• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox helemaal dood

  • Onderwerp starter Onderwerp starter g00fy
  • Startdatum Startdatum
G

g00fy

Zet ik vanochtend de TV aan om even het nieuws te zien voordat ik naar mijn werk ga, zijn alle zenders zwart, de TV-gids leeg en staat de klok van de mediabox op 2:00 uur (dat was om 6:50).
Na een reset en handmatig laten upgraden nog steeds geen beeld. Dus uiteindelijk maar analoog gaan kijken.

Schiet weer lekker op! :'(
 
en heb je al gebeld met de helpdesk?

als alles zwart is en de tijd loopt niet meer, zou je conclusie best wel eens correct kunnen zijn dat er iets mis is... Eventueel kun je denken om de fabrieksinstellingen nog eens te doen voordat je contact opneemt. Een defect kan altijd gebeuren en dan wordt de box gewoon vervangen
 
Bedankt plankie! Terugzetten naar de fabrieksinstellingen heeft inderdaad geholpen. Maar ik vraag me nu toch af waarom dit nodig is. Hoe kan het zo zijn dat op het moment dat de box helemaal niets staat te doen (vannacht om 2:00 uur) hij zo maar vastloopt?

Nou ja, ik hoop maar dat dit niet vaker gaat gebeuren...
 
Graag gedaan. Wat er aan de hand geweest is kan ik alleen maar gissen...
Misschien is er ergens iemand aan het werk geweest in het netwerk waardoor er korte signaal onderbrekingen geweest zijn, als dit gebeurt tijdens een update van iets kan het zijn dat de software van slag raakt en daardoor niet reageert.

Zelfde als dat je een virusscanner update en halverwege de installatie deze vastloopt door interferentie van een update van een firewall :)
 
nou gisteren in mijn hele flat een stroomstoring gehad, mediabox doet niets meer, volgende week maandag kunnen ze pas komen, niet fijn!
heb de stroom er al afgehaald (en dan constant het linkerpijltje ingedrukt blijven houden) en weer aangesloten, dan geeft ie aan dat de software upgedate gaat worden... en dan... valt ie weer uit, heel frustrerend :veryangry:. iemand nog tips?
 
1 - Kun je nog wel in een deel van het menu? Probeer het dan eens met een fabrieksreset.
2 - Geen menu meer? Dan de stekker van de mediabox er minimaal 30 sec uit halen. Druk op de Menu-button van de UPC afstandbediening (gericht op de mediabox) en zet tegelijkertijd de stroom weer op de MediaBox. De MediaBox gaat nu terug naar de fabrieksinstellingen.
3 - Lukt dat niet, dan laat de mediabox eens lang (bv een nacht) van de stroom af en probeer dan weer het een en ander.

Zie ook: FAQ - UPC Digital TV
 
hay johnny
op de 1 of andere manier doet ie het weer, ga eerst even aankijken voordat ik de monteur afzeg
.. de tips die je gaf had ik gisteren al gedaan, vannacht zonder stroom laten staan, maar deed niets.
nu 2 uur uitgehad en ineens deed ie het weer heel raar.
trouwens ik kon niet in het menu, hij gaf elke keer 2 sec beeld en dan viel alles weer uit, vandaar dat ik even wacht met het afbellen vd afspraak, kijken of ie het morgen ook gewoon doet.
maar bedankt voor je snelle reactie!
 
Terug
Bovenaan