• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox vs CI+

Berichten
951
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Is met CI+ module van UPC het kijken van tv scherper dan met de mediabox via hdmi/scart?
Omdat het direct met de tv verbinding heeft. :)
 
Als je HDMI gebruikt is er m.i. geen verschil.
Als je SCART gebruikt is er een groot verschil.

SCART is analoog en daardoor krijg je kwaliteitsverlies, HDMI is digitaal.

Verder kun je met de mediabox opnemen (als je daarvoor kiest) en de meeste TV's kunnen dit niet.
 
Is wel zeker verschil hoor, kijk sinds een tijdje via ci+ en beeld via intere tuner cq software/hardware is gewoon velen malen beter dan die soc chips van de mediabox.

Met sd is dit namelijk behoorlijk goed tezien, met hd stukken minder maar ook daar zie je verschil(is wel per tv verschillend)
 
Devil-Strike.net zei:
Is wel zeker verschil hoor, kijk sinds een tijdje via ci+ en beeld via intere tuner cq software/hardware is gewoon velen malen beter dan die soc chips van de mediabox.

Met sd is dit namelijk behoorlijk goed tezien, met hd stukken minder maar ook daar zie je verschil(is wel per tv verschillend)

Betreft SD deel ik deze ervaring ook. HD kan ik niet zeggen, aangezien ik ik geen HD heb.
 
De voordelen van de CI+ Module zijn:

- betere beeldkwaliteit.
- betere geluidskwaliteit (dolby).
- betere teletekst functie.
- eigen favorieten instellen.
- geen hinderlijke/irritante rode knop/on demand functie.
- directe toegang tot alle mogelijkheden van het toestel.
- 1 afstandsbediening op tafel.

nadeel kan zijn dat men niet kan beschikken over uitzending gemist of on demand functie.

aanvulling: CI module is (nog) niet aanwezig in een of ander totaal pakket.

suc6
 
helemaal eens met pa3, wel een nadeel vindt ik dat de CI module niet in een totaal pakket zit en dat je hem niet kan kopen i.p.v. huren, dit is m.i. de zoveelste melkkoe van upc, maar goed, ieder geval moet ik nooit meer een mediabox hebben want die CI module vindt ik echt een uitkomst.
 
rcs zei:
wel een nadeel vindt ik dat de CI module niet in een totaal pakket zit en dat je hem niet kan kopen i.p.v. huren

Was dit nadeel even vergeten, voeg het nadeel gelijk toe in het lijstje.

73's
 
guppje25 zei:
Hoe gaat het zappen met een CI+ modulle?
Niet traag?

Digitaal zappen is altijd trager als analoog zappen.
t.o.v. een mediabox iets trager maar dit afhankelijk van het merk en type van het toestel.

73's
 
Bij samsung is het idd wat trager, maar dit komt meer doordat samsung een vertraging eringebouwt heeft, dit kan je dacht ik wel verminderen van 600ms naar 100a200ms, nu weet ik niet of dit alleen voor analoog geldt of ook voor dtv.
 
Terug
Bovenaan