• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox met hdmi-aansluiting zonder HD abonnement

  • Onderwerp starter Onderwerp starter DelPedro
  • Startdatum Startdatum
D

DelPedro

Beste mensen, momenteel is mijn Thomson mediabox met scart-aansluiting kapot. Ik heb nu de extra mediabox (met hdmi-aansluiting) van boven gepakt en die werkt veel sneller en ik vind het beeld al enorm vooruit gegaan.

Momenteel vind ik het nog niet waard om een HD abonnement af te sluiten, maar ik wil wel graag een mediabox met een hdmi-aansluiting. Ik heb hier al eens eerder voor gebeld, maar toen werd mij medegedeeld dat dat niet mogelijk was. Boxen met een hdmi-aansluiting worden alleen verstrekt aan mensen met een HD abonnement was toen het antwoord.

Hebben jullie dezelfde ervaringen of ben ik met een kluitje in het riet gestuurd? Het lijkt mij dat boxen met een scart-aansluiting niet meer van deze tijd is en dat het geen luxe is om tegenwoordig een box met een hdmi-aansluiting te hebben.
 
misschien moet je eens bellen dat je nieuwe tv geen scart aansluiting meer heeft.. en dat je daarom graag je mediabox wil omruilen hopelijk werkt dat ;)

heb zelf ook boven op de slaapkamer zo'n hd box maar ook geen hd abbo en ik vindt deze box ook beter werken dan die oude thomson
 
Bedankt voor je reactie. Worden de televisies van tegenwoordig eigenlijk nog wel verkocht met scart-aansluitingen?
 
Hallo, ik zou je willen adviseren om naar een upc winkel te gaan en daar de situatie uit te leggen en dan krijg je gewoon een box mee met hdmi aansluiting, zwarte pace, wel de kapotte box meenemen.
ik heb de nieuwste samsung tv en die heeft nog altijd een scartaansluiting hoor, ik denk trouwens dat de media boxen allemaal nu een hdmi aansluiting hebben. groeten.
 
Heb bij diverse klanten UPC digitale TV aangesloten. En daarbij kom ik de Pace HD-box tegen terwijl de mensen een (nieuw)standaard pakket internet, telefoon en SD digtiale TV abonnement hebben.
Indien mogelijk sluit ik de TV dan ook aan via de HDMI aansluiting.
 
Ik zit ook met een soort gelijk probleem.
Heb hier nog zo ouwe zilveren doos van upc staan op mijn zoon ze slaapkamer.
Op zich werkt dit doosje nog goed enkel werken de knoppen op de digitale doos zelf niet
hebben het ook nooit gedaan volgens mij.
Tenslotte gebruik je nu eenmaal de afstandbediening en maak je nooit gebruik van de knoppen op de doos zelf.
Tot een tijdje terug de afstandbediening zoek was en probeerde de box aan te zetten op op de doos zelf om op een kinderzender te zetten dat ging dus mooi niet.
Heb toen maar even de afstandbediening van de box in de huiskamer gepakt om hem aan te schakelen.
De reden dat ik niet meer gebeld heb om dit probleem door te geven om eventueel de box om te ruilen is dat de tv geen HDMI heeft en ik bang ben dat ik een box opgestuurd krijg zonder tv uit.
Op de nieuwe boxjes zit dus geen TV uit !
Ik moet dan gaan werken met een T stukje om het analoge tv signaal door te kunnen voeren
en dat gaat hem niet worden aangezien het analoge tv signaal al staat door verbonden naar een 3e tv
die daar weer achter hangt het analoge signaal wordt dan veel te zwak op een hoop zenders
en de digitale box geeft dan op bepaalde zenders geen beeld meer.
Deze opstelling heb ik uitgetest met de box uit de huiskamer.
Als ik zeker zou weten dat ik gewoon een upc doos zou krijgen
(van mij part zonder hdmi want die gebruik ik toch niet) met een tv uit had ik allang gebeld voor een omruil helaas is het zo begrijp ik dat de doosjes zonder hdmi met zo tv uit niet meer geleverd worden.
Begrijp ik dat goed?
Of worden er nog boxjes uitgegeven zonder die hdmi maar wel met tv uit als je hier speciaal om zou vragen.
 
DelPedro zei:
Momenteel vind ik het nog niet waard om een HD abonnement af te sluiten, maar ik wil wel graag een mediabox met een hdmi-aansluiting. Ik heb hier al eens eerder voor gebeld, maar toen werd mij medegedeeld dat dat niet mogelijk was. Boxen met een hdmi-aansluiting worden alleen verstrekt aan mensen met een HD abonnement was toen het antwoord.
Voor mediaboxen met DVR klopt het verhaal. Voor mediaboxen zonder DVR kan het wel, maar dat weet je al want die heb je zelf een.

ron65 zei:
Knip....
Of worden er nog boxjes uitgegeven zonder die hdmi maar wel met tv uit als je hier speciaal om zou vragen.
Hangt ervan af wat ze op voorraad hebben. Vaak word de mediabox vervangen door hetzelfde type. Soms door een modernere die dus nog maar een scart en een antenne (ingang) aansluiting hebben. Het is door ons niet te voorspellen wat je krijgt.
Je zou de helpdesk (webcare team?) ervan moeten overtuigen dat a: de mediabox vervangen moet worden, b: dat je een ouder type wilt ivm de situatie bij jou thuis.
Wat er wel/niet lukt? Geen idee.
 
Wederom bedankt voor de reacties. Vandaag ben ik bij de UPC winkel langs geweest en heb mijn oude box (met DVR) teruggebracht.

Het was wederom niet mogelijk om een box met een hdmi-aansluiting te krijgen zonder HD-abonnement. Maar het is een verhaal met een goede afloop want ik heb toch maar besloten om een HD abonnement te nemen. Ik bleek uiteindelijk € 3,- meer kwijt te zijn omdat ik nog een oud abonnement had. Maar voor die drie euro's per maand heb ik dan nu wel HD en sneller internet, al betwijfel ik of ik van het snellere internet iets ga merken.
 
Terug
Bovenaan