P
pahomu
Heeft iemand ervaring met een (tweede) mediabox op grote afstand van het AOP in de meterkast.
Ik ben namelijk van plan een tweede mediabox aan te schaffen voor mijn kantoor, alleen de coaxkabel (op zich van goede kwaliteit) is ongeveer 70 m lang. Met name het retoursignaal zou dan problemen kunnen geven.
Bij mijn huidige situate zit na de splitter (voor TV en modem signaal) een hirschmann versterker (12,5 dB, passief retourgeschikt) en vervolgens circa 15 meter coax naar de box. De retourversterking van de box is met 52/53 dBmv al redelijk hoog. Signaalsterkte circa 60%.
In de nieuwe situatie zou ik dan bijvoorbeeld een Hirschmann 21 dB versterker met versterkt retoursignaal kunnen gebruiken. Na deze versterker dan een aftakelement van bijv. 12dB aftakdemping voor huidige box en 0,8 dB doorgangsdeming voor de nieuwe box ter compensatie van de 55 meter coaxlengte verschil.
Het tv signaal zal waarschijnlijk geen probleem geven, maar het retoursignaal zal misschien te veel ruis oppikken?
Heeft iemand ervaring en/of advies?
Ik ben namelijk van plan een tweede mediabox aan te schaffen voor mijn kantoor, alleen de coaxkabel (op zich van goede kwaliteit) is ongeveer 70 m lang. Met name het retoursignaal zou dan problemen kunnen geven.
Bij mijn huidige situate zit na de splitter (voor TV en modem signaal) een hirschmann versterker (12,5 dB, passief retourgeschikt) en vervolgens circa 15 meter coax naar de box. De retourversterking van de box is met 52/53 dBmv al redelijk hoog. Signaalsterkte circa 60%.
In de nieuwe situatie zou ik dan bijvoorbeeld een Hirschmann 21 dB versterker met versterkt retoursignaal kunnen gebruiken. Na deze versterker dan een aftakelement van bijv. 12dB aftakdemping voor huidige box en 0,8 dB doorgangsdeming voor de nieuwe box ter compensatie van de 55 meter coaxlengte verschil.
Het tv signaal zal waarschijnlijk geen probleem geven, maar het retoursignaal zal misschien te veel ruis oppikken?
Heeft iemand ervaring en/of advies?