Sinds ruim een week geeft onze mediabox (grijze Thompson met DVR) vreemde storingen. De zenders 1 t/m 8 (Ned 1,2,3, RT= 4,5,7, SBS6 en Net5) kunnen normaal bekeken worden. Zou gauw je naar een zender "daarboven" gaat (begint bij Veronica), komen er blokken in beeld, valt het geluid weg en verschijnt de melding signaalverlies. Vervolgens kun je dan ook de eerste zenders niet meer kijken. Soms zijn ze helemaal weg, soms is er alleen beeld met de signaal melding er doorheen.
De enige oplossing is dan de stekker eruit en de box opnieuw opstarten. Dan doen de eerste 8 zenders het weer. Kom je per ongeluk op een andere zender (en dat gebeurt wel eens omdat de afstandbediening of de box soms een eigen leven lijken te leiden en spontaan "doorklikken") dan begint het hele circus weer van voor af aan. Heel erg irritant. En we hebben uiteraard niet een abonnement op 100 zenders genomen om er maar 8 te kunnen kijken.
Wat kan er aan de hand zijn? En vooral, hoe is het op te lossen?
Voordat iedereen nu gaat roepen dat signaalverlies aan kabels, splitters en WCD etc ligt. Dat is NIET het geval. De hele bekabeling is exact hetzelfde sinds we in dit huis wonen. Daar is NIKS aan veranderd. In het hele systeem is niets veranderd. Deze storingen treden plotseling op sinds een dikke week.
Ik heb het vermoeden dat er iets met de mediabox mis is. We hebben die sinds begin 2008 in huis, nu dus zo'n 3 jaar.
Groeten,
Hans
De enige oplossing is dan de stekker eruit en de box opnieuw opstarten. Dan doen de eerste 8 zenders het weer. Kom je per ongeluk op een andere zender (en dat gebeurt wel eens omdat de afstandbediening of de box soms een eigen leven lijken te leiden en spontaan "doorklikken") dan begint het hele circus weer van voor af aan. Heel erg irritant. En we hebben uiteraard niet een abonnement op 100 zenders genomen om er maar 8 te kunnen kijken.
Wat kan er aan de hand zijn? En vooral, hoe is het op te lossen?
Voordat iedereen nu gaat roepen dat signaalverlies aan kabels, splitters en WCD etc ligt. Dat is NIET het geval. De hele bekabeling is exact hetzelfde sinds we in dit huis wonen. Daar is NIKS aan veranderd. In het hele systeem is niets veranderd. Deze storingen treden plotseling op sinds een dikke week.
Ik heb het vermoeden dat er iets met de mediabox mis is. We hebben die sinds begin 2008 in huis, nu dus zo'n 3 jaar.
Groeten,
Hans