mee.
 
De twee boxen staan helemaal vrij opgesteld en gaan altijd naar standby.

Ga als ik even tijd heb upc bellen en een afspraak maken zodat er een monteur langs kan komen.
Ik weet ook niet als ik er een versterker tussen zou zetten of dat de problemen zouden oplossen.

Ik bel ze wel even.

Een ieder bedankt voor het reageren.

Ik zal een update posten als er een monteur langs is geweest.

Bob.
 
Heb je echt alle opties geprobeerd die in de FAQ ( https://ziggoforum.nl/topics/13887/ ) staan? Zo te lezen heb je Geforceerde update al geprobeerd. Andere 3 zaken nog geprobeerd voordat je monteur langs moeten sturen en middag moet vrijnemen ;)

Hoe oud zijn overigens je Thomson boxen? Ik heb er ook 1 (standaard grijze Thomson zonder DVR/HD) uit 2009 en (afkloppen) werkt prima ook sinds de EPG update/firmware geen reset nodig gehad (gelukkig).
Even om laten wisselen kan ook wellicht helpen. Maar probeer eerst eens onderstaande andere zaken.

# Geforceerde software-update, hoe werkt dat?
# Reset of software-update lost het probleem niet afdoende op?:
Zet de mediabox terug naar fabrieksinstellingen.
# Probleem is erg hardnekkig.:
Probeer het met de combinatie reset / fabrieksinstellingen / software-update.
# Mediabox zit vast.

voor de rest heb je alles al geprobeerd volgens mij (aansluiten bij wcd binnenkomst, kabels/connectoren in order (kabelkeur.nl / UPC beter beeld boekje) en geen splitters toch? Splitters is no-go. Versterker kan je gebruiken maar beter van niet.

Heb je overigens de problemen sinds je beide mediaboxen hebt?
Dan kan het mogelijk ook aan je wandcontactdoos liggen die vervangen moet worden door UPC. Zelf beter vanaf blijven. Als het originele UPC WCD is dan vervangen ze m gratis (zonder voorrijkosten) als dat de oorzaak van je probleem is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan