• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox opnames verspringen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Metian
  • Startdatum Startdatum
M

Metian

Hallo,

Ik heb sinds enkele dagen steeds meest last van dat opgenomen programma's verspringen en verder gaan. Wat ik hiermee dus bedoel is dat het lijkt alsof er een stuk tussen uit geknipt is, en weer verder gaat verder op in de programma.

Het gebeurd niet altijd, maar wel steeds vaker. En lijkt alsof het probleem zich steeds vaker voor doet.

Het betreft een grijze Thomson.

Heeft iemand enige idee wat het probleem zou kunnen wezen ?. Of is de mediabox defect ?.
 
Een verklaring zou kunnen zijn dat er op het moment van het skippen een storing is opgetreden in de ontvangst van de opgenomen zender. Weet je zeker dat de zender(s) waarbij dit optreedt normaal gesproken storingsvrij zijn?
 
jtech zei:
Een verklaring zou kunnen zijn dat er op het moment van het skippen een storing is opgetreden in de ontvangst van de opgenomen zender. Weet je zeker dat de zender(s) waarbij dit optreedt normaal gesproken storingsvrij zijn?

Meerdere storingen?
 
Hallo Metian,

Ik heb helaas geen oplossing voor je maar heb wel exact hetzelfde probleem: opgenomen programma's die opeens "verspringen" en het komt de laatste tijd steeds vaker voor. Ook hier een grijze thomson.

Verder geen problemen met signaal e.d, dat is allemaal goed. En als ik gewoon kijk, heb ik nog nooit gezien dat een programma zomaar verspringt. Het ligt dus echt aan de opname maar geen flauw idee hoe dat te verhelpen.
 
jtech zei:
Een verklaring zou kunnen zijn dat er op het moment van het skippen een storing is opgetreden in de ontvangst van de opgenomen zender. Weet je zeker dat de zender(s) waarbij dit optreedt normaal gesproken storingsvrij zijn?

Ja. Ik heb de laatste tijd geen storingen gehad of iets gemerkt dat normaal er niet zou zijn. Daarom vind ik het probleem ook zo vaag, omdat wanneer storing zou zijn, had ik het begrepen.

Het komt alleen niet altijd voor, alleen merk ik en de rest hier in huis, dat het probleem zich vaker begint voor te doen. Denk dat ik morgen maar even UPC ga bellen, is kijken wat hun hier over te melden hebben..

( kabels na kijken :') )
 
Metian zei:
Ja. Ik heb de laatste tijd geen storingen gehad of iets gemerkt dat normaal er niet zou zijn. Daarom vind ik het probleem ook zo vaag, omdat wanneer storing zou zijn, had ik het begrepen.

Het komt alleen niet altijd voor, alleen merk ik en de rest hier in huis, dat het probleem zich vaker begint voor te doen. Denk dat ik morgen maar even UPC ga bellen, is kijken wat hun hier over te melden hebben..

( kabels na kijken :') )

Een probleem met de harde schijf lijkt in zo'n geval voor de hand te liggen, alhoewel die dingen meestal gelijk echt helemaal stoppen met werken. Het werkt of het werkt niet zeg maar. Op PC gebied in ieder geval nog nooit dit gedrag van een HDD meegemaakt.
 
Terug
Bovenaan