• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

mediabox valt steeds uit ( start steeds opnieuw op)

  • Onderwerp starter Onderwerp starter marcelleunge
  • Startdatum Startdatum
M

marcelleunge

Hallo,

sinds vanochtend, valt onze mediabox steeds uit.
Je doet de tv aan, en de mediabox ook. We hebben dan gewoon beeld,
maar een paar minuten gaat de mediabox vanzelf uit, en begint hij steeds opnieuw
op te starten. We hebben de tv nu uit en de mediabox is steeds opnieuw aan het opstarten.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn, of wat ik moet doen?

alvast bedankt,

marcel
 
hallo goedenmiddag

dat heb ik nu ook, het zelfde verhaal als hierboven
wat is de oplossing groetjes rizala
 
UPC Helpdesk heeft mij geholpen met een workaround; Het komt erop neer dat je de stroom eraf haalt, de coaxkabel er uit haalt, na 30 seconden de stroom er weer op en dan via het UPC menu de fabrieksinstellingen resetten.
Daarna initialiseert de box en wanneer deze naar zenders wil gaan zoeken kan de coax er weer in.
UPC geeft aan nog niet precies te weten waar e.e.a. aan ligt.
 
Heb hetzelfde probleem. Sinds 22:30 herstart de mediabox zichzelf continue. Heb al twee keer een geforceerde update geprobeerd en meerdere keren de mediabox van het stroom afgehaald en dat heeft niet geholpen. Dit is ongeveer een maand geleden ook al gebeurd en toen de mediabox eenmaal weer werkte waren we alle opgenomen materiaal kwijt. Hoop niet dat dit weer het geval is.
 
Zit je lekker tv te kijken komt er een einde van de serie mis je de clou. (zal best wel weer eens herhaalt worden)
Gaat de mediabox uit aan enz. gaat steeds load weergeven waarna deze weer uit gaat en weer aan gaat echter geen beeld. Ook een harde reload lost niks op want hij zit gelijk op 50 % met het scannen en gaat daarna rustig door met de download van de software, Morgen maar eens kijken of de box nog zo werkt. Nu totaal afgekoppeld.

Voorals nog knudde! :'(
 
zelfde hier, lijkt erop dat UPC een brakke update de wereld in heeft gestuurd...

procedure van yaska heeft hier geholpen (lijkt het)
 
Same here, en zoals Energie al zegt is dit niet de eerste keer, enige weken geleden gebeurde althans bij mij precies hetzelfde. UPC heeft toen mijn box vervangen. Met als gevolg dus ook alle opname's kwijt. Vanavond echter hetzelfde probleem weer box valt uit en blijft maar herstarten.

Met beetje kunst en vliegwerk is het wel gelukt om het op te lossen

- Mediabox terug naar de fabrieksinstellingen. (dit ging bij mij vrij lastig voordat ik goed en wil in het menu was zat de box al weer vast)
- Als je de fabrieksinstelling hebt terug gezet kom je in het installatiemenu, kies Nederlands -> OK, bij de activeringscode vul je 000 in
- Laat de mediabox zenders zoeken. Die vind hij uiteraard niet.
- Trek nu de stekker eruit.
- Doe de stekker weer terug in het stopcontact maar houdt de <<< knop aan de voorkant ingedrukt
- Nu doe je een software-update, Laat knop <<< pas los als er op de display komt te staan: "Softwareupgrade in progress"
- Nadat de upgrade klaar is de mediabox aanzetten (upc knop) en de installatie normaal uitvoeren. Dus Nederlands - OK - activeringgscode van je woonplaats - zenders zoeken.

Bij mij werkte dit in ieder geval box valt nu al half uur niet meer uit.
 
Sinds 2 weken heb ik hier ook last van.
Als ik de mediabox opstart valt hij na een paar minuten uit, als ik hem dan weer opstart geeft hij aan dat mijn smartcard niet ok is.
Ik moet hem dan van de stroom halen en na een minuut weer opstarten, dan gaat hij door zonder problemen.

Helaas is het de volgende dag weer hetzelfde.

Heb van de helpdesk begrepen dat er problemen zijn met de cisco hd box en men druk bezig is met een oplossing.
 
Terug
Bovenaan