• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox staat vast

  • Onderwerp starter Onderwerp starter vbouw
  • Startdatum Startdatum
V

vbouw

LS:
Ik heb zo af en toe last dat mijn mediabox (Thomson, zilverkleurig) vast staat.
Als ik de stekker eruit haal en na ca. 30 sec. die er weer in doe is het weer voor elkaar!
Wat is dit en wat kan ik er evt. tegen doen?
 
In de FAQ - UPC Digital TV staat uitgelegd hoe je de mediabox een geforceerde firmware update kunt geven en hoe je hem terug kunt stellen naar de fabrieksinstellingen.

Volg die twee procedures even en kijk eens of je probleem er dan nog is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit probleem had ik waarschijnlijk ook met de grijze Thomson.
Eerst een paar keer in de maand, maar later werd dit gemiddeld iedere dag.
Het symptoom was dat ik de Thomson niet uit stand-by kon krijgen, hoewel opnames soms nog wel werden uitgevoerd.
Uiteindelijk de DVR laten vervangen en toen was het slechts 1 keer in de week, wat al een hele verbetering was.

Lijkt een typisch probleem te zijn voor de grijze Thomson, wat met de tijd steeds erger wordt.
Er lijkt wel een relatie te zijn met hitte, maar ook op koele dagen trad het op maar iets minder frequent.
Je kunt default settings kiezen wat je wilt, maar dat helpt helaas niets.
Ik heb nu een Cisco HD DVR en die heeft dit probleem in het geheel niet (wel andere bugs, maar niet dit probleem).
 
Nee ligt niet aan jullie 8)

Storing UPC Mediabox
Het kan voorkomen dat uw UPC Mediabox spontaan 'reset'. Wij bieden onze excuses aan voor dit ongemak en stellen alles in het werk om dit zo spoedig mogelijk te verhelpen. Op dit moment kunnen wij echter nog niet aangeven wanneer dat is. Zodra een oplossing voorhanden is, melden wij dat hier op de site.

Aldus de storingspagina van UPC
 
Lijkt me dat de TS het over een ander probleem heeft.
Zou ook wel knullig zijn om een topic te starten direct boven het topic met de oplossing.
Dit lijkt mij het 'beruchte' probleem dat de DVR niet uit stand-by komt, waar velen al jaren last van hebben.
Maar even wachten op een reactie van de TS...
 
Terug
Bovenaan