• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox is weer kapot

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Energie
  • Startdatum Startdatum
E

Energie

De tvgids en overige diensten werken niet meer op onze Pace mediabox. Al een tijdje. De display toont dan alleen de woorden UPC. Ook het uitzetten van de Pace mediabox werkt vertragend.

De mediabox is een jaar geleden vervangen omdat de vorige mediabox, een Thomson, continue aan het updaten was. Deze Pace mediabox werkt veel trager dan de Thomson.
 
Mediabox terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dan zullen de functieknoppen weer werken.
 
Bovenstaande oplossing kán werken, maar mijn ervaring leert dat dit ook zeer zeker een signaalprobleem kan zijn en dan meer specifiek op 164 MHz (de Basisfrequentie). Voordat je de box terugzet naar fabrieksinstellingen wil ik je aanraden om éérst te kijken naar deze signalen via menu -- instellingen -- zoeken via netwerk -- automatisch of handmatig zoeken (maakt niet uit welke van de twee) en doorgaan totdat je de signaalsterkte en signaalkwaliteit ziet. Hier nog _niet_ verder gaan maar de balkjes bekijken. Als deze niet 100% zijn dan is er iets niet in orde met het binnenkomende signaal.

Naar de fabrieksintellingen terugzetten of een softwareupdate proberen te doen zal het probleem dan niet oplossen, aangezien zowel de software update als tv-guide en de diverse menu's in de 164 MHz stream zitten.
 
Ik heb er ook al een paar keer last van gehad maar dan met een Thomson. Er verschijnt alleen maar UPC in het venster en in het menu heb je alleen 'Instellingen'. Terugzetten naar fabrieksinstellingen is de enigste optie.
 
Ja hier is ook de oplossing, terug naar fabrieksinstellingen.
Gebeurt niet vaak maar toch te vaak. Elke keer mijn favorieten en instellingen weer instellen is vervelend
 
Terug
Bovenaan