'Mediabox over de schutting gooien mag'

L

Lytse Pier

ww.ad.nl: https://www.ad.nl/rotterdam/stad/article105667.ece

Interessant; volgens een of andere hoogleraar mag je de mediabox eigenlijk gewoon houden en/of weggooien. Consumentenbond adviseert anders.

Persoonlijk denk ik anders, omdat je moet tekenen voor ontvangst. Ook bij openen van de doos, verbreek je een zegel waardoor je je akkoord verklaart met de algemene voorwaarden.
 
Die hoogleraar vergeet gemakshalve één ding, je tekent voor onvangst. Zonder die handtekening krijg je hem niet. Dus niets "ongevraagd toezenden". Dat zou een pakketje zijn dat je zomaar in je brievenbus krijgt zonder verdere aankondiging. Dáár mag je mee doen wat je wilt. Maar daarvan is hier geen sprake. Op dat papier waar je een handtekening op plaatst zal zeker een verklaring staan over dat terugzenden of terug laten halen (want ook dat kan volgens de bij de eerder ontvangen brief van UPC).
 
Op dat papier waar je een handtekening op plaatst zal zeker een verklaring staan over dat terugzenden of terug laten halen
Nee hoor, is alleen een standaard KPN papiertje waarmee je bevestigd dat kpn jou het postpakket heeft overhandigd.
 
Van "Digitale Kabeltelevie"

De ongevraagd aangeboden decoder van UPC mag zonder pardon worden weggooid. Dat zegt zegt professor J. Kabel in het AD. "Ongevraagd toezenden van goederen en diensten is niet toegestaan. Gebeurt dat wel, dan mogen de spullen zonder kosten worden behouden. Wil je het weggooien, dan is dat ook je goed recht. Hoe duur of goedkoop de artikelen ook zijn."

"De consumentenbond vindt de verkooptactiek van UPC laakbaar, maar adviseert de decoders terug te sturen als ze ongewenst zijn. ,'Weggooien zou ik niet doen,’ zegt een woordvoerder. 'Als kabelabonnee ben je al klant van UPC. Je bent akkoord gegaan met bepaalde bepalingen.' Wie de decoder aansluit, stemt wel in met de algemene voorwaarden van digitale televisie."

In een ander artikel 10 vragen aan UPC-woordvoerder Mark Zellenrath; "Als je geen zin hebt in al die moeite voor iets waar je nooit om hebt gevraagd, mag je het pakket dan weggooien? 'We vinden eigenlijk dat je als een goed huisvader voor het apparaat moet zorgen. Het heeft toch een grote waarde. Als je ’m niet wilt hebben, geef je ’m terug.'"

En de consumentenbond heeft ook een mening over digitale televisie; "Het zappen gaat trager, opnemen van een ander kanaal dan je kijkt, kan niet én het is duurder. Maar ik denk dat dit wel de toekomst is."

Bron: AD.nl
 
Je tekent voor ontvangst en gaat dan volgens mij al accoord met de voorwaarden. Zou anders zijn als UPC hem gewoon door de post in je brievenbus laat stoppen, dan zou die prof gelijk hebben.

Zoiets zal het zijn denk ik, lijkt me heel erg sterk dat upc dat niet dichtgetimmerd heeft.
 
Valz zei:
Je tekent voor ontvangst en gaat dan volgens mij al accoord met de voorwaarden. Zou anders zijn als UPC hem gewoon door de post in je brievenbus laat stoppen, dan zou die prof gelijk hebben.

Zoiets zal het zijn denk ik, lijkt me heel erg sterk dat upc dat niet dichtgetimmerd heeft.

Je kan vragen of die gozer een kruisje zet omdat je schrijfhand gebleseerd is.....

Dan heeft hij getekend , niet jij!!

Maar het argument ..een goed huisvader, wordt genoemd in het Alg. Burg. Wetb. bij bepalingen in het contract voor een huurhuis.

Dus vind ik het slap, om op die manier teproberen de burger aan zijn "burgerplicht" tehouden.

Je krijgt dat ding toch om tetesten?


weggooien, mag in mijn achtertuin
 
Het lijkt me dat de professor het het beste weet.
Die heeft er tenslotte voor doorgeleerd. :>
Hij heet nog Kabel ook!
 
Maarja ik betwijfel om iemand zo dom zal zijn om hem weg te gooien, de problemen die daar uit zullen ontstaan zullen denk ik vervelender zijn dan even naar het postkantoor rijden.

Ja nu kun je dat stukje van die prof wel aanhalen maar denk je nu echt dat upc dan zegt; geen probleem!

Ik denk dat het meer zal gaan zoals op deze manier
1. klant gooit box weg
2. klant ziet op de rekening dat hij er na 6 maanden wel voor betaald
3. klant belt upc en zegt d'raf halen die ongein, ik betaal dat niet want ik gebruik het niet.
4. UPC zegt geen probleem, stuurt u wel even de box terug
5. klant zegt die heb ik weggegooit
6. UPC zegt dat kost u dan X bedrag
7. de klant zegt maar die en die prof zei dat het mocht
8. UPC stuurt een rekening
9. Klant betaald niet
10. klant word afgesloten
11. klant begint een rechtzaak
12. upc trekt een blik advocaten open
etc

Aangezien het zo wel zal gaan uiteindelijk, misschien dat je gelijk krijgt (betwijfel het) maar of het die moeite waard is ? Ieder zijn ding ;p
 
Valz zei:
Maarja ik betwijfel om iemand zo dom zal zijn om hem weg te gooien, de problemen die daar uit zullen ontstaan zullen denk ik vervelender zijn dan even naar het postkantoor rijden.

Ja nu kun je dat stukje van die prof wel aanhalen maar denk je nu echt dat upc dan zegt; geen probleem!

Ik denk dat het meer zal gaan zoals op deze manier

12. upc trekt een blik advocaten open
etc

Aangezien het zo wel zal gaan uiteindelijk, misschien dat je gelijk krijgt (betwijfel het) maar of het die moeite waard is ? Ieder zijn ding ;p

Ligt er helemaal aan waar dat blik vandaan komt.....
Bij de Lidl weinig kans, maar bij AH heben ze meer kwaliteit, dus grote kans dat je fout zit ;D
 
Terug
Bovenaan