• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

mediabox reageert niet meer op afstandsbediening

  • Onderwerp starter Onderwerp starter fransk
  • Startdatum Startdatum
F

fransk

Ik heb een Logitech Harmony one afstandsbediening, geprogrammeerd om tv en mediabox op te starten.
Overdag start alles goed op en werken alle functies. (tv kanalen, menu, dvr etc.)
's Avonds starten mediabox en tv nog wel op, maar daarna reageert de mediabox totaal niet meer op de afstandsbediening. Ik kan geen ander tv kanaal instellen; zelfs uitzetten van de mediabox lukt niet meer. UPC monteurs, komen overdag en hebben mediabox al vervangen; signaalsterkte gemeten etc.
Wie heeft een idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Dag fransk, allereerst hartelijk welkom op dit forum :)

Heb je simpelweg de batterijen van de Logitech al (eens) vervangen? Dit komt mij redelijk bekent voor ;)
 
Mijn afstandsbediening werkt op een accu; die gaat 's avonds in de houder. Hij is dus altijd opgeladen.
 
De batterijen kunnen het bij de One niet zijn die heeft oplaadbare cellen die worden als de one niet gebruikt wordt in de oplader geladen.
En als ze bijna leeg zijn dan wordt dat duidelijk op de display weergegeven.
Het zal dus iets anders zijn wat meer met de mediabox te maken heeft.

Hoe reageert de box op dat moment op de orginele UPC a.b. als die wel werkt kan het iets zijn in de afstellingen van de Harmony als deze ook niet werkt dan is het toch echt iets voor UPC.


Edit topicstarter was iets eerder. :)
 
als ik zou mogen gokken zou je het volgende eens kunnen proberen: mediabox 's avonds aanzetten maar tv uit laten staan. reageert de mediabox dan wel goed?
 
misschien vergezocht, maar als ik vanuit mijn slaapkamer via een ir-zender mijn mbx in de woonkamer bedien, dan gaat dat niet of heel slecht als de spaarlamp in mijn slaapkamer brandt. je ziet de ir-ontvanger ook continu opgloeien als de spaarlamp aan is.

en aangezien jouw probleem alleen s'avonds plaatsvindt zou je eens kunnen proberen of het probleem zich ook voordoet als je al je verlichting uit hebt.
 
Aanvulling op bovenstaand bericht.
Reageert de mediabox misschien weer wel als de TV langer aanstaat, bv 10 minuten.
Waarschijnlijk straalt jouw TV in de opstartfase (eerste xx minuten) teveel IR (infrarood) licht uit, wat de afstandsbediening signalen naar de mediabox stoort.
Dit was een paar jaar geleden een veel voorkomend probleem. Zoek maar eens op: zonnebril

Als het dat niet is, dan kijk eens of er soms een andere IR bron (bv spaarlamp, LEDlamp) de zaak kan storen.
 
Misschien over heen gelezen,

maar laten we het eens zoals het hoort doen.

Werkt de UPC box wel als je zijn originele A.B gebruikt?
 
De box werkt ook niet op de UPC afstandsbediening.
Als ik de tv niet aan zet, reageert de mediabox wel, maar zodra ik de tv aanzet is het over met de upc box.
Naar aanleiding van de reacties ben ik vanmiddag maar eens naar mijn TV leverancier geweest.
Die vermoedde ook dat het een oud en bekend UPC probleem is: infrarood. In het verleden had UPC hiervoor stickers die op de box geplakt moesten worden. (dit werd ook al gemeld in verschillende reacties op mijn probleem)
Ik kreeg het advies om de box wat dieper weg te zetten.
Uiteraard onmiddellijk gedaan en jawel !!!!! de mediabox blijft reageren.
Nu nog nagaan of deze oplossing blijvend is.
Als dat het geval mocht zijn, dan is het ongelooflijk knullig van UPC dat niemand dat nog weet, zelfs de 2 monteurs niet.
Maar iedereen zeer bedankt voor de reacties; ze hebben zeker bijgedragen tot de oplossing.
 
Terug
Bovenaan