• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox slaat vast

  • Onderwerp starter Onderwerp starter viss5162
  • Startdatum Startdatum
V

viss5162

Hallo,

Onze mediabox (Pace) slaat soms vast en er is daarna geen leven meer in te krijgen (zelfs niet na update / reset). De tijd is weg, echter het rode lampje brandt wel. Analoog kijken is daarna de enige oplossing...

Pas de volgende dag is de Pace-box weer goed aangemeld en kunnen we weer digitaal kijken. Dit gebeurt dus spontaan... Wat kan er aan de hand zijn? :(
 
viss5162 zei:
Hallo,

Onze mediabox (Pace) slaat soms vast en er is daarna geen leven meer in te krijgen (zelfs niet na update / reset). De tijd is weg, echter het rode lampje brandt wel. Analoog kijken is daarna de enige oplossing...

Pas de volgende dag is de Pace-box weer goed aangemeld en kunnen we weer digitaal kijken. Dit gebeurt dus spontaan... Wat kan er aan de hand zijn? :(
 
davy16 zei:
Staat je hardeschijf vol?

Davy16 --> Pacebox! Welke harde schijf?

Beste viss5162,

ik zou voor de zekerheid toch even de standaardprocedure doornemen. Reset en update heb je al geprobeerd, maar sluit de mediabox even met een goede kwaliteit coaxkabel (C12), in combinatie met geheel metalen pluggen, direct op het binnenkomende signaal aan. Dus geen versterkers, splitters of wat dan ook er tussen.
Als het dan nog niet wil werken door een handmatige upgrade te doen, dan heb je in ieder geval ook je binnenhuisinstallatie als veroorzaker uitgesloten en lijkt het toch inderdaad een probleem met de mediabox zelf te zijn.
Je kunt dan met een gerust hart de helpdesk bellen, zij zullen dezelfde zaken die we net hebben doorgenomen nogmaals met je doornemen en vervolgens kan je een monteur laten komen. Deze zal de mediabox ter plekke nog eens controleren, en de binnenhuisbekabeling, en vervolgens als de box inderdaad defect is, deze voor je omruilen.

Succes!

PS: er is dan nog steeds een kleine kans dat met een andere mediabox het ook niet goed werkt. Aangezien de mediabox EN de binnenhuisinstallatie dan al zijn uitgesloten, moet het in dat geval buiten je woning liggen, en de monteur die bij jou komt, kan dan ter plekke regelen dat er een afspraak met een netwerkmonteur wordt gemaakt, zodat je probleem alsnog wordt opgelost.
 
Hallo Martcom,

Bedankt voor je reactie. Het AOP is door UPC aangelegd (versterker, bliksemafleiding etc). De bekabeling van het AOP is maar 2 meter lang en gaat rechtstreeks naar de Pace-box. De connectoren zijn ook van UPC.

Mijn binnenhuisbekabeling moet goed zijn lijkt mij, omdat analoog signaal op alle tv's uitstekend is.

Ik zal het nog een keer bekijken, maar anders bel ik UPC. Mijn telefoon en internet valt zo nu en dan ook uit, dus stabiel is het lang niet...
 
Gisteravond deed de pace-box het opeens weer, maar de box is niet stabiel. Ik heb niets aan de bekabeling en de pace-box veranderd. Vreemd dus....

Kan iemand van de webcare leden een lijn-meting doen? Ik heb inmiddels drie dagen last van deze storing.
 
viss5162 zei:
Kan iemand van de webcare leden een lijn-meting doen? Ik heb inmiddels drie dagen last van deze storing.

Waarom stuur je niet een PB naar een van die medewerkers?
Ze kunnen niet raden bij wie ze wat moeten meten... ;)
 
viss5162 zei:
Ik zal het nog een keer bekijken, maar anders bel ik UPC. Mijn telefoon en internet valt zo nu en dan ook uit, dus stabiel is het lang niet...

Gelijk bellen, lijkt op een signaalprobleem gezien je modem dan ook uitvalt. Binnenhuis alles oke, dan gelijk contact opnemen met de helpdesk is het beste. Succes ermee.
 
Gebeld met UPC. Mevrouw aan de telefoon en zou een monteur inplannen. Omdat haar systeem vastliep (werken ze op een mediabox?? ;D) zou ze mij terugbellen. Dit was eergister en ze moet nu nog bellen. UPC: bedankt voor het terugbellen.

Vreemd genoeg werkt de mediabox wel weer goed; dus wat mij betreft klaar. Bedankt voor jullie reacties.

Mod: SLOTJE ?
 
Terug
Bovenaan