• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox omruilen voor C1 module.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rcs
  • Startdatum Startdatum

rcs

Berichten
2.376
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Is het mogelijk om de mediabox om te ruilen met een C1 module zonder extra kosten per maand en geen nieuw contract voor weer een jaar.
m.v.g.
 
Ik maak uit je profiel op dat je los de volgende zaken in je abonnement hebt: Internet: Easy
Bellen: Standaard, DTV: Starter. In zo'n geval kan alleen een CI+ module extra besteld worden a 4 euro extra per maand ofwel je moet alles geheel opnieuw bestellen en je oude abonnementsvorm stop zetten. In de meeste gevallen als je de producten los besteld ben je een flink stuk duurder uit dan als je een alles-in-1 abonnement neemt + CI+ module a 4 euro meer p/mnd.

Een abonnee die alleen analoge radio/tv + een digitaal tv abonnement heeft kan wel de mediabox omruilen voor een CI+ module voor hetzelfde bedrag. Bedenk wel dat niet alle tv's door UPC gecertificeerd zijn en dat niet iedere tv een CI+ slot heeft voor een dergelijke module.

Een CI+ abonnement geeft toegang tot dezelfde aantal zenders als uw bestaande abonnement. De kosten blijven ook gelijk. Starter - 5 euro p/mnd, Royaal - 10 euro p/mnd echter zonder de on demand (o.a. Uitzending gemist, pauze/stop functies) functionaliteit en een EPG van slechts 24 uur ipv 8 dagen vooruit. Ook is de weergave van de EPG anders dan die van UPC. Een groot voordeel is wel het sorteren van de zenders en het niet meer hebben van de rode knop popups op de zenders die interactief zijn.

Voor informatie omtrent kosten van een CI+ abonnement en de mogelijkheden met een bestaand abonnement zie de website https://www.upc.nl/ciplus

Quote van UPC van bovenstaande pagina "Als u een ander tv-abonnement van UPC wilt, dan kunt u een nieuwe bestelling plaatsen. UPC past uw tv-abonnement dan automatisch aan. Wilt u de UPC Mediabox vervangen voor de CI+ Module? Dan bestelt u hetzelfde tv-abonnement en voegt CI+ toe. Of u nu een uitgebreider of eenvoudiger tv-abonnement wilt, UPC maakt het voor u in orde. "

Bij een losse wijziging van mediabox naar CI+ module kun je via https://www.upc.nl/televisie/digitale-tv/ het Starter abonnement 'bestellen' en aanvullen met 'CI+ module ipv mediabox a 0 euro' echter is dit alleen van toepassing op een los digitaal tv abonnement dus je pakket komt dan te vervallen. Je gaat dus internet, bel apart betalen wat dus veel duurder kan worden. Wat ben je nu kwijt voor je totale pakket?
 
Het is mogelijk om je media box om te ruilen voor een CI+ module. Dit heb ik net ook gedaan.

Ik heb mijn tweede onlangs aangeschafte media box verwisseld voor een CI+ module. Je kunt maar max twee componenten aansluiten dus mijn tweede media box moet ik terugsturen. De kosten per maand blijven gelijk EUR 4,-.

Let er wel op dat je dan geen DVR en UPC on demand hebt etc. Mijn eerste box heeft DVR dus die kan ik niet vervangen. Mijn tweede box heeft dat niet.

Suc6
 
de -extra- mediabox kun je zonder kostenverschil vervangen
de eerste mediabox is onderdeel van het pakket - kun je wel vervangen maar dan verlies je de pakketkorting.
 
ik heb boven op mijn slaapkamer ci+ tv merk panasonic
beneden een tv 3d cinema van lg met ci+
kan ik nu voor mijn tv boven een extra module bestellen en voor
welke prijs is dat per maand,beneden heb ik gewoon de hd zonder hdd van upc
en dat wil ik graag zo houden,hopelijk krijg ik duidelijk antwoord
want mijn analoge tv ontvangst is niet zo best op een scherm van 107 cm
 
Je hebt al Digitale TV met mediabox en wilt nu een extra CI+ module.
Dan is https://www.upc.nl/televisie/digitale-ontvanger/ geldig.
Kosten zijn dus € 4,- extra per maand.
 
ok,dat is duidelijk maar hoe kan hij dan het signaal ontvangen,
gaat dit draadloos want ik snap er niks van.

Is mijn toestel de panasonic tx p42c10es wel geschikt hiervoor,
zo nee dan moet ik mijn groot scherm toch maar gaan verkopen
maar hopelijk is dit niet nodig,alvast bedankt

optie 2 een extra kastje van upc zag ik ook voor 4 euro in de maand,
maar hoe gaat deze dan het signaal ontvangen boven,
ik heb altijd begrepen van de werknemers dat het kastje rechtstreeks
aangesloten moet worden anders heb je geen signaal om digitaal zenders
te ontvangen,of gaat dit nu anders in zijn werk,wel heb ik boven kabel
televisie maar het signaal is niet zo sterk als dat beneden is want die zit
bij het begin punt van de kabel
 
Het Digitale TV signaal voor de CI+ komt gewoon via de coaxkabel.
Je moet natuurlijk wel een fatsoenlijk signaal hebben (goede bekabeling). Je kunt met je huidige mediabox testen of het signaal boven goed genoeg is. Als de mediabox daar werkt is het in orde.

Volgens de website van UPC (https://www.upc.nl/televisie/wat-is-digitale-tv/ci-plus/)) is de Panasonic TXP42c10se niet gecertificeerd voor een UPC CI+ module .
Er zijn meer TV's die niet zijn gecertificeerd, maar waarin de UPC CI+ module wel werkt.
De TV moet dan wel minimaal een CI+ slot hebben. Met een gewoon CI slot werkt het zeker niet.
Ik heb geen specificaties van deze TV gevonden op het internet en kan er verder dus niets over zeggen.
Je zult zelf nog eens goed in de papieren van deze TV moeten kijken.
 
Voorzover ik kan nagaan is het een al ouder HD ready model van panasonic met een gewoon CI slot en het is nog maar de vraag of dit geen DVB T slot is in plaats van een DVB C slot.
Als je het typernummer intoetst op google dan verschijnen het typenummer TXP42c10e en typenummer TXP42c10es voor panasonic.
De eerste is in ieder gewoon CI met DVB T slot.
Als dit inderdaad zo is dan is deze TV niet geschikt voor CI+ en dan is de enige optie een 2e HD mediabox.
Ziggo is als eerste in Nederland medio Augutus 2009 met CI+ begonnen en pas vanaf ongeveer die tijd zijn er geschikte toestellen in de handel gekomen en dat aanbod was toen nog schaars.
 
Alsjeblief geen nieuwe termen verzinnen.
Een TV heeft een DVB-T en/of DVB-C ontvanger.
En wel of niet een CI of CI+ camdecoder (slot) aansluiting.

DVB-T slot is lariekoek.

Het is voor veel mensen al moeilijk genoeg.
 
Terug
Bovenaan