• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox geef steeds storingen rond 18.00 uur tot 20.00 uur.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter avb71
  • Startdatum Startdatum
A

avb71

hallo allemaal,

Mijn mediabox valt steeds iedere dag tegen 18.00 uur in storing , krijg dan blokjes beeld, of blauw scherm met de melding cotroleer uw bekabeling.
Dat duurd tot ongeveer 20.00 uur, en dan is het meestal weer over voor heel de avond.
Heb al van alles geprobeerd, hardreset, enz :embarassed:
Het is in postcode gebied 2941
Hebben meer mensen daar last van ?
 
Dat duidt er toch op dat ergens bij jouw in de buurt er iets is dat rond deze tijd je box stoort, heb je er ook met je buren die ook een box hebben over gesproken en komt het daar ook voor.
 
cornelisvandenberg zei:
Dat duidt er toch op dat ergens bij jouw in de buurt er iets is dat rond deze tijd je box stoort, heb je er ook met je buren die ook een box hebben over gesproken en komt het daar ook voor.

De buren hebben digitenne.
Maar ik kan meer mensen hier in de buurt die het ook hebben.
en m`n ouders die 5 km verder wonen hebben het ook.
Erg vreemd.
 
Ik denk dat je hooguit kan proberen een goed afgeschermde kabel toe te passen mischien helpt dat, anders is het zaak contact te zoeken met UPC om de oorzaak te onderzoeken.
:)
 
cornelisvandenberg zei:
Ik denk dat je hooguit kan proberen een goed afgeschermde kabel toe te passen mischien helpt dat, anders is het zaak contact te zoeken met UPC om de oorzaak te onderzoeken.
:)

Nou ik gebruik echt hele goeie bekabeling. heb 2 jaar geen last gehad, is gekomen door dat ze onderhouds werkzaamheden hebben uitgevoerd in dit gebied , sinds dien is het kl@te.. heb upc al vaak gebeld daar over, maar wat zeggen ze, meneer uw bekabeling is niet goed, nou er is een monteur langs geweest, en alles was goed, zelfs het signaal is uitstekend.
 
Dan zou ik toch contact zoeken met de andere getroffene en gezamelijk er bij UPC op aan dringen om de zaak te onderzoeken vooral omdat het voorheen goed was.
Mischien is het raadzaam om een PM te zenden aan een van de webcareleden op dit forum zie startpagina.
 
Ja, ik heb daar ook last van. Drama. Het ging een hele tijd goed, maar sinds enkele maanden is het echt regelmatig goed fout. Eerst de interne bekabeling aangepast: topkwaliteit coaxkabel via Kabelkeur gekocht (coax 12), splitter verwijderd en achter de mediabox gehangen, enz., enz. Toen toch eerst maar een monteur laten komen. Die heeft de WCD vervangen. We dachten dat het daarmee was opgelost, maar niets is minder waar. Een andere monteur laten komen en een zgn. lijnmeting laten uitvoeren. Die was goed. MAAR: deze man gaf wel aan dat hij meerdere klachten heeft binnen gehad uit Lekkerkerk en wil dat bij UPC gaan melden. Of daar iets mee gaat gebeuren, blijft uiteraard een vraagteken. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het iets met de losliggende groene kabels op de dijk naar Bergambacht te maken heeft, maar misschien is dat iets te ver gezocht ... :(
 
Gisteravond was het weer raak (na 22.00 uur) op SBS6. Weer veel storing en over moeten schakelen naar Analoog kijken. Het is dus niet alleen tussen 18.00 en 20.00 uur, maar ook regelmatig op andere tijdstippen op de dag. Wordt er een beetje droevig van, allemaal. En UPC, wat doen zij? Nog niets, vermoed ik. Meten is weten, dus UPC, aan het werk in Lekkerkerk.
 
Reactie ontvangen van Nesta (UPC):

Mijn excuses voor het ongemak.

We zijn al geruime tijd op de hoogte van de problemen in Lekkerkerk en de oplossing van het probleem laat lang op zich wachten. Meer dan mijn excuses aanbieden en vertellen dat we er mee bezig zijn kan ik helaas niet doen.
Ik hoop dat het snel is opgelost.

Groeten Nesta.
 
hier nog 1 die gekwordt van het uitvallen van de ditgitale tv.iedere keer denk je dat het aan de kabels licht maar nee dus week of 4 geleden gebeld en toen zeiden ze idd dat het aan een kast lag hier in lekekkerk maar of dat al verholpen nis geenidee, volgens mij niet. dus upc als het ff kan aan het werk volgende week >:(
 
Terug
Bovenaan