• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox (HD DVR Cisco) neemt soms niet op.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Donnerd
  • Startdatum Startdatum
D

Donnerd

Ik heb een lastig probleempje met me Media box.
Ik heb een HD DVR van Sisco en ik merk op dat hij sommige zenders weigert op te nemen.
Ik zie zodra de opname start wel even voor paar seconden het opname lampje in de display van de box zelf staan maar als ik op 'DVR' druk en kijk naar 'Mijn opnamen' dan zie hem er niet bij staan.
Wat ook raar is, is dat op de televisie scherm wel aangegeven wordt dat er wordt opgenomen, maar dit is blijkbaar niet zo.
Dit probleem speelt niet op Nederland1.
Ik heb hem al van stroom af gehaald, al teruggezet naar fabriek instellingen maar niets helpt.
 
Ik heb exact hetzelde probleem, met name met RTL5 en Net5. Vanavond had ik 2 programma's geprogrammeerd: eerst een op RTL5, gevolgd door een programma op RTL4. Halverwege het eerste programma kwam ik thuis en het opnamelampje van de mediabox brandde niet. Toen ik de tv aandeed was er op het tv-scherm inderdaad een indicator dat er opgenomen werd, terwijl dat niet zo was. Vervolgens begon het tweede programma op RTL4, waarbij het lampje wel aanging en er ook opgenomen werd.

Voor de duidelijkheid, er was geen overlap tussen de programma's. Het lijkt echt dat de mediabox 'selectief' opneemt.
 
Dit heb ik ook gemerkt toen RTL4 het briljante Dit Was Het Nieuws uitzond. Geen enkele aflevering is toen opgenomen terwijl ik ze allemaal heb ingesteld. Vervolgens bleek dat het programma wel enige tijd na uitzending voor 1 euro terug te krijgen was via RTL Gemist.

Volgens mij zijn bepaalde programma's beschermd tegen opnemen zonder dat dit ergens aan te zien is. Bij Film1 kan ik me hier iets bij voorstellen, maar bij reguliere programma's vind ik het oplichterij.
 
Gisteren een 'heterdaadje' ;-) ik was net thuis op het moment dat een RTL5-programma opgenomen moest worden. Het rode opnamelampje op de DVR ging 1 seconde aan om vervolgens weer uit te gaan. Op het scherm geeft de mediabox vervolgens wel weer aan RTL5 op te nemen terwijl dat niet zo is...
 
Dan zou ik de mediabox terug sturen naar UPC,
Dit probleem hebben wij ook gehad, er zit geen hdd in de mediabox en hdd is kapot.
 
Tot nu toe lijkt een handmatige opname (zender, start- en stoptijd) wel te werken. Is denk ik een softwareprobleem.
 
RubeL zei:
Tot nu toe lijkt een handmatige opname (zender, start- en stoptijd) wel te werken. Is denk ik een softwareprobleem.
Bij mij denk ik niet.
Heb software opnieuw erop laten zetten, maar betrapte me media box net op hetzelfde probleem.
 
Ik heb een zelfde soort raar probleem met Dharma and Greg op CC. Als ik via de miniguide op de rode knop aangeef deze op te willen nemen gebeurt er niets. Als ik het vervolgens via de TV guide probeer lukt het wel???? ???

Geen idee hoe dit te verklaren.
 
Gertjan2 zei:
Ik heb een zelfde soort raar probleem met Dharma and Greg op CC. Als ik via de miniguide op de rode knop aangeef deze op te willen nemen gebeurt er niets. Als ik het vervolgens via de TV guide probeer lukt het wel???? ???

Geen idee hoe dit te verklaren.
Bij mij is het juist zo dat als opnemen op SD zender niet werkt, dit wel werkt op de HD zender, maar ook dan is de opname niet altijd correct waardoor het beeld zeer blokkerig is terwijl als ik naar de zender kijk er geen blokkerig beeld aanwezig is.
Heb daarom maar een nieuwe Media Box besteld.
 
Ben benieuwd of die nieuwe mediabox het oplost. Zo ja, dan moet ik er misschien ook maar een aanvragen. Het valt me op dat het probleem bij verschillende typen mediaboxen optreedt, dus twijfel ik of het wel aan het apparaat ligt.

Misschien ook nog een keer naar de fabrieksinstellingen terugzetten?
 
Terug
Bovenaan