• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

mediabox steeds opnieuw updaten

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ror
  • Startdatum Startdatum
R

Ror

Wie kan mij helpen???
Elke avond slaat mijn Mediabox (Thomson) uit om z.g. nieuwe updates te doen. Dat gebeurt soms wel 3 tot 5 x per avond. Na eindeloos in de wacht te hebben gestaan eindelijk de UPC helpdesk aan de lijn gekregen en die adviseerde mij een handmatige update te doen. Dus de stroom eraf en de linker knop 30 seconden ingedrukt houden. Dit gedaan maar zonder resultaat. Het is erg irritant en denk erover om over te stappen naar digitenne van KPN.
Wie weet hoe dit te verhelpen.
Bij voorbaat hartelijk dank.
Henk
 
Je kunt het proberen op te lossen met een reset naar de fabrieksinstellingen.
Zie ook: FAQ - UPC Digital TV
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ben hier al 3 jaar mee bezig. HD snapt er geen bal van. Monteur zou komen kijken nooit meer gezien. Schijnt erbij te horen.
 
Dus niemand kan me helpen en ik kan het wel opgeven. Zou digitenne een beter alternatief zijn, want ik word er schijtziek van, elke keer onder een film gaat ie updaten. Is geen kijken zo. Jammer want het beeld is wel goed scherp.
 
Gewoon wederom de helpdesk bellen en melden dat je dit al eerder gemeld hebt, dat je de gegeven oplossing hebt uitgevoerd (het handmatig updaten) en dat het geen resultaat heeft gehad.

Ze zullen dan een nieuwe mediabox voor je gaan regelen.
 
Wel belachelijk dat ze die tekst 'Processing Update' nog steeds niet hebben aangepast, want het gaat hier gewoon om een vastloper waarna een automatische herstart volgt.
Meest waarschijnlijke oorzaak is inderdaad de box zelf, maar ook lijkt de box gevoelig te zijn voor een slecht signaal.
Voor een nieuwe box zal waarschijnlijk de monteur langskomen om zeker te zijn dat het signaal goed is, anders heeft vervangen geen zin.
Controleer bij voorkeur dan wel het signaal op het AOP zelf, bijvoorbeeld door de box rechtstreeks aan te sluiten, want als de problemen door eigen (bekabelings-)fouten worden veroorzaakt kunnen kosten in rekening worden gebracht.

Digitenne heeft ook z'n problemen met storingen en slechte ontvangst.
Als de box van UPC werkt (ik zeg 'als'...) dan is de kwaliteit van UPC Digitale TV wel goed en zeker beter dan Digitenne.
 
Kan het zijn dat mijn dvd recorder van Pioneer mijn problemen veroorzaakt, want als ik deze er tussen uit laat lijkt het wel beter te gaan. (hij komt na de mediabox, dus niet rechtstreeks op de antenneaansluiting).
 
Terug
Bovenaan