Mediabox testkanaal - foutmelding

dvanhul

Forum Gebruiker
Berichten
2.282
Dankzij een tip van 1 van de hier aanwezige UPC medewerkers (die met de "gecodeerde" nick) ben ik eens gaan kijken op het testkanaal van de Mediabox. Nog even hoe je op dat kanaal komt: ga naar kanaal 999 testbeeld, druk de rode knop van je AB een aantal seconden in, na loslaten verschijn het testkanaal. Hier is o.a. IP info te zien, MAC adres en de status van je box/event. foutmeldingen.

Nu staan bij mij alle instellingen op "goed" behalve bij : Netwerktest IP connectiviteit, deze staat als "fout"met daarbij de foutcode 1.

Voordat ik hierover de HD ga bellen, zoals het advies op het testkanaal luidt, vraag ik me af of iemand hier, misschien 1 v/d UPC medewerkers, weet wat eea inhoudt?
 

BrammeS

Forum Gebruiker
Berichten
1.303
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Volgens klopt dit ook, want je mediabox krijgt geen IP-nummer.

Bij mij staat wel alles op groen (goed) idd
 

robjanssen

Product Tester
Berichten
1.756
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
dvanhul zei:
Dankzij een tip van 1 van de hier aanwezige UPC medewerkers (die met de "gecodeerde" nick) ben ik eens gaan kijken op het testkanaal van de Mediabox. Nog even hoe je op dat kanaal komt: ga naar kanaal 999 testbeeld, druk de rode knop van je AB een aantal seconden in, na loslaten verschijn het testkanaal. Hier is o.a. IP info te zien, MAC adres en de status van je box/event. foutmeldingen.

Nu staan bij mij alle instellingen op "goed" behalve bij : Netwerktest IP connectiviteit, deze staat als "fout"met daarbij de foutcode 1.

Voordat ik hierover de HD ga bellen, zoals het advies op het testkanaal luidt, vraag ik me af of iemand hier, misschien 1 v/d UPC medewerkers, weet wat eea inhoudt?
Bij mij staat bij netwerkttest IP connectiviteit ook "fout" met foutcode 1.
Maar volgens mij is dat gewoon omdat de mediabox nergens op aan zit gesloten met een netwerkkabel. Want in de RJ45 plug aan de achterkant van de mediabox zit niets aangesloten, dus daarom is het logisch dat de mediabox geen netwerkconnectiviteit heeft denk ik.

Dit wordt geloof ik in de toekomst gebruikt om te e-mailen en te internetten.
 

Gertjan2

Forum Gebruiker
Berichten
660
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Bij staat de IP-connectiviteit ook op fout met dezelfde foutcode 1. Ik heb helaas geen idee wat dit betekent maar volgens mij functioneert alles goed.
 

robjanssen

Product Tester
Berichten
1.756
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Dan vraag ik me af waarom bij sommige wel alles op groen staat, dus ook IP connectiviteit, en bij andere niet.
 

mokum64

Forum Gebruiker
Berichten
1.377
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ook bij mij staat alles op goed/groen; ook IP-connectiviteit (21 ms).
 
S

sjello

dvanhul zei:
Nu staan bij mij alle instellingen op "goed" behalve bij : Netwerktest IP connectiviteit, deze staat als "fout"met daarbij de foutcode 1.

Voordat ik hierover de HD ga bellen, zoals het advies op het testkanaal luidt, vraag ik me af of iemand hier, misschien 1 v/d UPC medewerkers, weet wat eea inhoudt?
Je mediabox heeft geen retoursignaal. Je hebt een tellabs-modem zie ik.

Fungeert je tellabs-modem als wandcontactdoos, dwz komt het tv-signaal vanuit je telefonie-modem?
 

schnumi

Forum Gebruiker
Berichten
709
Hier alles gewoon groen. :)

Zoals hierboven aangegeven zou dat erop duiden dat hij geen retoursignaal ontvangt. Heb je een splitter ervoorhangen die geen retourfunctie heeft?
 
Bovenaan