• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox blijft op Stand By

  • Onderwerp starter Onderwerp starter asserboy
  • Startdatum Startdatum
A

asserboy

het komt de laatste weken steeds vaker voor dat ik de Mediabox ( DVR ) niet meer aan krijg.
Het enige wat helpt is de stroom eraf en weer even wachten.
hebben meer mensen hier last van, en zou dit aan de mediabox kunnen liggen?
 
join the club...

ik ben het onderhand meer als beu....

Heb JORDY-UPC hier een tijd geleden nog over gesproken en het probleem was bekend..

Maar ondertussen nog niet gefixt dus..

Het zorgt in het gezin in ieder geval voor de nodige irritaties...... Je moet toch iedere keer weer achter dat TV kastje duiken...
 
Ik had dit gisteren en vandaag ook (HD DVR). Ik ben blij dat ik tenminste niet alleen ben. :embarassed:
 
Dit probleem is al jaren bekend bij UPC maar kennelijk onoplosbaar of men neemt het niet serieus. Het ontstaat als je kort nadat je on-demand of de zoek functie van de EPG hebt gebruikt de box op stand-by zet. Ik gebruik een aan/uit schakelaar in het snoer om niet constant de stekker eruit te moeten halen. Maar het is een grote ellende.
 
Dat klopt wat je zegt, maar dit was bij mij toch wat anders. Ik heb sinds ca. 1 maand een andere HD DVR omdat de vorige de geest had gegeven. Het voordeel van deze is dat hij echt fluisterstil is. Bij die andere ging de harde schijf (of ventilator?) geregeld hevig tekeer.

Ik heb deze maand al 3 keer bij mijn nieuwe box het probleem van de topic starter gehad. En dat was niet "kort nadat", maar uren later of de volgende ochtend.

Jouw gezegde herken ik ook. Als je de box uit zet, dan gaat hij ca. 10 minuten later updaten, of wat het ook is. Het display gaat op zwart en na ca. 1 minuut komt de tijd weer terug als 00:00 en kort daarna de normale tijd.

Als je vlak voordat het display op zwart gaat, of tijdens die update de box aan zet, dan kun je het geheel schudden. Als de tijd weer terug is, heb je nog steeds zwart beeld en geen geluid. Alleen de stekker er uit biedt weer soelaas.
 
Terug
Bovenaan