• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Mediabox blijft op INIT hangen.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter CENTAUR
  • Startdatum Startdatum
C

CENTAUR

Mijn box deed het niet meer , ik heb toen de stroom er 1 minuut afgehaald en nu blijft hij op INIT hangen.
Gaat dat nieuwe box worden of kan ik nog iets proberen?

Alvast bedankt voor je reaktie.
 
Upc knop paar sec ingedrukt houden.
Box zou dan weer beeld moeten geven.
Hierna ff de installatie doorlopen en de box doet het weer
 
Helaas heeft dit niet geholpen.
Box staat nu al uren op INIT.

Hoe kan ik de box geforceerd resetten?
Stroom eraf halen heeft geen zin gaat gewoon weer op INIT.

Bedankt
 
Heb je ook beeld bij init normaal zou dan het landenmenu zichtbaar moeten zijn, is dit niet het geval en het scherm is zwart of geeft aan geen signaal doe dan het volgende.
De HDMI kabel even er uit te halen en te verwisselen met de scart en hopelijk heb je dan weer beeld bij init en zie je het landenmenu even de stappen doorlopen en daarna kan je weer gewoon de HDMI aansluiten.
Als dit niet helpt kijk dan op de faq digitale televisie zie hier https://ziggoforum.nl/topics/13887/ daar staat beschreven hoe je de geforceerde update moet doen, helpt dit alles niet dan zit er niets anders op dan UPC te contacteren want dan kan de box inderdaad kapot zijn.

Laat even de uiteindelijke oplossing weten ook als de box kapot is want daar hebben andere gebruikers weer baat bij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ik van de week ook gehad. Na contact met UPC helpdesk, bleek dat UPC mijn Horizonbox abbo had geactiveerd. Aardig om te weten... Ik heb helemaal geen Horizon maar een Philips. (Had 'm wel besteld, maar na kennisname van alle ellende, weer afbesteld.)
 
CENTAUR zei:
Mijn box deed het niet meer , ik heb toen de stroom er 1 minuut afgehaald en nu blijft hij op INIT hangen.
Gaat dat nieuwe box worden of kan ik nog iets proberen?

Alvast bedankt voor je reaktie.

Ik had dat pas ook, HD gebeld en dat lag natuurlijk aan mijn kabels!
Maar mijn mediabox was gewoon naar zijn grootje.
Ik denk dat het een nieuwe wordt!
 
INIT is niks anders dan het installatie scherm die je ook krijgt als je een nieuwe box krijgt. Gewoon 5x achter elkaar op de UPC knop drukken, of even met de scart aansluiten, juiste AV kanaal selecteren en mits alles goed geactiveerd is kan je het menu in paar min doorlopen.

In geval dat je geen beeld krijgt kan je het ook blind doorlopen.

Start mediabox opnieuw op, druk eenmaal op het pijltje naar beneden en daarna op Okay, nu kom je normaal gesproken in het scherm waar je je activeringscode invoert. Voer deze code goed in met de afstandsbediening naar de mediabox gericht. Nadat je de code hebt ingevoerd druk je op Ok, enz enz het is gewoon het zelfde scherm doorlopen als je je fabrieksinstellingen door loopt.

Lang verhaal kort, een nieuwe box lijkt mij onnodig.
 
Behalve natuurlijk als de box regelmatig gaat vastlopen en steeds de stroom eraf is. Je gaf aan dat de box het niet meer deed. Liep die vast? Reageerde hij niet meer? Gaf hij aan dat hij geen signaal had?

INIT houd in dat de installatie is gestart. Als er dan geen beeld is houd dat in dat de TV de box niet ziet. Staat hij vaak op het verkeerde kanaal. En dan is inderdaad de UPC knop 20 seconden indrukken voldoende of eventueel via de Source knop van de afstandsbediening van de TV het kanaal aanpassen ;)
 
Na heel veel stroom eraf en er weer op spontaan in het instalatiescherm gekomen.

Nu doet de box het weer.
Bedankt voor het meedenken.
 
Werkte bovenstaande handelingen niet zoals vijfmaal de UPC knop indrukken, of voor 20 seconden, het juiste AV kanaal, Scart kabel?

Want heel vaak de box van het stroom te halen en er weer op te doen lijkt me vervelend voor als je dit weer eens tegen komt :P
 
Terug
Bovenaan